• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

molly50 skrev 2023-04-12 21:48:28 följande:
    Men det har väl aldrig sagts att vaccinet hindrar från att smittas helt.
    Bara att man får bättre skydd från svår sjukdom och död.
    Hur kan du ha missat det?

Korrekt, de har berättat att det fanns en procentsats som berättade hur många av 100 personer som kunde bli smittade och som kunde bli smittade.
    epic vet redan om denna procentsats, då jag upprepat den till hon minst 100ggr innan, säkert många mer ggr än så.

Även procentsatsen för skydd mot svårt sjukdomsförlopp är återgivet massor av ggr till hon.

Sen nej, epic har inte missat detta alls, utan hoppades väl någon hade glömt.

En sak som är riktigt sjukligt intressant, det är hur de inte förstår denna procentsats på Alpha och vad rotationen var för de som kan bli smittade och som inte kunde bli smittade efter vaccination.

Ett skönt argument de körde med ett tag, det var, man kan inte veta vilka, no shit Sherlock :lol:
    Vad det skulle ändra vet jag dock inte, för de hade de aldrig nått svar på det.

Anonym (gg) skrev 2023-04-13 06:56:14 följande:

Och även om man haft en allergisk reaktion tidigare så rekommenderades man ta vaccinet, så det gör ju ingen direkt skillnad.

Den enda banal den andra livshotande, och de som är benägna för den livshotande varianten, de vet redan om att de har problem sedan innan.

Och två, de hade personal till häva en livshotande allergi, och börjar det klia, ja, då fanns dom där för dom med.
    Och tre, vad vill du ha sagt med så EXTREMT få?
    För de är så få att betydelse för hela vaccinationskroppen saknas, och detta var ditt argument till man inte skulle ta vaccinet?
    För det var inte mycket att hänga i granen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-13 14:37:02 följande:

Molly50: Ok, tydligen så visste du inte detta men vaccinets syfte från början var att det skulle skydda från smittan, sva ge 100% immunitet, dvs man skulle bli immun. Detta märkte man fort inte gick att få till. 

Man kanske hade fått bort det helt om alla.hade vaccinerats. Men nu vet att det finns grupper som av olika anledningar inte bör eller ska ta vaccinet alls. Och finns också se som väljer att inte ta det, eftersom det är frivilligt.

Klyban: Fullvaccinerad utan vaccin?  Vad menar du? 

För öht bli vaccinerar så måste man ta vaccinet. Eller är det något du motsätter dig? 
    Förövrigt kan även en allergisk reaktion vara livshotande och allvarlig, utan att det är en anafylaktisk chock. 

Och nej, man kan få både allergiska reaktion och anafylaktisk chock utan att någonsin ha fått detta innan. Således vet man inte på förhand hur man skulle reagera åå vaccin, oavsett vilket vaccinet det än är. Därför har man adrenalin tillgänglig när man sätter vacciner på folk. 

Nope, studierna berättade 65-90%s skydd mot smitta och på Alpha.
    Detta har vi berättat för dig hundratals gånger, och nu låtsas du att du hade glömt detta, det har inte vi sakliga.

Hur menar du?
    Saklighet om du vill ha svar på nått och när du svarar med en fråga.

Finns personal för bägge, och dessa tillstånd är EXTREMT sällan de uppkommer utan man vet sedan innan.
    Och vad ska det säga med dessa EXTREMT GALET FÅ????????? :lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-04-13 16:34:21 följande:
    Ja, det är det man kommit fram till att vaccinet inte skyddar till 100%. Men syfte med vaccinet var att det skulle skydda till 100%.

Nej, jag låtsas inte att jag har glömt något. Du borde börja läsa vad du svarar på, innan du svara. Så slipper det bli så tokigt. 

Jag frågar dig vad du menar med "fullvaccinerad utan vaccin". Mig veterligen så krävs vaccin för att man ska bli vaccinerad eller fullvaccinerad. 

Ja, det är extremt få personer som får anafylaktisk chock av vaccinet.

Inte speciellt få som får allergiska rreaktioner.hur allvarlig den allergiska reaktionen är, är individuellt. 

Och nej, det är inget man behöver veta sedan innan att man får. Allergiska reaktioner och även anafylaktisk chock kan uppträda helt utan förvarning och helt utan att det har hänt tidigare. 

Däremot kan man säga att det finns alltid en risk att man får en allergiska reaktion av vacciner. Den riskerar finns. 

Nej, jag vet inte alls vad "man ska säga med dessa EXTREMT GALET FÅ"?🤔 Hur menar du? Måste man säga någonting? 

