• Anonym (Snöslask)

Vilket kön njuter generellt mest av sex?

Visst...det är alltid fråga om individuella skillnader. Alla är sin egen unika snöflinga osv. Men på "gruppnivå" som det så populärt brukar heta....

På gruppnivå så är det väl ok att säga att män oftast vill ha mer sex än kvinnorna. Sen att de kvinnor som vill ha lika mycket, eller mer, sex kanske flockas just här är en annan sak.

Men om vi går till vilket kön (igen...på gruppnivå) som fysiskt njuter mest under sex. Vad tror du då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?
  • Anonym (??)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 15:58:11 följande:

Alltså, det är kvinnor själva som säger detta. Läs lite på forumet så ska du se.

Läser varje dag. Jag är kvinna. Jag vet att du har fel.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 15:34:06 följande:

Kvinnor kan lika gärna kolla favoritserien, äta glass, kolla mobilen.

Har ingen favoritserie, ser typ aldrig på tv. Äter sällan glass. Mobilen lägger jag gärna bort för att få knulla. Sex är otroligt viktigt för mig i ett förhållande
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-04 15:41:06 följande:

Hört talas om orgasmglappet? De flesta kvinnor får inte orgasm, de flesta kvinnor har fejkat orgasm och endast 15 % av kvinnorna kan få flera orgasmer.

Bara för att du vill att många kvinnor ska få orgasm eller att din flickvän kanske får orgasm, eller låtsas att hon får det, så betyder det inte att det är så i verkligheten.

De flesta kvinnor får definitivt orgasm - kolla någon av alla studier. De får dock sällan orgasm av enbart penetrering men det innebär inte att de inte får orgasm alls. De behöver extra klitorisstimulans men orgasm går de. Att kvinnor har fejkat enstaka ggr innebär inte att de gör det regelbundet - står också i studier. Jag är fortfarande kvinna, har fått orgasm under hela mitt sexuella liv - med klitorisstimulans- och tycker fortfarande det är extremt löjligt att inte vilja ta in att de flesta kvinnor faktiskt njuter av sex.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 15:58:11 följande:

Alltså, det är kvinnor själva som säger detta. Läs lite på forumet så ska du se.

Det är ett fåtal kvinnor här som skriver det.
  • Anonym (Män)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2022-01-04 18:14:50 följande:

De flesta kvinnor får definitivt orgasm - kolla någon av alla studier. De får dock sällan orgasm av enbart penetrering men det innebär inte att de inte får orgasm alls. De behöver extra klitorisstimulans men orgasm går de. Att kvinnor har fejkat enstaka ggr innebär inte att de gör det regelbundet - står också i studier. Jag är fortfarande kvinna, har fått orgasm under hela mitt sexuella liv - med klitorisstimulans- och tycker fortfarande det är extremt löjligt att inte vilja ta in att de flesta kvinnor faktiskt njuter av sex.

Jag är väl medveten om studier. Jag har läst de flesta och de säger annat än dig.

Det verkar otroligt viktigt för dig att argumentera för att de flesta kvinnor minsann får orgasm, vilket varken stämmer med verkligheten eller studier. Acceptera istället att kvinnor inte är som i porrfilmer. Jag kan garantera dig att din flickvän inte har fått massor orgasmer som du önskar. Om du nu ens har någon, troligtvis är du en incel. Du argumenterar som dem med din besatthet kring kvinnlig orgasm. För en kvinna som får orgasmer bekräftar erat manliga ego att ni skulle vara bra i sängen.
  • Anonym (Njuter med rätt man)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2022-01-04 14:35:54 följande:
    Va? Självklar vill även kvinnor ha orgasmer. Jag hade inte velat ha sex utan att få orgasm.
    Det tror jag absolut du hade velat. De allra flesta kvinnor jag talat med som aldrig eller sällan får orgasm med män har ju sex ändå och faktiskt NJUTER. De vill ha närhet, tycker om att bli kåta smekta, förförda osv.

Skulle du verkligen velat skippa alla de bitarna för att orgasmerna uteblir (som d ju lätt kan fixa själv ensam eller efteråt?
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Njuter med rätt man) skrev 2022-01-04 19:09:21 följande:

Det tror jag absolut du hade velat. De allra flesta kvinnor jag talat med som aldrig eller sällan får orgasm med män har ju sex ändå och faktiskt NJUTER. De vill ha närhet, tycker om att bli kåta smekta, förförda osv.

Skulle du verkligen velat skippa alla de bitarna för att orgasmerna uteblir (som d ju lätt kan fixa själv ensam eller efteråt?

