Inlägg från: Anonym (Kvinna45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna45)

Vilket kön njuter generellt mest av sex?

Anonym (Män) skrev 2022-01-03 16:02:35 följande:

Män givetvis. 99,9 % av alla män får orgasm, de flesta kvinnor får inte det.

De flesta kvinnor får absolut orgasm jo. De flesta får inte orgasm enbart av penetrering men det innebär inte att de inte får orgasm alls.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-03 16:08:04 följande:

Väldigt många kvinnor fejkar orgasm. Mycket på grund av att normen är att kvinnor ska få orgasm eftersom män lär sig det från porrfilmer där alla kvinnor fejkar orgasm.

Trams. Det finns de som fejkar vilket är idiotiskt. De flesta njuter av sex och får orgasmer
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 13:03:46 följande:

Män.

Kvinnor fejkar oftast. Och stönar dom som i porrfilmerna, så vet man att dom låtsas.

Nej, det stämmer inte. Majoriteten kvinnor fejkar absolut inte - kanske de som ligger med dig men inte generellt. Jag får alltid orgasm, oftast flera och stönar för att det är skönt - inte för någon annans skull. Jag stönar även när jag onanerar för den delen.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Njuter med rätt man) skrev 2022-01-04 13:26:19 följande:

Män är besatta av sex på global nivå och det mesta i livet verkar cirkulera runt denna aktivitet eller brist på den. Detta måste ju bero på att utdelningen och njutningen är så hög att inget kan mäta sig med detta.

För kvinnor är sexaktiviteten inte det primära.

De njuter på ett annorlunda sätt med fler sinnen och känslor, vilket i sig kan ge en mer djupgående njutning och mer långvarig. Men väldigt få kvinnor jagar orgasmer och lusten till ha sex handlar inte om orgasmer utan om helheten och relationen till mannen. Därför som så många kvinnor som aldrig eller sällan får orgasm ändå fortsätter att ha sex.

Va? Självklar vill även kvinnor ha orgasmer. Jag hade inte velat ha sex utan att få orgasm.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-04 14:38:41 följande:

Ja, det skriver du i alla trådar. Men verkligheten ser ut på ett annat sätt för majoriteten av kvinnorna.

Dessutom är du man45.

Är definitivt inte man för hundrade gången hen. Förstår inte hur det kan vara så svårt att ta in att kvinnor faktiskt gillar sex även om inte du gör det. Majoriteten kvinnor får orgasm- det finns massor av studier och undersökningar om det om man är intresserad
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 15:34:06 följande:

Kvinnor kan lika gärna kolla favoritserien, äta glass, kolla mobilen.

Har ingen favoritserie, ser typ aldrig på tv. Äter sällan glass. Mobilen lägger jag gärna bort för att få knulla. Sex är otroligt viktigt för mig i ett förhållande
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-04 15:41:06 följande:

Hört talas om orgasmglappet? De flesta kvinnor får inte orgasm, de flesta kvinnor har fejkat orgasm och endast 15 % av kvinnorna kan få flera orgasmer.

Bara för att du vill att många kvinnor ska få orgasm eller att din flickvän kanske får orgasm, eller låtsas att hon får det, så betyder det inte att det är så i verkligheten.

De flesta kvinnor får definitivt orgasm - kolla någon av alla studier. De får dock sällan orgasm av enbart penetrering men det innebär inte att de inte får orgasm alls. De behöver extra klitorisstimulans men orgasm går de. Att kvinnor har fejkat enstaka ggr innebär inte att de gör det regelbundet - står också i studier. Jag är fortfarande kvinna, har fått orgasm under hela mitt sexuella liv - med klitorisstimulans- och tycker fortfarande det är extremt löjligt att inte vilja ta in att de flesta kvinnor faktiskt njuter av sex.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 15:58:11 följande:

Alltså, det är kvinnor själva som säger detta. Läs lite på forumet så ska du se.

Det är ett fåtal kvinnor här som skriver det.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Njuter med rätt man) skrev 2022-01-04 19:09:21 följande:

Det tror jag absolut du hade velat. De allra flesta kvinnor jag talat med som aldrig eller sällan får orgasm med män har ju sex ändå och faktiskt NJUTER. De vill ha närhet, tycker om att bli kåta smekta, förförda osv.

Skulle du verkligen velat skippa alla de bitarna för att orgasmerna uteblir (som d ju lätt kan fixa själv ensam eller efteråt?

Nej det hade jag inte. Orgasm är för mig själva målet med sex. Det är självklart jätteskönt på vägen men utan orgasm skulle jag bara bli frustrerad. Det är inte jämförbart med en orgasm vid onani och en orgasm jag får med penetrering och klitorisstimulans- det sistnämnda är så sjukt mycket skönare. De kvinnorna som aldrig får orgasm har ju liksom inget att jämföra med.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Njuter med rätt man) skrev 2022-01-04 22:05:12 följande:

Synd att du känner så. För mig är orgasmerna jag får själv skönare även om helhetsupplevelsen är väldigt mycket bättre om man har en underbar partner.

Orgasmen är inte alls målet och har aldrig varit förutom vid onani då det enbart är det som är syftet.

Vi tycker olika. Orgasmerna jag får när jag blir knullad och stimulerar klitoris samtidigt är otroligt mycket skönare än av bara smek tex. Jag hade varit jättefrustrerad om jag inte fick orgasm vid sex. Onani är en annan sak.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (E) skrev 2022-01-05 08:34:25 följande:

Vaginalt sex för mig som kvinna kan bäst beskrivas: krama ena handen runt den andra handens pekfinger. För pekfingret fram och tillbaka i den knutna handen. Som det känns i handflatan känns det i slidan.

Sex är extremt överskattat.

Du tycker så. Många andra kvinnor håller inte med. Jag hade aldrig velat ha ett sexliv utan penetrering
Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?