• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

Agda90 skrev 2023-05-30 08:38:35 följande:
    Vad menar du med det du skriver i början av den här texten? Att det aldrig har förekommit vaccinskador eller att det inte har förekommit vaccinskador för de som är vaccinerade mot covid-19?

Säger samma sak om och om igen, och nu ska du låtsas du inte förstår.
    Priceless :lol::lol::lol::lol:
    Så vad ska ske 10år 1 sekund vi inte sett före?
    Undrar då vi aldrig sett något sånt innan någonsin på läkemedel som vaccin.
    (Det är lugnt gumman, förstår du flyr ifrån dit antivaccer påstående.)

Och det är du som har berättat för oss hur vi ska hantera källor med dig, du är duktig på att kräva källor.
    Jag gav dig ett par, och sen när det vart omvänt med vattkoppor och annat, så TOTALVÄGRADE DU!!!!
    Och när vi sen frågade dig om du kunde förklara, så berättade du för mig och flera andra att de var för dumma att förstå och en av dom var läkare och det var den dagen jag aldrig ger dig källor och pga det är vad du gör mot alla du diskuterar emot.

Även dessa påståenden om luftburen smitta och att COVID-19 aldrig kan bli detta, det fascinerar mig svårt att du tror semantik ska ersätta medicinvetenskapen redan har fastställt och hur COVID-19 aldrig kan bli ett luftburet virus enligt deras kriterier, och därför den klassas som en droppsmitta.
    Och semantik att en droppe hänger i luften, kan aldrig göra det till en luftburen smitta, virusets konstruktion gör så att viruset dör utan sin droppe, därför är det en droppsmitta.
    Varför ber du inte om ursäkt för dessa grava fel du säger?

Under tiden vet vi världen över så berättar dom att inga magiska skador uppstår ur tomma intet, de säger faktiskt så lite som sex veckor så uppstår inga nytt.
    Men du och ditt antivaccar påstående vet tydligen bättre :lol::lol::lol:
    Vad beror detta svåra fromleriet på?
    Och med tanke ingen håller med dig, eller ja, antivaccers håller med dig och det är intressant, tycker inte du?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2023-05-30 20:47:03 följande:
    Nu tror jag att du golvade Agda90, genom att svara henne på detta sätt. Förstår om Agda blev mållös. 

Okey, jag noterar :lol:
    Behöver jag låsa in lappen i ett kassaskåp också i dess viktighet också?

Roadking1963 skrev 2023-05-30 22:43:32 följande:

Jag har inte tsgit vaccin pga att jag har sett vissa avigsidor  och vaccinet har tagits fram alldeles för snabbt. Jag har dock respekt för de som tar sprutan, min polare har tagit 5 sprutor, han är själv tveksam till att han har gjort det.

Dock är tekniken man använde lastgammal och mycket väl utarbetad.

Vet du det tog endast Pfizer 2 timmar att konstruera vaccinet, och detta pga att de hade arbetat så omfattande med tekniken, som gör vaccintillverkning så mycket enklare.
    Och vi såg sen hur extremt lite biverkningar det var, och hur extremt effektivt det var.

Jag också kört 5st, och finner ingen som helst tveksamhet i detta, utan är nog dax för en 6:e om nån månad.
    Och visst är det nog så att en del hade inte behövt ta vaccinet för sig själva, då de var utan risk för döden.

Dock vet vi om hur SJUKLIGT effektivt vaccinet vad mot Alpha, då efter det vaccinerades så var ~99% av de döda ovaccinerade, och den ovaccinerade belastade sjukvården svårt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-05-31 11:09:24 följande:
    Fortfarande ingen källa. Dröjer det länge innan du hittat sen? Finns den ens? 

EN mycket intressant sak i dina frågor, det är att jag redan besvarat dom.
    Vad källan är :lol:
    Att jag aldrig kommer ge en källa som länk och pga detta är vad du struntar i när vi andra frågar dig.
    Och hade du satt dig in i hans extremt intressanta arbete, så hade du redan vetat om detta.
    Även lyckades du citera ett inlägg att inte vara på nått, och hur känns det igen, jo, det känns igen pga det är vad epic gör när den vet den har fel.

Sen brukar du bara kräva saker och aldrig ge nått själv, och vad vi vet är att jag hade frågor före och dessa ignorerar du.
    Och en är tex hur du ska förklara dina magiska skador som ingen kan se innan tio år och en sekund har gått.