Vad som skulles och inte skulles, då vi vet FAKTA ifrån studierna som berättade en procentsats som aldrig kan bli smittade.
    Och det stämde, vad är ditt argument ens, om nått som man aldrig sagt är fakta om vaccinen, utan på sin höjd ett önskemål som aldrig nåddes.

Ja, jag har upprepat denna procentsats till dig hundratals ggr, och nu trodde vi hade glömt, då vi fick höra denan gång till, eller ja, flera.

Vaccin eller immunitet avsmitta, du kan återsmittas oavsett, är det oklart menar du?

Jo, de flesta vet om sina allergier, två, personal ENBART för detta fanns på plats.
    Vad vill du ha sagt med dessa EXTREMT GALET FÅ individerna?
    Eller har du missat allt som sagts där inläggen precis?(I så fall läs tillbaka, för ingen mening jag svarar nått som redan finns där.)
    Och läser du inte tillbaka, ja, vad är det för mening kommentera nått du inte ens förstår dig på kontexten? :lol:

• klyban
    Anonym (gg) skrev 2023-04-13 17:06:44 följande:
    Jag har aldrig argumenterat för att man inte ska ta vaccinet. Du blandar ihop det. 
    SÅ då var dessa få ingen anledning att alla inte ska ta vaccinen, för det var där detta började.
    EpicF skrev 2023-04-13 17:07:30 följande:

Klyban: Att diskutera med dig är som att diskutera med en fyraåring. Man kommer aldrig framåt eftersom inget gör inte för dig. 

Om du inte var med där det resonemanget började, så blir det fel för dig.

AD hominemen vet jag inte vad jag ska göra med den osakligheten, vet du?

Anonym (gg) skrev 2023-04-13 17:08:39 följande:

Och nej, jag hävdar fortfarande att man inte alltid känner till sina allergier. Varför skulle man det, inte ens forskare är ju säkra på vad i vaccinet människor reagerar på.

De flesta gör, två personal fanns på plats för just detta med rätt utrustning.

Och är en allergi så svår att den är livshotande, ja, då är vi igen på anafylaxi(Det borde väl en som är utbildad inom omsorg och sjukvård veta???)

• klyban
    Anonym (gg) skrev 2023-04-13 17:49:31 följande:
    Du uttrycker dig på ett sätt som är svårt att förstå, rent skriftligt. 

Min diskussion hade inget med om ifall man ska ta vaccin eller inte att göra. Jag tycker det är ett personligt val. Jag diskuterade en personlig händelse och vad jag själv upplevt när jag och min familj tog vaccin och fick covid. Allt har inte en dold agenda.

Det är denna diskussion du är i och hur hemska vaccinen är med det som skrivits där.

Personliga anekdoter är tyvärr irrelevanta, utan de är mest som en fotnot om EXTREMT FÅ.

• klyban
    Anonym (gg) skrev 2023-04-13 18:06:46 följande:
    Och- jag personligen kommer inte att ta mer vaccin (har tagit två, varav jag blev riktigt sjuk andra gången, tre månader efter sista vaccinering), jag tror att jag vid det tillfället byggde upp ett bra immunförsvar på egen hand.
    Vad tror du detta säger ens om vaccinen och fakta om hur extremt effektiva de var med Alpha och där den ovaccinerade dog av en rotation av~99% och belastade sjukvården svårt?
    Anonym (gg) skrev 2023-04-13 18:07:16 följande:
    Det är inte du som bestämmer vad som är relevant för alla andra.
    Anekdoter är aldrig relevanta för helheten och oavsett fråga och speciellt om de är så sällsynta som svåra biverkningar är och var med COVID-19 vaccinen.

• klyban
    EpicF skrev 2023-04-13 20:55:25 följande:
    Om det ska gå att föra en diskussion med dig så måste du 1. Läsa inläggen du citerar. 
    2. Svara på inläggen du citerar. 
    3. Enbart svara på inläggen du citerar, kort och koncist. 
    4. Inte komma med irrelevant svammel och långa irrelevanta utläggningar. 

Nej, alla vet inte om man är allergisk mot något av ämnena i vaccinet, ex covid-vaccinet. 
    Och nej, alla vet inte om man får en allergiska reaktion av exempel covid-vaccinet pga av ovanstående. 
    Och nej, alla vet inte om de kan få en anafylaktisk chock av ex covid-vaccinet. 
    Det är just pga detta som man alltid, ALLTID har adrenalin lätt tillgängligt vid vaccineringar. 

Det spelar ingen roll att det är få som får allergiska reaktioner eller "extremt få" som får anafylaktisk chock. Som vaccinatör (den som vaccinerar) är man alltid beredd på att det värsta kan hända och man har alltid adrenalin tillgängligt samt har god översikt över de som vaccineras. 

