Varför tar ni inte vaccinet?
Du har totalt hängt upp dig i vattkoppor relaterat till covid. Trots att diskussion för länge sedan är slutförd.
Nu har du också fått en länk som visar även CDC trodde samma. Och säkerligen ännu flera som trott samma.
Och nu påstår du även att det är omöjligt art veta vattkoppors R0-tal.... Då innebär det rent faktisk att covid-19 R0-tal hade kunnat vara större.... Men det kommer du neka till🤦?♂️
Eftersom du aldrig kommer att förstå hur covid smittar så kommer inte gå in i en diskussion om smittävgar. Det ger ingen mening då du inte vill ta in fakta eller vetenskap. Förövrigt så är det både luft- och droppsmitta. Vilket du igen kommer neka till.
Sedan vägrar du också ta in att både vaccinet och viruset är nytt vilket innebär att vi inte vet vad för skador det eventuellt kan ge i framtiden. Inte heller vet vi framtida effekter eller bieffekter av vaccinet, pga att vi ännu inte har långtidsstudier. Är det verkligen så svårt för dig att ta in?
Varför inte bara acceptera det faktum att det är mycket vi (CDC, folkhälsomyndigheten etc) inte vet? Och som inte BBC heller har fått veta och kan rapportera om...
Tyvärr så går det inte att förklara saker för dig eftersom du helt enkelt inte är mottaglig för det.
Visst har jag hängt upp mig på dina grava fel, då de berättar något och den på vattkoppor var GIGANTISK.
SÅ direkt berättar du att du inte förstår vad en förutsättningslös diskussion är och än mindre förstår syftet med den.
För det är vad den meningen du gav där berättar, och CDC är till ingen hjälp för dig heller, då dessa mutationer existerade inte ens när du gjorde ditt påstående och försvarade det svårt.
Du vet såna här sakliga "petitesser"
Det jag skrev var att eftersom de flesta har redan fått vattkoppor, så är det mot omöjligt att veta hur mycket högre R0-tal vattkoppor har.
COVID-19´s R0-tal visste vi redan om när du kom och sade att CVOID-19 är MYCKET mer smittsamt, vilket var ett av de största felen jag sett på länge.
Vill du försöka igen?
COVID-19 är inget annat än en droppsmitta, en luftsmitta enligt medicinvetenskapen är något helt annat, och COVID-19 har inte dessa egenskaper.
Skoj att du inom "yrket" försöker påstå en så här tokig sak och tror semantik skulle ge dig rätt.
För det du berättar är att du inte ens vet vad en luftsmitta är när du tror semantik hjälper dig, kanske du ska läsa upp dig lite?
Men visst, detta är annat stort fel du gjort, och detta fast än vetenskapen berättade för dig att COVID-19 viruset aldrig kan få den egenskapen pga virusets uppbyggnad.
Och semantiken du inbillar dig betyder att COVID-19 är ett luftburet och vetenskapen säger du har fel, och det är många såna här fel du gjort nu.
Hur kan en i yrket inbilla sig den får rätt om en klassificering som detta genom semantik och utan bry sig om kriterierna för var och av en av smittvägarna.
Och hur kan man inbilla sig en droppsmitta blir en luftburen smitta pga droppen är suspenderad i luften, är det din utbildning somt alar nu, för det påståendet du gör är makalöst faktaberfriat.
Vad vi vet är att vaccinet visar INGEN skada på 9år, 364d, 23h 59min 59sek, ska vid 10år och 1 sek helt plötsligt magiskt uppstå och existera skada 2 sekunder senare.
Du för ett antivaccer propaganda, och det är intressant att du gått på den och med tanken på det aldrig hänt.
Men för all del, du fått frågan många ggr nu, förklara den process som gör en skada ej går se innan 10år gått.(Det är lugnt att du inte svarar, för vi alla vet att det har aldrig skett, men du påstår det ändå, det berättar så mycket.)
SÅ vad väntar du på?
Vi har hört denna mening förr, och du använder den alltid nbär du vet att du har fel har jag lärt mig, då du har vägrat svara läkare också och med samma mening "att det är ingen idé att jag svarar, för du fattar ändå inte.".
Det enda det berättar är just att du vet du har fel och inte ens vet hur du ska komma undan mer än projicera att någon annan inte vet.