Anonym (Eliiin) skrev 2022-01-14 16:20:06 följande:
Du är inne på en mycket farlig väg när du säger att konspirationsteoretiker sprider sina mörka idéer. Man har från media i flera år sagt just detta att man inte ska lyssna på dom. Det är inte meningen att folk ska tänka själva. Det är just det dom vill.
Ändå är det just nu dessa som får rätt. Jag har skrivit saker här inne som jag blivit avstängd för. Det här har jag skrivit:
Att pcr inte fungerar
Att man diagnostiseras i statistiken med covid fast man ligger i första hand inne för något annat.
Att statistiken är felaktig
Att det finns läkemedel mot denna sjukdom som inte används.
Att man felbehandlar
Att ingen behövde få dö
De har väl exakt samma syn här inne på familjeliv. Man får inte sprida lögner. Idag är detta inga lögner. Det visade sig vara sant. Det kommer komma fram mer å mer men långsamt så vi inte får hela kakan i ansiktet samtidigt.
Man har aldrig i världshistorien kunnat vaccinera bort ett luftvägsvirus ändå är det detta man håller på med. Viruset muterar så snabbt att det är omöjligt. Man kan undra var fhm tar sin statistik ifrån.
Idag har tex norska å tyska medier gått ut å bett om ursäkt till sina medborgare för skrämselpropaganda.
Just det.. Jag blev avstängd för att jag skrev att medierna håller på med propaganda men då fick jag inte vara kvar. Det är intressant att Reuters vd är delägare i pfizer. Därifrån får våra medier typ all information ifrån. Så de här med konspirationsteorier att de skulle vara dåligt de kan du kasta överbord. De kommer från fel håll så du kanske ska byta sida till den ljusa sidan för du sitter på den mörka.
Alla dessa påståenden ÄR ju felaktiga. Och nej, de kan inte ändra sig heller i dem allra flesta fallen.
Och det du säger om utländska medier är inte heller realistiskt. Det är klart att de diskuterar om man bör minska restriktioner nu när Omikron verkar mer harmlöst och när Spanien har gjort så. Men det är förstås ingen enighet om det, utan det finns olika åsikter om det. Dessutom har de ju haft striktare restriktioner än vad vi har.