• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2023-04-30 15:23:34 följande:
    Det enda du kan tillföra tråden är din okunnighet om vad BBC och CDC är. Samt dina magiska skador. Svammel och sagor. 

Detta extremt tokiga påståendet har fått från dig. 

Jag tillför saklighet, vad till för du?

Jo du tillför att inte påvisa att det skett innan att magiska skador uppstår efter 10år utan synts före.
    Och att du aldrig någonsin kommit med substans för att ditt påstående kan stämma(ett antivaccer propaganda är ditt påstående också är värt och notera.)

Och det är här när du dissa CDC och BBC, att du berättar du har inte en aning om vem de är, eller försöker du bara säga du låtsas?

Men skoj du berättar nu att saklighet och fakta är svammel enligt dig.
    Är det därför du får ofta medicinska frågor fel så ofta?

Är det inte dax du ska ge exempel för oss alla och att det inte bara är ett simpel propaganda av antivaccers Solig
    (Lugnt, vet du inte kan, det är därför detta är så tacksamt att diskutera om, då vi alla vet du har fel.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-30 15:49:29 följande:
    Saklighet? Ja, kanske i din magiska värld med inte den riktiga världen. 

Magi hör hemma i sagor, magiska skador lika så. 

Covid-19 vaccinet är så nytt att vi inte vet vad som har hänt innan eftersom vaccinet inte fanns då. Är det svårt för dig att förstå? 

Nej, fakta är inte svammel. Men fakta kommer du inte med, eftersom du enbart kommer med svammel. 

Antivacc-propaganda? Jag har inte någon antivaccpropaganda i tråden, eller andra trådar. Anser du det får du bevisa det. 

Jag har inte dissat CDC. Men jag tycker inte att amerikanska folkhälsomyndigheten är relevant i en tråd som avhandlar vaccineringen i Sverige. 

BBC ger jag inte mycket för, eftersom det är en nyhetskanal. Jag ger heller inte mycket för aftonbladet, VG, dagbladet, expressen, GP, nsd eller andra nyhetsblaskor. 

Mmmm, när din saklighet saknas, så blir det till magi och när skador ska vänta 10 år innan de syns först.
    Ja, så varför hör inte din magi hemma i sagor för, för vi har ju aldrig sett det du påstår innan ens.
    Så varför upprepar och försvarar du antivaccer propaganda för?

Ja, du sagt innan fakta är svammel, och den berättar för oss att du har fel och att dina magiska skador som ska först uppstå 10år senare och aldrig hänt innan.
    Vet du att du står med NOLL exempel fortfarande, allt du gör är upprepar propaganda av antivaccer och ingen vet riktigt varför du gör detta.
    Är det för att skrämmas?
    Eller vad är det som får dig skriva något som aldrig skett innan, och sen driva det som ett negativt argument emot COVID-19 vaccin.
    Det är något som inte stämmer för dig här, och det kan bara vara två orsaker, antingen är du en antivaccer eller så är det något som gör du aldrig kan erkänna fel.

Det är lite som vattkoppor, där år senare så var det en läkare som lurade dig tydligen, och detta fast vi redan hade fakta att R0-talet på vattkoppor var x10.

Så vilket är det, för du upprepar ju deras propaganda som det vore sant och sker ofta.

CDC och BBC säger du har fel, och varje gång du ger dig på BBC och säga det är en nyhetskanal, så berättar du inte att du förstår detta är en nyhetskanal som är saklig och har på fötterna och när de skriver såna artiklar och att det domskriver har en saklig grund.

Och de har säkert även fakta granskat det par lager till, DET ÄR vad BBC är.
    Och det är där du berättar när du dissar BBC, det är att du förstår inte ens vem de är.

Lycka till med CDC, d kör över dig alla dagar i vecken på denna.

De är modigare och säger att det praktiskt tagit inte går se nått efter 6 veckor som går härleda till vaccinet.

Det är lite skillnad som på ditt påstående som du fantiserat ihop själv eller läst av antivaccerpropganda och 10år vs 6 veckor.
    Måste fråga, är det medvetet du skriver de felen du gör, eller vad är det som driver dig att inte återge saker korrekt.
    Eller påstår såna här tokiga saker som en utbildad inte borde göra, då det går emot allt som forskning och beprövad erfarenhet står för.

Och så står du där med antivaccer propagandan kvar bara.
    På riktigt är du en antivaccer, och om inte, varför upprepar du deras propaganda för?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (I) skrev 2023-04-30 17:17:45 följande:

Det är lönlöst att diskutera med klyban eftersom ingenting som någon säger går in. Personen ifråga kan inte ens formulera sig på ett vettigt sätt och upprepar sig som en trasig skiva om hur nyhetskanalen BBC är så otroligt vetenskapligt. Det är ju bara pinsamt alltihop.

