Kobbe22 skrev 2023-04-17 21:39:49 följande:
Jag tror klyban är ett troll som bara försöker sabba 🤣🤣😂😂😂😂
Har du något sakligt att diskutera, så får du svar på detta rätt snabbt.
Anonym (gg) skrev 2023-04-18 01:25:58 följande:
Jag misstänker att han inte mår så bra.
Så måste det vara
EpicF skrev 2023-04-18 01:56:34 följande:
Ang vattkoppor vs covid-19 så var det en infektionsläkare som menade att covid-19 var mer smittsamt pga det stora smittspridningen.
Om det stämmer eller inte för vara osakt
Du har du hört helt fel, vattkoppor har en nolla bakom sitt R0-tal mot COVID-19, och först senare så gick det lite under.
Du verkar inte greppa hur sjukt smittsamt vattkoppor är, skulle gissa på om ingen hade vattkoppor på jorden och det kom idag, så skull vi se R0-tal på säkert 100-200, kanske tom högre i smittspridar fasen.
Vad kom COVID-19 upp i 6-8-10 med den mest smittsamma fasen.
Det är såna här saker du ger oss, helt galna fel och du har tryckt på denna stenhårt, men eftersom det var 4-5st som såga detta påstående med fotknölarna så ville du inte ens prata om det längre, över erkänna du hade svårt fel.
Dock före var du som besatt och övertyga alla om detta om vattkoppor var mindre smittsamt än COVID-19
EpicF skrev 2023-04-18 02:09:27 följande:
Klyban: Det brukar ofta vara bra att läsa hela trådstarten och inte bara utgå från rubriken. Det ts önskade få reda på var folks orsaker/argument för att inte ta vaccinet. Alltså deras egna personliga orsaker/argument för att just de, enskila personerna valde att avstå.
Inte varför man tycker att alla ska avstå. Den enda som diskuterar det är du.
Och nej, återigen jag tycker inte det är ett bra argument för att avstå. Men (för ja, det kommer ett men) jag eller du bestämmer inte vad andra ska tycka. Om folk väljer art avstå pga biverkningar (om än de är få) så får dem göra det eftersom det är deras egna val. Ett val man har all rätt att göra för ett vaccinet som är helt frivilligt att ta.
Det finns inget rätt eller fel om vilka argument som är dåliga eftersom alla väljer själva om de ville ta vaccinet eller inte.
Och nej, BBC äger inget mig. Om BBC är dig så grattis till det. Måste vara lite jobbigt att var ägd av en nyhets"blaska".
BBC är en nyhetskanal, nyhetsblaska, kallades var du vill, som förmedlar nyheter om allt mellan himmel och gjort. Det är världens ledande publika serviceföretag inom nyhetsvärde. Det innebär dock inte att allt som sägs av BBC är sanning, de säger bara de nyheter som kommit ut. I likhet med många andra nyhetskanaler så kan de ibland sä felaktigheter och osanningar. Eller sanningar med modifikation.
De är inga forksare och de vet inte, i likhet med dig och mig inte vad långtidseffekterna av covid-19 är. Det är ingen som idag vet det, då det ännu inte finns några långtidsstudier om covid-19.
Du vet inte vad det är för magiska skador, men ändå så tar du upp dessa magiska skador med jämna mellanrum. Varför? Är rätt dumt om du inte kan svara på vad du menar....
"DU för argument som berättar du går deras agenda och mer än en gång också, så när du gör det igen, ja, då står vi här igen med undran om det inte är så."
Och vilka argument är det? Jag går enbart min egen agenda precis som alla andra. Vad alla andra väljer ger jag personligen faktiskt blanka fan i. Om du väljer att 4 doser eller 100 doser eller ingen alls bryr jag mig inte om, då det är ditt val.
Och du har en pålitlig källa.på att vattkoppor är x10 mer smittsamt än covid-19?
BBC är ingen källa, så du kan strunta i att referera till dem.
Rubriuken berättar en del TS vill och det är den jag ger, och att det är inget argument för alla.
Försöker du säga detta var ett bra argument för alla?
Och att ingen skulle ta vaccinet för en prevalens som säkerligen är under en per miljonen.
Du berättar igen du har inte en susning vad BBC är inser jag, du förstår inte att de grundar sina saker på fakta och forskning.
DU fått denna fråga säkerligen 500ggr, du har aldrig en enda gång svarat, har du exempel på detta skett innan?
Eller ja, svarat har du, men dock aldrig gett ett exempel, ens en gång.
Du får nog läsa vad BBC skriver igen, de berättar inga magiska skador som inte gått se före uppstår efter 10år, utan man är nu i en fas där man mer konstaterar thats it.
Och de konstaterar att det är försvinnande osannolikt, inom detta språk är det som att säga nope, det kommer inte ske.
Och två, om det blir en person, vad ska det berätta om vaccinet ~12000000000 doser.
Så antivaccer argumentet att något ska ske efter 10år är ren nonsens kan man konstatera det, men varför upprepade du deras antivaccer argument om du inte är en?
För det är en fråga jag ställt många ggr och mer än en gång där du kommer med antivaccer argument, kan du inte se skillnad mellan fakta och fantasier?
Undrar då detta med biverkningar först visar sig efter 10år utan synts före, är inget du har ens ett exempel på, så varför sprida detta felet?