• Anonym (Snöslask)

Vilket kön njuter generellt mest av sex?

Visst...det är alltid fråga om individuella skillnader. Alla är sin egen unika snöflinga osv. Men på "gruppnivå" som det så populärt brukar heta....

På gruppnivå så är det väl ok att säga att män oftast vill ha mer sex än kvinnorna. Sen att de kvinnor som vill ha lika mycket, eller mer, sex kanske flockas just här är en annan sak.

Men om vi går till vilket kön (igen...på gruppnivå) som fysiskt njuter mest under sex. Vad tror du då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?
  • Anonym (Män)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2022-01-04 14:34:14 följande:

Nej, det stämmer inte. Majoriteten kvinnor fejkar absolut inte - kanske de som ligger med dig men inte generellt. Jag får alltid orgasm, oftast flera och stönar för att det är skönt - inte för någon annans skull. Jag stönar även när jag onanerar för den delen.

Ja, det skriver du i alla trådar. Men verkligheten ser ut på ett annat sätt för majoriteten av kvinnorna.

Dessutom är du man45.
  • Anonym (suck)
    Anonym (.) skrev 2022-01-03 18:55:05 följande:
    Jag pratar om vetenskapliga studier och inte en massa åsikter från anonyma användare som egentligen inte har så stor koll på vad det handlar om.

Länka dina källor, i så fall. Annars faller din argumentation platt.

De källor jag läst (främst i artikeln "Desegregating Sexuality Research: Cultural and Biological Perspectives on Gender and Desire". Annual Review of Sex Research. 12 (33): 33?75.) tyder på att kvinnor visserligen inte har samma sexdrift som män, men de upplever sexakten på samma sätt. Dvs de njuter precis lika mycket som männen gör.
  • Anonym (Mungo)
    Anonym (suck) skrev 2022-01-04 14:53:21 följande:

De källor jag läst (främst i artikeln "Desegregating Sexuality Research: Cultural and Biological Perspectives on Gender and Desire". Annual Review of Sex Research. 12 (33): 33?75.) tyder på att kvinnor visserligen inte har samma sexdrift som män, men de upplever sexakten på samma sätt. Dvs de njuter precis lika mycket som männen gör.
    Porr, som är till för män, vill få oss att tro det. Det är därför kvinnorna stönar så i porr.
  • ClumsySmurf
    Anonym (.) skrev 2022-01-03 21:55:07 följande: #29
    ClumsySmurf skrev 2022-01-03 21:05:18 följande:
     Vad är det för skillnad på genus"forskare" och åsikter från anonyma användare som egentligen inte har så stor koll på vad det handlar om?
    Kär dig citera korrekt om du vill ha svar.
     Det är helt rätt citerat.
    Har du någon länk till genusforskningen som visar hur ojämställt sexet är?
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-04 14:38:41 följande:

Ja, det skriver du i alla trådar. Men verkligheten ser ut på ett annat sätt för majoriteten av kvinnorna.

Dessutom är du man45.

Är definitivt inte man för hundrade gången hen. Förstår inte hur det kan vara så svårt att ta in att kvinnor faktiskt gillar sex även om inte du gör det. Majoriteten kvinnor får orgasm- det finns massor av studier och undersökningar om det om man är intresserad
  • Anonym (Mungo)
    Anonym (suck) skrev 2022-01-04 14:53:21 följande:

Kvinnor kan lika gärna kolla favoritserien, äta glass, kolla mobilen.
  • Anonym (Mungo)

Kvinnor tycker att det finns få bra män. De flesta är dåliga i sängen.

• Anonym (Män)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2022-01-04 15:33:09 följande:

Är definitivt inte man för hundrade gången hen. Förstår inte hur det kan vara så svårt att ta in att kvinnor faktiskt gillar sex även om inte du gör det. Majoriteten kvinnor får orgasm- det finns massor av studier och undersökningar om det om man är intresserad

Hört talas om orgasmglappet? De flesta kvinnor får inte orgasm, de flesta kvinnor har fejkat orgasm och endast 15 % av kvinnorna kan få flera orgasmer.

Bara för att du vill att många kvinnor ska få orgasm eller att din flickvän kanske får orgasm, eller låtsas att hon får det, så betyder det inte att det är så i verkligheten.
  • Anonym (??)
    Anonym (Mungo) skrev 2022-01-04 15:39:34 följande:

Kvinnor tycker att det finns få bra män. De flesta är dåliga i sängen.

Tala för dig själv du...
  • Anonym (Mungo)
    Anonym (??) skrev 2022-01-04 15:51:30 följande:
    Tala för dig själv du...
    Alltså, det är kvinnor själva som säger detta. Läs lite på forumet så ska du se.
Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?