Någon enda gång skulle jag önska att man faktiskt på riktigt kunde diskutera vaccinet på ett vettigt sätt med någon som är pro vax, dela studier, siffror, iakttagelser etc med varandra, men det går ju uppenbarligen inte. Glåporden haglar och ingen är intresserad av fakta. 

Så det betyder du påstår också att det ska ske saker om 10år som inte existerat innan?
    Tänkte lite på sakligheten här i så fall, hur säljer du något som inte skett innan med såna här läkemedel och skador som ska ske först efter 10år och samtidigt när de som arbetar med det säger 6 veckor.

Men för all del, vad är det som inte går in?
    Inte om BBC hoppas jag, då de är sakliga nyheter som är faktagranskade före publicering, det är vad BBC är.
    Men eftersom du skriver så otroligt vetenskapliga, saken är att de återger inte saker utat kollat upp.,
    Vill du ha vetenskap på djupet så testa vetenskapstidningarna, här återger man bara läget med vaccinen som berättar att vi ser inga mer skador nu av vaccinet alls.

Att epic ger sig på CDC och tror inte det ska funka, det blir mest ett stort skratt och att det är illa nu när inte ens CDC funkar, då det betyder att epic haft fel igen.
    SÅ det kan inte vara heller CDC du tänker på.

Så vad är pinsamt för mig, och nu är det bara en sak som funkar för dig och saklighet.

Saklighet är påståendet om 10år är antivaccer propaganda.
    Saklighet nummer två, det har aldrig skett innan att skador uppstår först 10år senare och synts före.

Så om du är så bra på diskutera och jag så dålig, så skulle din saklighet och objektivitet i ämnet skador efter 10år av vaccin med lätthet gå påvisa.
    Men lugnt, förstår du vet du kommer förlora den diskussionen och därför aldrig kommer vara saklig om dessa magiska skador efter 10år som ingen sett före.

Även får du bevisa att du är så duktig att diskutera, ähh, vem lurar jag, ad hominems kommer nu som svar.

• klyban
    EpicF skrev 2023-05-01 16:46:49 följande:
    Fortsatt svammel om magiska skador. 

Nej, jag är fortfarande inte antivaccer och återger inte någon anticavvpropaganda. Men du har ju stora problemer med läsförståelsen så att du inte förstår det är inte konstigt alls. 

Så varför svamlar du då om antivaccer propagandan om denna magi ingen ALLS  kan se innan efter 10år?
    Varför bär du antivaccer propaganda och på nått ingen sett innan, så det är en definition av magi.

Sen har vi BBC som sakligt återgett vad de säger inom läkemedel, att vi redan nått en punkt där nya biverkningar eller skador uppstår.
    Jag förstår det är jobbigt för dig att ha fel som ofta som du har, men en dag måste du lära dig sluta påstå saker som är inkorrekta.
    Än mer komiskt när du gav dig på CDC som inte trovärdiga nog, som säger 6 veckor se ser dom inget mer.

Om du inte är en antivaccer, varför upprepar du då hela tiden antivaccer propaganda och om skador efter 10år?
    Och vi vet redan, då det aldrig skett innan, där av magin.
    Och vilka magiska skador, vet inte, hur ska jag veta det, det är ju ditt antivaccer påstående, inte mitt.
    Och du försvarar det svårt, fast än du redan vet du har fel, det är också rätt intressant och se.

Även intressant hur du hanterade vattkoppssmittsamhet skulle vida understiga COVID-19 förmåga att smitta.
    Och att du år senare kommer med en efterkonstruktion och om en läkare sade.
    Men sen när vi förklarade för dig att vi redan vet R0-talen, och vattkoppor har x10 högre, så tjatade du rätt länge om att du hade rätt där med.
    Och först år senare kom du och skyllde på en läkare, och inte bara det, utan en infektionsläkare som aldrig någonsin skulle missa detta.

Så vad är din efterhandskonstruktion på att föra antivaccer propaganda på något som aldrig någonsin skett innan.
    Ditt påstående är lika troligt att jag säger om 20år kommer ditt huvud explodera av COVID-19 vaccinet och ha ditt "excellenta" argument "man kan aldrig veta" ?

Så vad får dig att föra antivaccer propaganda som att skador magiskt ska uppstå efter 10år?
    Vad är det som får dig att påstå något sånt som saknar alla saklighet eller beprövad erfarenhet?
    För det är här jag undrar verkligen varje gång om du ens är utbildad alls inom medicinen, för jag ställer mig frågande till att du så frenetiskt försvarar något man aldrig sett innan.

• klyban
    EpicF skrev 2023-05-02 14:03:24 följande:
    Det har jag redan förklarat för dig x antal gånger men av npgon konstig anledning så går det inte in för dig. 

