Vilket kön njuter generellt mest av sex?
Blev väldigt fokus på orgasmen här.... Visst är det så att män till 99% alltid får orgasm under sexet, medan få kvinnor får det vaginalt och att sexet behöver varieras på ett annat sätt för att de ska få det.
Men min upplevelse är att kvinnor njuter väldigt mkt mer UNDER själva sexet än män. Mannen har liksom som en transportsträcka till orgasmen som visserligen är skön, men bara syftar till att nå just orgasm. Vi har inte lika känsliga kön så njutningen under själva samlaget anser jag inte alls vara lika stor som kvinnans. En kvinna kan ju bli nästan medvetslös av njutning även utan orgasm. Har varit med om flera som blir nästan okontaktbara av själva samlaget, och det redan innan orgasmen. Ibland får man göra paus för att hon helt enkelt inte orkar. Så har jag aldrig känt själv, mer än att man blir extremt svettig o trött i musklerna av själva knullandet.
Så min upplevelse är att kvinnor, om de är kåta, njuter mkt mer av sex. Mannen njuter nog mer av det visuella och att ta på henne. Njutningen sitter liksom i häner och ögon. Tills han kommer, då exploderar det ju.