EpicF skrev 2023-04-15 17:51:23 följande:
Har du själv haft en svår/allvarlignallergisk reaktion på något? Varit med någon som fått det?
Jo, precis vem som helst kan få det utan förvarning av ex ett vaccin. Och nej, man behöver inte veta att man är allergisk mot ett specifikt ämne om man aldrig har varit i kontakt med ämnet tidigare.
Så nej, det är inte extremt få som får det utan att veta om det. Och det är anledningen till att man alltid har adrenalin tillgängligt inför vaccinering.
De som fått svåra kännbara biverkningar av vaccinet, oavsett vad för biverkningar, har valt att inte ta vaccinet flera gånger just för att de inte vill uppleva det igen. Och det är deras val.
Vad en svår biverkningar är, är helt individuellt.
Jag har inte argumenterat för att man inte ska ta vaccinet. Däremot har jag argumenterat och gör det fortfarande för att varje enskild invid själv ska välja om man vill ta det eller inte. Eftersom det i likhet med alla vaccinet (och läkemedel, undersökningar behandlingar etc) är frivilligt att ta.
Jag har aldrig påstått att ingen ska ta vaccinet. Var har du fått det ifrån?
Rätt? Rätt i vadå?
Vaccinet är fortfarande frivilligt och folk tar det om de vill och avstår om de inte vill. Och man kan avstå för vilka orsaker man vill utan att man ska bli ifrågasatt för det.
Om någon vill avstå pga rädsla för att eventuellt få en svår allergisk reaktion eller en anafylaktisk (observa att det är en skillnad på dessa två) så gör dem det. Oavsett vad statistiken säger. Eftersom vaccinet är frivilligt och alltid kommer att vara frivilligt att ta.
Själv har jag tatt fyra doser och även haft covid 4 gånger. Kommer inte ta några flera doser. Och vet, det är mitt val och ett val som är helt ok.
Ja, angioödem på tungan av ACE-hämmare, men i och för sig ingen direkt allergisk reaktion pga den inte var vid intagandet.
De sade sen att det kan ta ett halvår innan det är lugnt, tog 9månader och den sista, sen aldrig haft det igen.
Ja, man kan få en allergisk reaktion utan att veta om den innan, men de flesta vet redan att de är i risk.
Och här blir det så komiskt, då denna xxx-glykol är vanlig i andra produkter som används dagligen och ENDAST 37 fall på39år och det berättar något.
DU kapar en diskussion om att inte ta vaccinet pga dess hemska biverkningar, som bevisligen är extremt få och kanske mindre än 1 per miljonen doser, kanske tom mycket mindre.
Vet du om att ta vaccinet är frivilligt?
Ja, jag har berättat för dig många ggr nu att det är en EXTREM skillnad mellan anafylaxi och allergisk reaktion, men skoj du inser detta nu.
Tagit 5 doser och mig veterligen haft ingen COVID-19 alls, och om jag haft, så har de varit så svaga att jag inte ens märkt det.
Vet du om att på Alpha så kunde inte ens 65-90% ens bli smittade och med studierna som berättade detta.
Det betyder du kan bli smittad, men få blev det i Alpha, sen ändrade sig den procentsatsen med nya mutationer, dock mot svårt sjukdomsförlopp så var det fortfarande extremt hög procent för det skyddet.
Så högt att ett tag så var det endast ~1% som dog av COVID-19 som var vaccinerade, ~99% som dog var ovaccinerade och samma såg man då givetvis i sjukvården och att den ovaccinerade belastade sjukvården svårt.