Jag har, i egenskap av just vaccinatör för covid-vaccinet varit med om flera fall av allergiska reaktioner, både lätta och lite mera allvarliga och även varit med om en anafylaktisk chock där vederbörande blev hämtad med ambulans. 

Och ja, det finns ett fåtal som dött efter vaccinet, om de dött av vaccinet eller pga ålder, sjukdom etc vet man inte. Troligen så hade de dött oavsett och vaccinet kan ha satt igång någon reaktion i kroppen så att de dog lite tidigare.

Inte mitt problem att du inte vet vad diskussionen kom ifrån, utan ditt och ingen annans.

Och ja, de flesta vet redan om att de har allergier eller inte, och de få som inte gör, vad är det ett argument för?

Två det finns personal just för detta, och det är endast anafylaxi som är livshotande, då det betyder vardagligt = allergichock.(trodde du kunde nått som allergier och när du försökte mästra.)
    Allergi, ger lite kliande och små saker, och två det finns personal för detta på plats.
    Men vad ska vi göra med dessa få?(För det är vart vi började och varför folk är dumma och tar vaccin, för glömmer du den, ja, då deltar du inte ens i det som diskuteras nu.)

Så vad ska denna 1,3 person per miljoner doser berätta tycker du???

Och flertal av mRNA vaccinen har inte ens dessa tillsatsämnen som har en förmåga att skapa en anafylaxi, man till och med undrar ens om tillsatsämnet ens kan ska en anafylaxi.
    Där man rapporterat ynka 37 fall på 39 år.

Så berätta igen, vad ska dessa få berätta om vaccinationerna???
    För det är denna diskussion du har kapat.

• klyban
    molly50 skrev 2023-04-14 11:40:52 följande:
    Jodå,det vet jag.
    Men jag förstår också att man inte från början kan ha exakt information om hur ett vaccin kommer att fungera.
    Speciellt inte när det var så snabbt framtaget.
    Så det var kanske dumt att gå ut med sådan information som man gjorde.
    Men nu vet man att vaccinet inte hindrar smitta men skyddar från svår sjukdom och död.
    Så vad som sas om vaccinet i början har väl ingen större betydelse nu.
    Följer man den aktuella information som finns så vet man vad som gäller. 

Pfizer tog det två timmar att skapa vaccinet, sen månader av tester och fick godkänt direkt efter man gått igenom studien.
    Varför det gick så snabbt, det är för att metoden man använt och mRNA-vaccin, den är så forskat att allt man väntade på var en farligt virus, hur de skulle göra visste de redan.

Korrekt och en av en procentsats 65-90% som inte ens kunde bli smittade efter vaccination och Alpha.
    Synd bara en del hänger sig till 0% eller 100%, och argumenterar inte med den korrekta siffrorna för respektive vaccin.
    Och sen argumenterar vidare man kan inte veta vilka, no shit Sherlock.

Vissa verkar reta sig EXTREMT svårt på att vaccinet var så extremt effektivt och att de farliga och varaktiga biverkningarna var helt galet få.
    Och vi vet ju idag att inga magiska biverkningar kommer uppstå och som man inte redan sett idag, dvs att har du inga symtomer alls, så kommer de inte heller.
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp

• klyban
    molly50 skrev 2023-04-14 13:27:02 följande:
    Ja,precis.

Men oavsett varför det gick så snabbt att ta fram vaccinet så skulle det kanske ha varit lite försiktigare med att säga att vaccinet skulle skydda helt mot smitta tills de med säkerhet visste hur det låg till.
    Det var bara det jag tänkte på.

Kanske det, men sen när studierna var ute för de olika vaccinen, så hade vi en procentsats att följa.
    Vilka vaccin påstod det skulle bli 100% före studierna?

Men vissa(inte du tror jag.) använder detta som ett argument för nått och att vaccinen skulle vara värdelösa pga det inte är 100%, utan att det är för det är 65-90% är samma som noll för dom.
    Sen när det bytte ifrån alpha, så blev procentsatsen bra mindre, dock skydd mot svårt sjukdomsförlopp var skyddet fortfarande mycket högt.

Och ett medföljande argument vi såg ofta, det var du kan inte veta vilken och jag är makalös perplexad över att någon skriver en sådan uppenbar sak och sen tror det är ett argument för nått.

• klyban
    molly50 skrev 2023-04-14 13:48:55 följande:
    Jag minns inte vilka vaccin det var.

Nej,jag har inte haft det som argument. 

Tänkte det.

Får la se om man orkar kolla vem och vad de lovade, men låg prioritet på den.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?