För värden över har dom berättat för dig att det sker inte.
    Så du kan börja med frågan, hur går det till att en substans som inte längre fin si kroppen, helt plötsligt ska ge skada och efter så långt som 10år.
    Kan du beskriva den processen för oss, undrar då ingen annan på jorden kan :lol:

Detta är en sak, att du svarar aldrig på nått och den komiken som uppstår när du kräver svar av andra.
    Och detta med källor, det lärde vi oss tidigt i pandemin att det vägrar du ge, men kräva källor kan du.
    Det är att princip beslut att aldrig ge källor du önskar, och även för anledningen du aldrig läser dom heller.

Dock har du källan = Dennis Carroll vars ett av jobben är att vara virusjägare.
    Och allt du behöver göra är att sätta dig in  i hans arbete, men jag misstänker hans arbete är lite lite för avancerat för dig.

Och sen har vi den lilla saken också och att jag ljuger aldrig, och fel har jag så extremt sällan att det är löjligt, då jag inte öppnar munnen om saker jag inte kan, och gör jag så ställer jag frågor istället för ökad förståelse för saker.

En normal människa hade sagt intressant och sen frågat om det fanns mer att läsa om detta och om den faktiskt var intresserad.

Dock det som i toppen fascinerar mig så extremt mycket, och det är att detta triggar dig så svårt att man börjar undra vad som händer.
    Är det alla corona sorter som triggar dig så svårt, eller hans tes?
    För tesen går ut på om man har hela bilden, så kan man skapa ett vaccin eller läkemedel som är 100%.

Och detta finner du ointressant, och då ställer mig sig frågande varför diskuterar du då vaccin?

• klyban
    EpicF skrev 2023-05-31 17:03:25 följande:
    Nej, du har inte kommit med någon källa på att Dennis Carroll påstått det du har sagt. 
    DU har, men du vägrar ta del av hans arbete.
    EpicF skrev 2023-05-31 17:05:05 följande:

Klyban: Jag tycker Dennis Carroll är ointressat som person. Enbart han. Inte pandemin eller vaccinet. Utan enbart han som person. 

Är det verkligen så svårt för att förstå? 

Vad ska vi göra med halmgubben om Dennis Person?
    Dock som virusjägare jorden över, så säger mig något han är oerhört intressant som person också.
    Men varför du tar upp hans person över hans arbete, det berättar du vill fly.
    SÅ det är enkelt att förstå att Dennis person är irrelevant, det är du som säger han är ointressant som person och ingen vet vad vi ska göra med det, då är hans arbete vi pratar om.

Vad får dig att säga så brutalt konstiga saker.

Och kanske den dagen du beskrivit dessa magiska skador som ska uppstå vid 10åre och 1 sekund, så kanske jag kan vara snäll och ge dig en källa och efter jag ens brytt mig om att leta upp en.
    Folk vet att jag aldrig ljuger om såna här saker, och svårt och veta vad som får dig så extremt triggad av detta.
    En normal människa hade istället sagt, oj, vad intressant, har du nått mer.
    DÅ är istället sur och tvär att jag återger hans arbete och en tes det har med detta arbete.

Du är väldigt duktig på kräva saker, men eftersom du inte ger nått jag frågar efter.
    Så fortsätter vi med det princip beslut jag tog när du krävde källor på allt möjligt, men TOTAL VÄGRADE själv ge nått vid uppmaning.
    Hur uppstår denna sneda tanke du har, där du inbillar dig bara kunna kräva saker, men aldrig prestera själv.
    För då berättar du för multipla användare att de är för dumma att förstå och att du inte alls tänker förklara.
    Detta även till en läkare, som också var för dum för att förstå frågor som den arbetar med.

Men börja med dessa magiska skador som ska ske vid 10år och 1 sekund, som ingen kan se före.
    Vad har du i medicinhistorien som styrker dig?(Lugnt vi vet det inte existerar ens.)
    Hur kan en substans som är ur kroppen mot nästan 10år, helt plötsligt börja ge skador och biverkningar?(Lugnt, vi vet detta är bara ett antivaccer propaganda.)
    Och nu får du vara saklig, så man kan aldrig veta flyger aldrig.(Men de tär lugnt, vi vet att du inte kan prestera nått av detta.)

Dock ska du besvara dessa innan jag ens funderar på ge dig en källa med Dennis som du inte ens tittar efter, för något vill du inte veta med Dennis, kanske för en antivaccer så är ett 100% vaccin eller medicin hemska saker och därför du blir så extremt triggad av Dennis tes vad som sker när man samlat in alla beräknade ~4500 corona virus sorter.

• klyban
    EpicF skrev 2023-05-31 17:05:05 följande:

Klyban: Jag tycker Dennis Carroll är ointressat som person. Enbart han. Inte pandemin eller vaccinet. Utan enbart han som person. 

Är det verkligen så svårt för att förstå? 