DU har inte förklarat nått, BBC och CDC har förklarat för dig att du har fel.

Och den riktigt stora frågan är varför du så svårt försvarar antivaccer propaganda och på något som aldrig skett innan.
    Du säger dig ha en utbildning, men vad är den värd när du fantiserar ihop saker man aldrig sett innan?
    Men för all del, vart har du fått denna tokig tanke, eller ska vi få se en efterkonstruktion som med ditt helt galet tokiga vattkoppor påståenden.
    Och skyller detta på en läkare, och detta till trots vi hade bevisen att vattkoppor hade ett R0-tal som var x10.

Jag förstår vad allt handlar om för dig, och det är att du inte kan erkänna ha fel.
    Men nu när det är så illa, varför påstå så tokiga saker om nått man inte sett innan.

För finner det makalöst du börjar föra antivaccer propaganda och inte fatta hur tokigt det var och bara sagt oops det blev fel, alternativt göra som du gjort på vattkoppor bar låtsas som det regnar.

Men varför du radar upp dessa felen du gör, det är en stor gåta varför det sker.
    Och speciellt när du försvarar det till absurdum som dessa magiska skador som du säger ska uppstå efter 10år, som ingen kan se röken av före.
    Och BBC rapporterar om detta i saklig artikel att du har fel, och CDC bekräftar men säger tom efter 6 veckor ser dom inget nytt.

• klyban
    Anonym (I) skrev 2023-05-03 17:10:50 följande:
    Kör du copy-paste eller? Du upprepar samma samma sak hela tiden och kommer inte med någonting nytt. Dödstråkigt men typiskt för fanatiska vaccin-frälsta som inte kan ta in någonting annat än det som det som följer den egna åsikten. 

Du skriver så tokiga antivaccer propaganda, och du utvecklas aldrig att du hade fel igen.
    Det är därför vi sitter här på samma ställe och man får upprepa för dig, då du inbillar dig saker om BBC eller inte ens vet vem de är.
    Och nummer två tror dig veta bättre än CDC, hur får man ett så svårt fromleri?

Din åsikt är helt irrelevant för nämnd fråga också, då din åsikt går emot den BEPRÖVADE ERFARENHETEN och din åsikt trumfar inte BBC återgivning av sakligheten kring vaccinen och deras skador eller CDC, utan när du smutskastar dom för egen personlig vinnings skull och om ditt antivaccer propaganda du försvarar, så är din åsikt något som saknar vikt.
    För en åsikt är betydelselös om du inte inte kan sakligt påvisa den, och du är inte ens nära ens att ha börjat förklara sakligheten i ditt antivaccer propaganda du försvarar.

Och ja, jag kommer upprepa tills dödsdagarna och så länge du anser dig veta bättre än såna som uppenbart vet bättre än dig.
    Du vet redan jag aldrig kommer sluta påpeka detta.

Och mitt råd till dig är att släng inte ur dig så tokiga saker som först efter 10år kommer vi se skador som inte synts före :lol::lol::lol::lol:

• klyban
    EpicF skrev 2023-04-24 23:44:21 följande:
    BBC är en nyhetskanal. 

Om det är värt att ta TBC vaccinet, som vanligen ges i en dos som vuxen, beror på vart du befinner dig. Vart du ska resa. Jobba etc. Hur stor risken är att du kommer i kontant med tbc. 

Jag är vaccinerad mot tbc, pga jag jobbar inom vården och fick erbjudande om att få det på första VFU under grundutbildningen. 

Vad ska vi göra med denna halmgubbe om BBC?

Vad som du inte verkar förstå om BBC, det är att de är stora älskare att få det korrekt när de rapporterar saker.
    Som i detta fallet att man inte kan se mer biverkningar eller skador av COVID-19 vaccinen.

Och hur går dom tillväga, ja, dom är inte och läser min fakta, utan de tar reda på detta själva.
    BBC har stora kontaktnät för saklighet kring forskning som vaccin.
    Och vad det som BBC rapporterar är just vad de säger, inte vad BBC hittat på, för det vet vi JU alla att de inte gör som vet nått om BBC.
    Saken är inte att det bara är BBC som säger du har fel, utan även CDC, som är preciserande och säger efter 6 veckor så den delen över.

Sen kommer vi till det mest besvärande i det hela och denna antivaccer propaganda som du så benhårt försvarar och  = DET HAR ALDRIG HÄNT INNAN och ditt antivaccer propaganda du för.

Och detta enda argument du har är "Man kan inte veta.", jo, den beprövade erfarenheten i läkemedelshistorien berättar det aldrig skett innan.
    Och ni argumenterar med man kan aldrig veta, men vi vet redan.

