EpicF skrev 2022-01-13 09:35:28 följande:
Var påstod jag att det inte hjälper mot covid-19. Vaccinet är utmärkt för att minska risken för att få allvarligt sjukdom eller att dö av covid-19, det är därför man vaccinerar sig. Som vaccinerad kan man fortfarande blir smittad (har själv blivit det för 2.gången) och man sprider smittan, speciellt om man är asytomisk. Vilket innebär att både vaccinerade och ovaccinerade bidrar till smittspridning och att vaccinet inte hjälper speciellt mycket mot smittspridningen. Man har relativit god kontroll på hur omikron fungerar och man har kommit fram till att det ger ett mindre allvarligt sjukdomarförlopp men att de smittar lättare.
Mer än en gång så slänger du ut slarviga uttryck som säger att vaccinen inte gör nått mot smittspridningen, och en påminner man om procentsatsen som fortfarande finns om än mycket lägre.
Sen säger du att du vet om detta, och sen återkommer du med antydan om svart och vitt igen och att denna procentsats inte existerar, vi påminner igen och så håller det på med dig..... och ett resultat av att du inte inser procentsatsen och diskuterar som den alltid existerar med sitt tal.
Anonym (Jabadabado) skrev 2022-01-13 09:46:13 följande:
Har inte tagit vaccinet eftersom jag är över 40 och försöker bli gravid. Är så orolig för att vaccinet kommer påverka menscykeln negativt och minska chanserna för en graviditet.
DU bör läsa om vad som sker med alla mödrar som får problem, det berättar nått.
EpicF skrev 2022-01-13 09:48:52 följande:
Jag har aldrig ifrågasatt att det mestadels är de ovaccinerade som är inlagda på IVA och får vård.
Ett frågetecken är ett tecken på att man har en undran och en fråga. Inte för att inte klarar av diskussionen. Utan faktiskt tvärtom.
Jag tycker inte att jag ska be km ursäkt för något DU inte förstår.
Jag stödjer barnmorskorna fullt ut.
Vad har barnmorskorna med att göra att folk har empati över en dålig chef? Allvarligt?!
"Inte speciellt mycket" är inte synonymt med 0.
Du får gärna förklara hur du menar att vaccin ska minska smittspridningen? Ett vaccin som inte ger immunitet eller skyddar mot smittan.
Finns många som väljer att bli ssk för att de inte har något annat att göra. Tekniskt sätt krävs det inget speciellt engagemang för att bli ssk. Mam klarar utbildning, får sin examen, sin legitimation och söker och får jobb. Man gör sitt jobb och går hem. Mam är oftast ingen bra ssk om man inte engagerar sig i jobbet men det är inget måste för att klara jobbet.
Nu vet jag, av erfarenhet, att detta inte är något du kommer att förstå och att du enbart kommer att svamla om en massa oväsentliga saker etc. Eftersom det är något du alltid får med saker du inte helt förstår.
Diskussion ändrar inte faktumet att den ovaccinerade är den som dominerar sjukvården, både att belasta den och IVA.
Och var gång du försöker antyda annat, så är jag att berättar för den faktan går inte exkludera.
Den som bombarderar frågetecken berättar något med detta och utan ens svar på nått själv av de frågor som du citerade, och det är inte att ha en vilja delta i en diskussion.
Inget du säger komemr ändra detta och när du bombarderar frågetecken tillbaka, det endast berättar du gett upp.
För det är en fallerad diskussionsteknik sedan evigheter sedan.
Jag förstår inte att COVID-19 är mycket mer smittsam än vattkoppor, varför skulle jag förstå det, det är ju ett falskt påstående som du aldrig bett om ursäkt för.
Och härskarteknik som diskussionsteknik berättar också nått, och när du underlåter dig be om ursäkt för ett så gigantiskt fel.
Men jag är väldigt glad att du inte gör.
Om du inte förstår diskussionen om barnmorskor...., så vet jag inte varför djup ratar om dom och den extremt dåliga chefen.
Kanske någon gång berättar du vad du vill, men det blir bara en till som vi aldrig kommer få svar på.
Kan man inte bli smittad, så påverkar det smittspridningen, och procentsatsen är inte noll, the end, men för all del, återkom gärna när den är noll, för det är först då du kan få en poäng
Har inte en aning om vad du börjar svamla om för SSK, men när du talar om det jag pratar om, så kanske det finns nått som går att diskutera.