Nej, det är inte svårt du ger en halmgubbe som inget berättar om hans arbete, varför pratar du hela tiden om hans person för, det har jag aldrig gjort före dig.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-05-31 17:46:28 följande:
    Jag har tatt del av hans arbete och ingenstans påstår att det du påstår. 

Jag talade om för dig att för mig är han en totalt ointressant person. Om du tycker han är intressant så är det helt ok. Men jag tycker inte. 

Vad ska din halmgubbe säga om hans person, det är bara du som pratar om den.
    Jag pratar om hans arbete som du vägrar ta del av.
    Och det jag säger är intressant, det är hans arbete, vad får dig att prata om hans privatperson för?
    Det är ju bara du som pratar om den halmgubben som är betydelselöst för hans arbete.
    Dock är jag inte det minsta tveksam på att han är en oerhört intressant privatperson också dock fullständigt irrelevant för tråden eller hans arbete.
    Vad hän denna besatthet av hans privatperson som ingen mer än du pratar om?

En intressant sak som du hållit på med alltid, det är hur du kräver saker ska serveras för dig, men själv levererar du aldrig.
    Eller rättare sagt totalvägrar, för ditt svar är finns på google eller min favorit och när du säger till multipla användare att "Du är för dum att förstå och därför förklarar jag inte".
    Och detta sade du även till läkare, vilket gjorde det helt bisarrt, men berättar också att du inte ens kan förklara.

Vi har lärt oss med dig, du ska bli serverad på silverfat allt, men själv vägrar du ge källor OCH länkar.
    Och det var då principbeslutet kom att aldrig någonsin ge dig källor mer än på mina villkor, och just för du totalvägrar göra det själv.
    Du vet what goes around, comes around....

Det som fascinerar mig dock hur du triggar så extremt svårt över hans tes.

Och den dagen du förklarar om dessa magiska skador som ska uppstå efter 10år och 1 sekund, så ska jag börja engagera mig hitta det nyhetsinslaget där han berättade om hur många virussorter det fanns i var familj virus som de jagade och den tes vad som skulle ske om man lyckades samla in de alla.

Så kan du förklara denna process som sker i kroppen, där en substans är helt borta ur kroppen, helt plötsligt 10år 1 sekund senare manifesterar sig och skadar kroppen.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-01 09:28:48 följande:
    Det är jag som tycker det så självklart är det jag som säger det. Vem skulle annars säga det? 

Jag har redan tagit del av hans arbete och jag tyckte inte det var speciellt intressant. Vilket jag även sagt till dig. Men du vägrar att ta in det. 

Och du vägrar också å komme med bevis på det du påstår att han har sagt. 

Så du säger igen att tesen är ointressant och att du inte tagit del av hans arbete berättar du också.

Även har du berättat att du vägrar källor och ge dom, men kräver gör du.
    Kanske du ska svara på dessa magiska skador som ska uppstå efter 10år och 1 sekund, som ingen sett skett innan med läkemedel som vaccin.

SÅ ge detta först, så kan vi diskutera nått.
    För jag har lärt mig att du bara kräver saker, men aldrig presterar.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-01 18:57:49 följande:
    Nej, det har jag inte skrivit. Om du läser vad jag skrev så står det "Jag har redan tagit del av hans arbete och jag tyckte inte det var speciellt intressan."

Hur tänkte du att jag ska ge en källa på något som ännu inte inträffat? Jag kan inte se in i framtiden. Kan du? 

Jag läser förövrigt alla länkar som ges, iallafall träden jag är inne och läser. Vissa är intressanta, andra är ointressanta. Vissa är sanna och vetenskapliga och vissa är helt mumbojumbo. 

Och fortfarande så kan du inte presenteras en källa som styrker det du påstår han har sagt. Med andra ord, det påståendet är inte sant och ändå som påstår det är du. Som jag visste. Bra, nu har jag även fått det bekräftat av dig. 

Du har inte ens tagit del av hans arbete, och du säger nått som är så högintressant för pandemier inte är intressant.
    Så ställer man sig en enda fråga, vad gör du då här om det är så ointressant?
    Och detta med tanke på hur korrelerat hans arbete är med just pandemi.

Det du skriver är i direkt motsats med varandra och där du säger jag är i en tråd är och är ointresserad av ämnet.
    Det är rätt märkligt att säga så.

Det är du som tänker så, jag tänker att du ska besvara den process detta sker i, och hur en substans som inte längre finns i kroppen ska magiskt göra skador 10år och 1 sekund senare.
    Och hur du ska föra ditt argument med beprövad vetenskap.
    Men det är lugnt, vi alla vet redan du inte kan detta och detta pga du gått på ett antivaccer propaganda so mdu inte kan erkänna du blivit lurad av.

Du har lärt mig hur källhantering ska vara, och jag bara ger dig det som du gett oss.
    Du har källan, men vet du aldrig läser nått.

