Inlägg från: Hotelliggaren |Visa alla inlägg
  • Hotelliggaren

Vilket kön njuter generellt mest av sex?

Blev väldigt fokus på orgasmen här.... Visst är det så att män till 99% alltid får orgasm under sexet, medan få kvinnor får det vaginalt och att sexet behöver varieras på ett annat sätt för att de ska få det.

Men min upplevelse är att kvinnor njuter väldigt mkt mer UNDER själva sexet än män. Mannen har liksom som en transportsträcka till orgasmen som visserligen är skön, men bara syftar till att nå just orgasm. Vi har inte lika känsliga kön så njutningen under själva samlaget anser jag inte alls vara lika stor som kvinnans. En kvinna kan ju bli nästan medvetslös av njutning även utan orgasm. Har varit med om flera som blir nästan okontaktbara av själva samlaget, och det redan innan orgasmen. Ibland får man göra paus för att hon helt enkelt inte orkar. Så har jag aldrig känt själv, mer än att man blir extremt svettig o trött i musklerna av själva knullandet.

Så min upplevelse är att kvinnor, om de är kåta, njuter mkt mer av sex. Mannen njuter nog mer av det visuella och att ta på henne. Njutningen sitter liksom i häner och ögon. Tills han kommer, då exploderar det ju.

• Hotelliggaren
    Anonym (Män är enklare) skrev 2022-01-04 22:23:50 följande:

Jag tror att män njuter enklare och mer.

Det här baserar jag på att jag kan runka av min man med hjälp av tårna eller fötterna...har inte speciellt rörliga fötter eller tår men det är ändå inte så särskilt svårt, tar lite tid bara. Så det är väldigt enkelt för män att njuta...sedan är ju säkert det skönare att ha snoppen i en snippa än mellan ett par fötter, men det funkar ändå. Krävs lite mer finess än så för oss...

Men det beror ju på att män har oerhört kort väg till orgasm och behöver inte känna särskilt mkt njutning för att komma. Många män kommer "automatiskt" bara man gnider lite men det innebär inte att de njuter lika mkt som en kvinna som njutit sig fram till en orgasm. Mannens orgasm är ganska kroppslig och vi vet ju alla hur unga killar kommer bara av att ta på ett bröst. Man får utlösning av upphetsningen helt enkelt, men nån enorm upplevelse är det inte på det sätt som jag märkt att kvinnor kan få. Visst, det krävs mer för en kvinna, men när hon njuter så gör hon det oftast starkare.
Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?