• Anonym (Snöslask)

Vilket kön njuter generellt mest av sex?

Visst...det är alltid fråga om individuella skillnader. Alla är sin egen unika snöflinga osv. Men på "gruppnivå" som det så populärt brukar heta....

På gruppnivå så är det väl ok att säga att män oftast vill ha mer sex än kvinnorna. Sen att de kvinnor som vill ha lika mycket, eller mer, sex kanske flockas just här är en annan sak.

Men om vi går till vilket kön (igen...på gruppnivå) som fysiskt njuter mest under sex. Vad tror du då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?
  • Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2022-01-03 16:44:44 följande:

Pratar vi penetration? I sådana fall tror jag män, eftersom män (rent generellt) har lättare att få orgasm av penetration. Kvinnor behöver ofta någon form av klitorisstimulans.

Om vi pratar om oralsex så vet jag inte.

Sedan beror det nog också på vad man menar med njutning. Är det att få orgasm? I sådana fall vinner ju männen, i alla fall när det kommer till penetration. Däremot kan ju kvinnor få flera orgasmer under ett samlag, vilket inte är lika vanligt bland män.

Om man däremot menar vem som njuter mest under själva akten så tror jag att det är rätt lika.
  • Guldnovan
    Anonym (Män) skrev 2022-01-03 16:02:35 följande:

Män givetvis. 99,9 % av alla män får orgasm, de flesta kvinnor får inte det.

Nej det stämmer inte alls. Det är inte orgasmen som visar om det varit skönt.

Man njuter (förhoppningsvis) från början till slut oavsett om man kommer eller inte.

Jag förstår att det blir en orgasmjakt om männen tror att man måste komma för att det ska vara skönt.

Jag har knullat i 33 år och aldrig kommit.
  • Anonym (Killen)

Männen såklart. Det finns en anledning till att just tjejer blir överösta med meddelanden om att ligga på dejtingsidor medans en kille ska vara glad om han får något meddelande över huvudtaget. Killar har dessutom ofta problem med för tidig utlösning för att det är så skönt, tjejer har motsatta problem att de inte kommer alls. Listan kan göras lång?

• Tukt
    Anonym (Killen) skrev 2022-01-03 16:49:32 följande:

Männen såklart. Det finns en anledning till att just tjejer blir överösta med meddelanden om att ligga på dejtingsidor medans en kille ska vara glad om han får något meddelande över huvudtaget. Killar har dessutom ofta problem med för tidig utlösning för att det är så skönt, tjejer har motsatta problem att de inte kommer alls. Listan kan göras lång?

Anledningen till det anses ofta vara att kvinnor söker kvalitet och inte kvantitet, vilket är inte helt orimligt.
    Men på det hela taget så bevisar ju inte det resonemanget något eftersom det enbart handlar om, på dejtingsajter och liknande, uppvisat intresse, inte faktisk njutning.
  • Anonym (J)
    Anonym (Män) skrev 2022-01-03 16:02:35 följande:

Män givetvis. 99,9 % av alla män får orgasm, de flesta kvinnor får inte det.

Allt handlar ju inte om orgasmen.
  • Anonym (eh)

Generellt män såklart..

• Matilda03
    Anonym (Killen) skrev 2022-01-03 16:49:32 följande:

Exakt.
  • Underhill

Båda. Så länge båda bjuder till :)

• Anonym (Kvinnor i slutändan)

Kvinnor i allmänhet kan ju få flera orgasmer samt det är lättare att få sex som kvinna än som man vanligen.

Inkluderat med de som blir utan sex så borde kvinnor ha som grupp bättre sexliv än männen.

• Underhill

Vilket kön i den faktiska relationen vill ge mest?

Svar på tråden Vilket kön njuter generellt mest av sex?