klyban skrev 2022-01-19 05:19:14 följande:
Det verkar vara känsligt att påpeka vem som i en pandemi som belastar sjukvården så svårt, och när vi redan har ett mycket enkelt hjälpmedel att avhjälpa detta och vaccin som är mycket effektivt.
Undra vad det är som upprör i ett effektivt vaccin, så att man är tvungen börja prata om annat.
Anonym (Freja) skrev 2022-01-19 00:18:41 följande:
Hahaha har tänkt exakt samma sak
Du kan inte tänka på nått sakligt och faktumet att de ovaccinerade är ett stort problem för sjukvården.
Fakta är inte att var med i en sekt, utan att upprepa fakta och det effektiva vaccinen.
Så projicera inte, för fakta är bara fakta som berättar nått klart och tydligt.
Det är inte mina siffror, utan officiell statistik över vaccinationerna, och det är ~13,6% som inte ens tagit en dos, och dessa belastar vården till större delen ensamt.
Denna belastning är en belastning som hade till större delen helt hade gått undvika, om man bar hade underlåtit sig ta in fakta,
Och nej, inget före COVID-19 var ens i närheten av detta, verkar som du inte förstår det är en pandemi och att vaccin är effektiva.
Det är mestadels bara den ovaccinerade som belastar sjukvården, och sen ett mindre antal äldre som tappat sin förmåga att skapa en immunrespons och skapa antikroppar.
Vad vi vet är att ett fåtal ovaccinerade belastar sjukvården nästan ensamt till bristningsgränsen och detta berätta fakta.
Och ja, det är den ovaccinerade som orsakar denna situation, då de har denna effekten på sjukvården, men såklart man kanske inte bryr sig om att sjukvårdspersonalen gått på knäna under pandemin för stora delar av året.
Och utan de ovaccinerade så hade man aldrig utökat restriktionerna på detta sätet, för de hade man sett att sjukvården hade hunnit med, vilket är Sveriges strategi och att tänka på alla, utom bara de med virus.
Orsaken till belastningen går avhjälpa med en vaccination, och detta ska vi strunta i, pga vilken orsak?
För du glömmer av att berätta detta var gång.
Vill du diskutera vårdplatser, så får du ta detta med var region och de styrande, kanske du kan prata med tex Irene och de andra som styr regionerna och dessa vet vi vilka de är.
Det ändrar dock inte belastningen på personalen under år nu pga pandemi.
Jag får känslan du inte bryr dig om hur de har det, man kan undra varför då de berättat många ggr att det varit hemskt med belastning under pandemin, men du väljer igen att prata om annat.
Och denna belastning har en EXTREMT oproportionerlig fördelning, där endast ~13,6% som inte ens tagit en dos, står för upp till 90% av vården.
Detta är fakta som aldrig går ducka för, och endast 9 av 21 Regioner styrs delvis av S.
Så verkar du är politiskt motiverad och missar en sådan sak, eller kanske du inte visste, men nu vet du.
"..." = Är saker som inte ens med den bästa välvilja handlar nått om vaccinationer eller COVID-19 och ad hominem.
Oj, orkar inte kommentera hela din novell.
Med dina siffror så menade jag självklart siffror som du presenterat.
Statistiken som du uppger är relevant ja, det är illa med pandemin ja, vi har en balastning ja.
Men statistiken över de som dött pga vaccinet då? Eller de som faktiskt fått biverkningar? Är de HELT irrelevanta? NEJ. Sen kan jag hålla med om att denna statistik är låg jämfört med antal doser, men den är ändå relevant.
Men att skylla ALLT på en grupp människor är inte etiskt försvarbart. Ska du skylla på NÅGON så är det de som skapat viruset du ska skylla på..
Jag vet att S styr en minoritet av regionerna. Men hur man än ser på det så är det S som sitter på makten. S har det slutgiltiga ansvaret.
En regering fungerar som ett företag, en VD har det slutgiltiga ansvaret för verksamheten på samma sätt som en statsminister har det över regeringen.
Sen att ovaccinerade orsakar dagens situation är också bara löjligt. På sin höjd så medverkar de inte till förbättring, men inte fan är de orsaken..
Just det, sen i ditt första stycke där du tycker det är känsligt när det finns en enkel lösning.
Precis exakt så ser jag det med KRIMINELLA invandrare.
Din version av lösning är vaccination.
Min version av lösning är utvisning.
En av dessa går bra att spy ut propaganda för utan att få hat TILLBAKA, undrar varför.
Sen det absolut sista du skrev, det är precis exakt så som S politiker duckar och undviker frågor som är obekväma eller sådana man ej har svar på. Säger mycket om dig klyban. Lärt dig från lilla Morgan kanske?