Du är makaber som hela tiden KRÄVER men aldrig någonsin ger tillbaka, det är därför med min beprövade erfarenhet berättar för mig det finns ingen mening ge dig källor, för du läser dom inte ändå.
    Som tex COVID-19 skulle vara MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, och vi öste källor över dig och du fortsatte hävdad detta i månader.
    Det var så vi alla lärde oss att du aldrig läser källor, för hade du, så skulle du bara sagt opps my bad mitt fel, såklart att inte COVID-19 är MYCKET mer smittsamt än vattkoppor.
    Detta skedde aldrig, stället fick vi en efterkonstruktion om en infektionsläkare inte skulle veta om smittsamhet på ett coronavirus och detta i en tid vi REDAN VISSTE COVID-19 R0-tal.

• klyban
    Bitter Lemon skrev 2023-06-02 11:22:02 följande:

För att det är helt onödigt, plus att det varit så många skandaler kring vaccinet, både hur medierna ljugit om det och hur myndigheter i USA styrt Twitter för att få fler att vaccinera sig.

Först sade Folkhälsomyndigheten att det var liten risk att viruset skulle sprida sig till Sverige. Bara ett par månader senare hade det spritt sig till Sverige. Då slutade jag lyssna på FHM.

Sedan sade media att vaccinerade inte spred viruset, vilket visade sig vara en ren lögn.

Efter något år visade även studier att ens naturliga immunförsvar räckte gott och väl så länge man inte var gammal eller sedan tidigare sjuk.

Vilka skandaler?
    Och vad har det orsakat?

Sen vet jag inte riktigt varför du berättar att du inte förstår vad FHM är och i vilket läge de sade detta.
    Ett FHM baserar inte beslut på spekulationer.
    Två vid tillfället så visste man inte ens viruset var här, men viruset hade kommit till Europa redan oktober året före.
    Och det är FHM´s arbete att vi haft en av de mest öppna samhällena i världen och gick ifrån 8:e plats i döda till 43:e.
    Jag förstår det är ett komplex språk de har och kan vara svårt och förstå vad de säger, blev förlöjligad många ggr för detta, men sen visade det sig att alla dessa som förlöjligade mig hade exakt samma problem.
    Det krävs en stor kunskap för förstå vad FHM säger, då de använder ett språk som bara ska berätta en sak med faktaläget och då blir det som med dig att du inte förstår vad de säger.

Med alpha så visste man om vaccinen hade ett skydd mot ens bli smittad på 65-90% beroende vilket vaccin det är.
    Och tillhör man dessa 10-35% blir smittade, självfallet smittar man, det är ju självförklarande :whoco5:

Vi vet även hur EXTREMT effektivt vaccinet var och vi vet också att de som fått COVID-19 inte behövde någon vaccinering långt efter de varit smittade.
    Det var så extremt effektivt att rapporter världen över berättade att ~99% av de som dog var ovaccinerade, och SIRI berättade att den ovaccinerade belastade sjukvården sjukt svårt.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-02 11:41:39 följande:

Klyban: Nej, jag tycker inte att hans arbete är intressant. Det betyder att jag inte tycker just hans, Dennis Carroll, arbete är intressant. Däremot så tycker jag pandemin har varit intressant. 

Fortfarande ingen källa ser jag. När kommer den? 

DÅ berättar du att poandemier inte är intressanta, och man blir direkt frågande vad du gör här om du finner pandemier så ointressanta.

Du kräver och kräver, men aldrig ger, du har lärt mig aldrig ge källor och det får du ta ansvar för.

Men vill du försöka, så kan du börja med varför du sade COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor och detta i ett läge vi öste källor över dig som berättade du hade fel och R0-tal var en tiondel av vattkoppors.

Eller kan du försöka berätta vad du grundar ditt påstående som ska ske om 10år och 1 sekund.

Men det är lugnt, vi alla vet redan det är ett antivaccer propaganda och saknar all saklig grund, du vet sånt som vetenskap är byggt på och den berättar också världen över att du har fel.

Då en substans som inte längre existerar i kroppen kan inte längre göra en skada, och ser man ingen skada nu, ja, då ser man ingen  sen heller.
    Och detta säger dom världen över sker redan vid 6 veckor och att det är över med biverkningar och skador.
    Och fråga inte mig efter källor och när du själv vägrar ge dom, man undrar varför du inbillar dig kan kräva saker men aldrig ge nått tillbaka.

Svaret är jag kommer aldrig ge dig hans tes, dock har du alla möjligheter ta reda på det själv, men du vägrar av någon anledning och frågande varför du blir så extremt triggad av hans tes, det är väldigt märkligt.
    What gives?

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?