Vem har lurat i dig denna antivaccer propaganda om magiska skador som ska först uppstå 10år senare och skador man inte sett röken av före.
    Och kan du beskriva den process som uppstår 10år senare och av en substans(läkemedel) som varit ur kroppen säkerligen mer än 9år.
    (det är lugnt, jag vet du inte kan, då det är en fantasi om av antivaccers som detta är och enda frågan är varför slåss du så svårt för desinformation?)

• klyban
    EpicF skrev 2023-04-13 20:55:25 följande:
    Om det ska gå att föra en diskussion med dig så måste du 1. Läsa inläggen du citerar. 
    2. Svara på inläggen du citerar. 
    3. Enbart svara på inläggen du citerar, kort och koncist. 
    4. Inte komma med irrelevant svammel och långa irrelevanta utläggningar. 

Nej, alla vet inte om man är allergisk mot något av ämnena i vaccinet, ex covid-vaccinet. 
    Och nej, alla vet inte om man får en allergiska reaktion av exempel covid-vaccinet pga av ovanstående. 
    Och nej, alla vet inte om de kan få en anafylaktisk chock av ex covid-vaccinet. 
    Det är just pga detta som man alltid, ALLTID har adrenalin lätt tillgängligt vid vaccineringar. 

Det spelar ingen roll att det är få som får allergiska reaktioner eller "extremt få" som får anafylaktisk chock. Som vaccinatör (den som vaccinerar) är man alltid beredd på att det värsta kan hända och man har alltid adrenalin tillgängligt samt har god översikt över de som vaccineras. 

Jag har, i egenskap av just vaccinatör för covid-vaccinet varit med om flera fall av allergiska reaktioner, både lätta och lite mera allvarliga och även varit med om en anafylaktisk chock där vederbörande blev hämtad med ambulans. 

Och ja, det finns ett fåtal som dött efter vaccinet, om de dött av vaccinet eller pga ålder, sjukdom etc vet man inte. Troligen så hade de dött oavsett och vaccinet kan ha satt igång någon reaktion i kroppen så att de dog lite tidigare.

CDC berättar med sina tidigare observationer av vaccin och säger detta = "Long-term side effects following any vaccine are extremely rare following any vaccination, including COVID-19 vaccination.".

Så varför säger du dig veta bättre än CDC?
    Och när du slänger ut antivaccer propagandan om magiska skador av vaccinet ska uppstå efter 10år och ingen sett före dessa 10 år gått.
    Så om du påstår du inte är en antivaccer, vart har du fått detta helt tokiga påståenden ifrån, som läkemedel inte sett innan?
    För det är ett helt otroligt påstående utan ens nått stödjer den antivaccer propaganda du försvarar, alltså du har INGET alls!!!!!!
    Och ändå framhärdar du deras propaganda.

• klyban
    Sk007 skrev 2023-05-09 09:46:33 följande:

Med tanke på cdc's inblandning i censurerandet av sociala medier förstår jag mycket väl att vaccinskeptiker inte tar cdc på allvar när de försöker leverera någonting med substans.
    Detta tycker jag gäller alla möjliga myndigheter, nyhetskanaler och forskare.
    Har man en gång tydligt manipulerat till producenters fördel så är det svårt att bli av med den stämpeln. Det spelar ingen roll om det är socialstyrelsen i Sverige eller en tv-kanal i Kina. Har man en gång visat sig partisk är det svårt att bli accepterad hos vissa.
    Vissa andra har givetvis inga problem att glömma och förlåta, ett mannaminne är så kort idag.
    Samtidigt finns det andra som aldrig glömmer och som aldrig förlåter.

De är bara en av många.

Och vad är det du pratar om ens och har det med de vetenskapliga genomgången de har med att göra och sina egna slutsatser och göra?

Och varför skulle man överge det faktabaserade CDC för en fantasirörelse som enbart ljuger?
    Tycker du inte själv det är ett steg som är lite stort för en sådan skitsak????
    För om man tar ett sådant steg, så berättar man att det är något som är fel med ens slutsatsförmåga och troligtvis även trillat ned i ett kaninhål på köpet.

Saken är att detta antivaccer propaganda är inget man sett skett innan.
    Så varför ska det ske nu,m vad finns för indicier för nämna påstående?
    Om nått är det minsta oklart, så är svaret nej, det finns inga indicier alls för detta innan att skador magiskt uppstår efter 10år och ingen sett före.

Så om SVT är partiska en gång, till vilken media går du då som är mindre partiska?????

• klyban
    Sk007 skrev 2023-05-10 18:56:55 följande:
    Menar du att skriverierna om t ex twitterfilerna är bara påhitt?
    Inget ändrar sig för CDC ens, men lugnt förstår du för agenda och narrativ i tron det berättar nått om CDC och att det skulle betyda nått för vaccinen Solig
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?