Nej det hade jag inte. Orgasm är för mig själva målet med sex. Det är självklart jätteskönt på vägen men utan orgasm skulle jag bara bli frustrerad. Det är inte jämförbart med en orgasm vid onani och en orgasm jag får med penetrering och klitorisstimulans- det sistnämnda är så sjukt mycket skönare. De kvinnorna som aldrig får orgasm har ju liksom inget att jämföra med.
  • Anonym (Njuter med rätt man)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2022-01-04 19:19:33 följande:
    Nej det hade jag inte. Orgasm är för mig själva målet med sex. Det är självklart jätteskönt på vägen men utan orgasm skulle jag bara bli frustrerad. Det är inte jämförbart med en orgasm vid onani och en orgasm jag får med penetrering och klitorisstimulans- det sistnämnda är så sjukt mycket skönare. De kvinnorna som aldrig får orgasm har ju liksom inget att jämföra med.
    Synd att du känner så. För mig är orgasmerna jag får själv skönare även om helhetsupplevelsen är väldigt mycket bättre om man har en underbar partner.
    Orgasmen är inte alls målet och har aldrig varit förutom vid onani då det enbart är det som är syftet.
  • Anonym (Män är enklare)

Jag tror att män njuter enklare och mer.

Det här baserar jag på att jag kan runka av min man med hjälp av tårna eller fötterna...har inte speciellt rörliga fötter eller tår men det är ändå inte så särskilt svårt, tar lite tid bara. Så det är väldigt enkelt för män att njuta...sedan är ju säkert det skönare att ha snoppen i en snippa än mellan ett par fötter, men det funkar ändå. Krävs lite mer finess än så för oss...

• Anonym (Stööööön)

Förhoppningsvis båda ...

• Anonym (A)
    Anonym (Stööööön) skrev 2022-01-04 22:26:19 följande:
    Förhoppningsvis båda ...
    Verkligen
  • Hotelliggaren
    Anonym (Män är enklare) skrev 2022-01-04 22:23:50 följande:

Jag tror att män njuter enklare och mer.

Det här baserar jag på att jag kan runka av min man med hjälp av tårna eller fötterna...har inte speciellt rörliga fötter eller tår men det är ändå inte så särskilt svårt, tar lite tid bara. Så det är väldigt enkelt för män att njuta...sedan är ju säkert det skönare att ha snoppen i en snippa än mellan ett par fötter, men det funkar ändå. Krävs lite mer finess än så för oss...

Men det beror ju på att män har oerhört kort väg till orgasm och behöver inte känna särskilt mkt njutning för att komma. Många män kommer "automatiskt" bara man gnider lite men det innebär inte att de njuter lika mkt som en kvinna som njutit sig fram till en orgasm. Mannens orgasm är ganska kroppslig och vi vet ju alla hur unga killar kommer bara av att ta på ett bröst. Man får utlösning av upphetsningen helt enkelt, men nån enorm upplevelse är det inte på det sätt som jag märkt att kvinnor kan få. Visst, det krävs mer för en kvinna, men när hon njuter så gör hon det oftast starkare.
  • Anonym (E)

Vaginalt sex för mig som kvinna kan bäst beskrivas: krama ena handen runt den andra handens pekfinger. För pekfingret fram och tillbaka i den knutna handen. Som det känns i handflatan känns det i slidan.

Sex är extremt överskattat.

• Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Njuter med rätt man) skrev 2022-01-04 22:05:12 följande:

Synd att du känner så. För mig är orgasmerna jag får själv skönare även om helhetsupplevelsen är väldigt mycket bättre om man har en underbar partner.

Orgasmen är inte alls målet och har aldrig varit förutom vid onani då det enbart är det som är syftet.

Vi tycker olika. Orgasmerna jag får när jag blir knullad och stimulerar klitoris samtidigt är otroligt mycket skönare än av bara smek tex. Jag hade varit jättefrustrerad om jag inte fick orgasm vid sex. Onani är en annan sak.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (E) skrev 2022-01-05 08:34:25 följande:

Vaginalt sex för mig som kvinna kan bäst beskrivas: krama ena handen runt den andra handens pekfinger. För pekfingret fram och tillbaka i den knutna handen. Som det känns i handflatan känns det i slidan.

Sex är extremt överskattat.

Du tycker så. Många andra kvinnor håller inte med. Jag hade aldrig velat ha ett sexliv utan penetrering
  • Anonym (GENUS-HARALD)

"Kön?" Vad är det för trams?
    Är ju bara en social konstruktion skapad av samhället.

• Anonym (Mungo)
    Anonym (GENUS-HARALD) skrev 2022-01-05 19:34:10 följande:

"Kön?" Vad är det för trams?
    Är ju bara en social konstruktion skapad av samhället.

Det var Gud.
  • Anonym (GENUS-HARALD)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-05 21:05:07 följande:
    Det var Gud.
    Lika bra att du rättar dig i leden. Snack om kön är helt ute.
Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?