• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    LadyJane skrev 2022-01-13 08:24:24 följande:

Varför ljuger du och sprider propaganda?

Varför jobbar du stenhårt på att så många som möjligt ska dö?

Ursäkta?
  • EpicF
    LadyJane skrev 2022-01-13 08:26:39 följande:

Vi får väl se fördelen med pandemin. Fler antivaxxers kommer att dö och få irreversibla skador. Det betyder att en inte alltför blygsam andel antivaxxers i framtiden inte kommer att vara verksam i samhället. Evolution när den är som bäst.

Eller så tillhör de gruppen som aldrig kommer att få covid-19.
  • Anonym (...)
    EpicF skrev 2022-01-13 09:51:24 följande:

Här har man kommit fram till att det påstående inte helt stämmer. www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext

Jättebra att du länkar dina källor, utöver din egen expertis i området.

Men det hjälper tyvärr inte, de som spyr ut sin propaganda för vaccinet kommer ändå inte läsa denna källa. För det inte stämmer överens med deras egna agenda.

Detta som du länkade till och andra saker du har sagt har jag försökt säga många gånger. Men blir alltid kallad "antivaxxer" så fort man inte håller med.

Tragiskt att samhället ser ut så, men tyvärr så är det så att man ofta kommer med tillmälen och påhopp så fort ens egna argumentationsförmåga brister.

Lycka till i denna diskussion.
  • EpicF
    Anonym (...) skrev 2022-01-13 10:00:07 följande:

Jättebra att du länkar dina källor, utöver din egen expertis i området.

Men det hjälper tyvärr inte, de som spyr ut sin propaganda för vaccinet kommer ändå inte läsa denna källa. För det inte stämmer överens med deras egna agenda.

Detta som du länkade till och andra saker du har sagt har jag försökt säga många gånger. Men blir alltid kallad "antivaxxer" så fort man inte håller med.

Tragiskt att samhället ser ut så, men tyvärr så är det så att man ofta kommer med tillmälen och påhopp så fort ens egna argumentationsförmåga brister.

Lycka till i denna diskussion.

Någon expertis inom områden har jag inte. Upp till var och en att läsa källan och läsa på hur det verkligen ligger till.

Ja, man blir kallad antivaccer så fort man påpekar att vaccinet är frivilligt eller på annat sätt säger något "dåligt" om vaccinet, eller är skeptiska och vill vänta. Helt tragiskt.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-13 09:51:24 följande:
    Här har man kommit fram till att det påstående inte helt stämmer. www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext
    Jag tycker att den där sidan var väldigt rörig och svår att förstå.
    Dessutom stod det ingenting om omikronvarianten utan bara om delta och alfa.

Här står det mer tydlig information om vaccinet.

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/
  • broderbob
    SVERIGES RADIO

Danmark erbjuder fjärde dos till sårbara grupper

Publicerat idag kl 06.20

Danmark kommer senare i veckan att börja erbjuda en fjärde dos covid-vaccin till särskilt sårbara grupper, enligt landets hälsominister.

Det rör sig bland annat om cancerpatienter och personer med immunsjukdom.

Danmark överväger också att erbjuda en fjärde vaccindos till boende på äldreboenden och dom allra äldsta

Danmark erbjuder fjärde dos till sårbara grupper - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-13 10:17:35 följande:
    Någon expertis inom områden har jag inte. Upp till var och en att läsa källan och läsa på hur det verkligen ligger till.

Ja, man blir kallad antivaccer så fort man påpekar att vaccinet är frivilligt eller på annat sätt säger något "dåligt" om vaccinet, eller är skeptiska och vill vänta. Helt tragiskt.
    Jag har blivit kallad både antivaccer och hjärntvättad trots att jag är för vaccinet.
  • EpicF
    molly50 skrev 2022-01-13 11:41:33 följande:

Jag tycker att den där sidan var väldigt rörig och svår att förstå.

Dessutom stod det ingenting om omikronvarianten utan bara om delta och alfa.

Här står det mer tydlig information om vaccinet.

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/

Det är ingen sida utan en vetenskaplig studie. Nej, den avhandlar inte omikron eftersom den mutationen inte fanns då den publicerades.

Folkhälsomyndighetens information är inte samma som en vetenskaplig studie.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-13 11:42:07 följande:

SVERIGES RADIO

Danmark erbjuder fjärde dos till sårbara grupperPublicerat idag kl 06.20

Danmark kommer senare i veckan att börja erbjuda en fjärde dos covid-vaccin till särskilt sårbara grupper, enligt landets hälsominister.

Det rör sig bland annat om cancerpatienter och personer med immunsjukdom.

Danmark överväger också att erbjuda en fjärde vaccindos till boende på äldreboenden och dom allra äldsta

Danmark erbjuder fjärde dos till sårbara grupper - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Och vad har Danmark med Sverige att göra?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?