• Anonym (Snöslask)

Vilket kön njuter generellt mest av sex?

Visst...det är alltid fråga om individuella skillnader. Alla är sin egen unika snöflinga osv. Men på "gruppnivå" som det så populärt brukar heta....

På gruppnivå så är det väl ok att säga att män oftast vill ha mer sex än kvinnorna. Sen att de kvinnor som vill ha lika mycket, eller mer, sex kanske flockas just här är en annan sak.

Men om vi går till vilket kön (igen...på gruppnivå) som fysiskt njuter mest under sex. Vad tror du då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?
  • Tukt
    Anonym (Killen) skrev 2022-01-03 22:25:40 följande:
    Tjejer som har normalt utseende eller mer kan ju välja och vraka. Inte konstigt att de plockar russinen ur kakan. Är övertygad om att killar hade gjort likadant om möjlighet fanns.

Varför skulle killar visa intresse om de inte var sugna och varför visar tjejer inte intresse alls i samma utsträckning ifall de skulle vara likna sugna?
    Nu är ju jag varken kvinna eller ska göra mig till någon form av tolkningsföreträdare för dessa heller. Men förstår inte varför en del män har så svårt att förstå att det finns andra värden än det rent sexuella, men som ändå spelar in när man har sex.
    Och ja, man kan pilla russinen ur kakan, men är det rätt russin?
    Man kan nyansera det lite med ett restaurangbesök där du och vissa andra män  nöjer sig för det finns mat på menyn och de har råd att köpa den.
    Medan det finns andra värden som exempelvis om maten är god, vad är det för typ av mat, hur är stämningen, prisläget, servicen, restaurangens läge?
    Klart saker vore enklare om mat bara var mat, och kåthet bara kåthet. Men om man ska förstå sin omvärld är det nog bra att en del andra inte resonerar som en själv.
  • Anonym (Killen)
    Tukt skrev 2022-01-03 23:12:36 följande:

Nu är ju jag varken kvinna eller ska göra mig till någon form av tolkningsföreträdare för dessa heller. Men förstår inte varför en del män har så svårt att förstå att det finns andra värden än det rent sexuella, men som ändå spelar in när man har sex.

Och ja, man kan pilla russinen ur kakan, men är det rätt russin?

Man kan nyansera det lite med ett restaurangbesök där du och vissa andra män  nöjer sig för det finns mat på menyn och de har råd att köpa den.

Medan det finns andra värden som exempelvis om maten är god, vad är det för typ av mat, hur är stämningen, prisläget, servicen, restaurangens läge?

Klart saker vore enklare om mat bara var mat, och kåthet bara kåthet. Men om man ska förstå sin omvärld är det nog bra att en del andra inte resonerar som en själv.

Grejen är att killar inte behöver saker runt omkring för att sexet är så skönt i sig. Medans tjejer kan behöva dessa saker för att kompensera att de inte njuter lika mycket av själva samlaget.

Sedan att killar gör dessa saker ändå för att vara schysst mot tjejen är en annan sak.

Sedan finns det såklart andra faktorer som ålder och om man varit ett par länge, då kan tänkas att dessa saker runt omkring kan behövas även för mannen för att kompensera.
  • Tukt
    Anonym (Killen) skrev 2022-01-04 00:24:21 följande:
    Grejen är att killar inte behöver saker runt omkring för att sexet är så skönt i sig. Medans tjejer kan behöva dessa saker för att kompensera att de inte njuter lika mycket av själva samlaget.

Sedan att killar gör dessa saker ändå för att vara schysst mot tjejen är en annan sak.

Sedan finns det såklart andra faktorer som ålder och om man varit ett par länge, då kan tänkas att dessa saker runt omkring kan behövas även för mannen för att kompensera.
    Den där "grejen" kan ju också vara att mannen är närvarande och inte inne i sin egna kåta bubbla.
  • Joyho

Generellt skulle jag säga att män har lättare/snabbare till njutning men kvinnor njuter starkare när de väl kommit igång.

Enligt min personliga erfarenhet i alla fall.

• Anonym (……..)
    Anonym (Man här) skrev 2022-01-03 16:05:21 följande:

Man här.

Kvinnor lär njuta mest, när man ser dem få flera orgasmer i rad så blir man riktigt avundsjuk?.

:D

Så lite du vet..
  • Anonym (Snöslask)

Är inte röstutslaget så här långt rätt intressant? Även om det kanske inte är så oväntat så visar det väldigt tydligt hur upplevelsen skiljer sig åt mellan könen.

Vad gör ni för analys av det här?

• Hotelliggaren

Blev väldigt fokus på orgasmen här.... Visst är det så att män till 99% alltid får orgasm under sexet, medan få kvinnor får det vaginalt och att sexet behöver varieras på ett annat sätt för att de ska få det.

Men min upplevelse är att kvinnor njuter väldigt mkt mer UNDER själva sexet än män. Mannen har liksom som en transportsträcka till orgasmen som visserligen är skön, men bara syftar till att nå just orgasm. Vi har inte lika känsliga kön så njutningen under själva samlaget anser jag inte alls vara lika stor som kvinnans. En kvinna kan ju bli nästan medvetslös av njutning även utan orgasm. Har varit med om flera som blir nästan okontaktbara av själva samlaget, och det redan innan orgasmen. Ibland får man göra paus för att hon helt enkelt inte orkar. Så har jag aldrig känt själv, mer än att man blir extremt svettig o trött i musklerna av själva knullandet.

Så min upplevelse är att kvinnor, om de är kåta, njuter mkt mer av sex. Mannen njuter nog mer av det visuella och att ta på henne. Njutningen sitter liksom i häner och ögon. Tills han kommer, då exploderar det ju.

• Tukt
    Anonym (Snöslask) skrev 2022-01-04 10:08:17 följande:

Är inte röstutslaget så här långt rätt intressant? Även om det kanske inte är så oväntat så visar det väldigt tydligt hur upplevelsen skiljer sig åt mellan könen.

Vad gör ni för analys av det här?

Det är väl rätt svårt få en statistisk sanning på de i nuläget 34 personerna. Tror inte heller att Familjeliv är representativt då de som diskuterar här ofta tycks vara rätt polariserade.
    Men OM man skulle dra en slutsats så är det väl att de som själva säger sig njuta mest också är de som går att räkna. Det andra är enbart antaganden.
    Och där har vi fyra män och fyra kvinnor. Alltså helt jämn ställning.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-03 16:02:35 följande:

Män givetvis. 99,9 % av alla män får orgasm, de flesta kvinnor får inte det.

De flesta kvinnor får absolut orgasm jo. De flesta får inte orgasm enbart av penetrering men det innebär inte att de inte får orgasm alls.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-03 16:08:04 följande:

Väldigt många kvinnor fejkar orgasm. Mycket på grund av att normen är att kvinnor ska få orgasm eftersom män lär sig det från porrfilmer där alla kvinnor fejkar orgasm.

Trams. Det finns de som fejkar vilket är idiotiskt. De flesta njuter av sex och får orgasmer
Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?