• Anonym (Loo)

Har du varit i en mixad bastu?

En vän till mig som bor i Tyskland berättade att hon flera gånger innan coronan besökte badhus där det var mixad bastu. Alla duschade och bastade nakna. Av någon anledning fann jag det spännande. Finns det i Sverige? Har du upplevt det? Hur var det i så fall? Finns det någon sexuell stämning över det hela eller bryr man sig inte om det är en kvinna eller man som man ser?

• Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Kvinna31Sthlm) skrev 2022-01-13 17:55:53 följande:

alltså...visst kanske man kollar lite men jag har aldrig märkt av någon sexuell spänning så. Har aldrig varit med om att någon direkt har glott. Än mindre på babysimmet =p

Men kan du inte själv känna det då när du kollar? Det hade nog jag. I Österrike iaf
  • Anonym (2022)
    Anonym (2022) skrev 2022-01-11 23:13:11 följande:

Har ett par gånger bastat och duschat med motsatta könet (tjejer, kvinnor). Visst det var lite speciellt att stå och duscha som ensam kille samtidigt som det kommer fyra nakna universitetstjejer i min egen ålder och ställer sig duschen mitt emot när det fanns andra duschar lediga. För mig fanns det inget sexuellt alls i det hela, mer än att man noterade hur vackra dem var. Min känsla var snarare att de var tjejerna som stirrade samt ville visa upp sig för mig då de valde duscharna precis mitt emot där jag stod och vände sig om mot mig så jag skulle se dem framifrån.

Min erfarenhet är att tjejerna som jag stött på i dessa sammanhang är lika intresserade av att kolla på män (åtminstone på mig) som killar är av en naken tjejkropp, men tjejerna är lite mer diskreta när de kollar. Har hänt flera gånger att jag ertappat hur tjejer/kvinnor passat på att kolla när man byter om eller duschar. Har  även hänt flera gånger att tjejer/kvinnor satt sig precis bredvid i bastun eller ställt sig mitt framför i duschen så man får intrycket att de vill vara nära. Andra liknande exempel är när en tjej i 35-årsåldern vände sig mot mig i ca 5 minuter och började stretcha/yoga helt naken, vilket jag tyckte var lite märkligt.

• Anonym (Kvinna31Sthlm)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 17:59:01 följande:
    Men kan du inte själv känna det då när du kollar? Det hade nog jag. I Österrike iaf

haha njae, visst har jag känt lite pirr i kroppen när jag har sett någon snygg ung kille men inte mer än så. 

• Doc H
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 12:11:49 följande:

Jo det förstår jag. Det skulle ju inte gå idag. Blev bara så fascinerad av tanken att sitta där naken bland nakna män. Tänk om dem får stånd?

Hade du blivit "pirrig" om du hade suttit naken bland en massa nakna män?

Klart man kollar

Men det gör man som straight man i duschen på jobb. Eller omklädningsrum på gymmet. Man kollar för att man är nyfiken

Haft kvinnor som duschat lite "för nära" ibland. Och visst har man känt blickar

Men det händer väl även på gymmet med flera ställen att kvinnor har klätt av en med blicken...
  • Anonym (Sugen kvinna)

Tänder absolut på tanken av en mixad bastu. Mitt förra gym hade en mixad bastu där jag gärna spenderade lite tid efter duschen. På gymmet har man inga badkläder så där gällde handduk, brösten ute i det fria men en handduk över fiffin, hade dock gärna tagit bort handduken och särat lite lätt på benen bara för att locka lite och göra någons dag om det varit tillåtet. Sexuella äventyr är en viktig del av tillvaron.

• Anonym (Eva)

Bor i Stockholm och badar mixbasu när inte pandemin stänger den.

Mycket trevligt. Rekommenderar det varmt ????

• Anonym (Eva)

Mycket trevligt. Rekommenderar det varmt

• Anonym (Hellas)
    Anonym (Eva) skrev 2022-01-13 19:20:49 följande:

Mycket trevligt. Rekommenderar det varmt

Visst är det härligt!! Kallbadar du med?
  • Anonym (Loo)

Förekommer det stånd?

• Anonym (Hellas)
    Anonym (Hellas) skrev 2022-01-13 19:25:36 följande:

Visst är det härligt!! Kallbadar du med?

Yes :) Så himla skönt och helande. Och med tanke på TS så nej efter ett dopp så är den ev sexuella stämningen definitivt helt över:)
Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?