• Anonym (Tragisk)

Måste göra abort men jag vill inte.

Snart 40 och blivit väldigt oplanerat gravid. Jag har velat ha nr 3:a i 4 år men min man har sagt nej. Han skulle vara 48 när barnet föds och det tycker han är alldeles för gammalt. Jag känner väl eg att jag är för gammal också men bebislängtan är så stor. Barnen är 9 och 6 och 9:åringen vill inte heller ha ett till syskon men det lägger jag väldigt lite vikt vid.

Om jag gör abort så kommer jag vara så ledsen så länge och alla kommer att märka av det. Gör jag inte abort kommer mannen att tycka att jag gjort fel beslut men stanna. Men varje gång han blir frustrerad pga bebis så som att inte få sova tex så kommer jag att känna att han inte vill ha barnet. Och må dåligt över det. Hur jag än gör så kommer detta att blir skit! Jag vill bara att någon ska tala om för mig vad som är bästa beslutet ????

• Svar på tråden Måste göra abort men jag vill inte.
  • Anonym (Va)

Han får väl ta ansvar för det barn han faktiskt om än oplanerat varit med och skapat. Hatar denna offermentalitet hos män. Var en man och ta ansvar för att du gjort din kvinna gravid. Ts du ska inte må dåligt över detta! Han har gjort dig gravid och vet dessutom att du vill ha ett till barn. Varför är det synd om honom? Förstår verkligen inte att man I en existerande familj ens tänker tänker på abort. Det om ngt kommer du ha ångest över sedan. Det är ju HAN som satt er I denna situation genom att inte skydda sig. Att sen lättvindigt tro att du bara kan ta bort barnet är bara så respektlöst. Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men kan bli desto bättre. Man får ta konsekvenserna av sitt handlande.

• Anonym (Jojo)
    Anonym (Va) skrev 2021-08-26 18:37:34 följande:

Han får väl ta ansvar för det barn han faktiskt om än oplanerat varit med och skapat. Hatar denna offermentalitet hos män. Var en man och ta ansvar för att du gjort din kvinna gravid. Ts du ska inte må dåligt över detta! Han har gjort dig gravid och vet dessutom att du vill ha ett till barn. Varför är det synd om honom? Förstår verkligen inte att man I en existerande familj ens tänker tänker på abort. Det om ngt kommer du ha ångest över sedan. Det är ju HAN som satt er I denna situation genom att inte skydda sig. Att sen lättvindigt tro att du bara kan ta bort barnet är bara så respektlöst. Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men kan bli desto bättre. Man får ta konsekvenserna av sitt handlande.

Läs tråden, du är tvåa på pucken.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jojo) skrev 2021-08-26 17:20:42 följande:
    Absolut!
    Det som händer om och om igen på FL är att TS försvinner och kvar blir andra medlemmar som ryker ihop och tjafsar. Händer hela tiden.
    Den här tråden kommer leva kvar och medlemmar kommer hacka på varann ytterligare några dagar, möjligen veckor tills den slutligen dör ut. TS drog för två dagar sen.
    Ja, det händer ganska ofta.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Jojo) skrev 2021-08-26 19:46:29 följande:

Läs tråden, du är tvåa på pucken.

Vem orkar läsa genom alla svar. Svarade bara på ts.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Jojo) skrev 2021-08-26 16:21:20 följande:
    Jag tror bara hon och hennes man kan lösa detta. Vi kan inte lösa det åt henne. Ännu mindre när hon inte är ned och diskuterar i tråden.
    Jo, men jag tror nog vi kan fixa detta åt henne. Många kloka människor i tråden.
  • Anonym (Jösses)

Ni båda är vuxna o har han stake att glra dig gravid får han skylla sig själv..det finns ju annars ppiller, kondom osv haha vad tror han?! En kvinna ska inte tvingas gå igenom en abort om hon inte vill o om han verkligen inte vill ha barn skulle han völ inte ha gjort dig på smällen..

• Anonym (Jojo)
    Anonym (Jodå) skrev 2021-08-26 23:22:09 följande:

Jo, men jag tror nog vi kan fixa detta åt henne. Många kloka människor i tråden.

Du menar att ni i tråden ska få mannen att vilja ha barn?
  • Anonym (Tråkigt)

1964 tog Socialdemokratiska kvinnoförbundet kraftfullt ställning mot fri abort. Man menade att det skulle leda till att kvinnorna pressades till att göra abort, av männen, av anhöriga och andra i kvinnans närhet. En strikt abortlagstiftning var ett skydd för kvinnan, menade man då.

Även om S:s kvinnoförbund svängt sedan dess hade de tyvärr helt rätt i sin analys. Mer än 50 år och många "feministiska" regeringar senare ser vi fortfarande ett oändligt antal trådar här där pojkvännen/mannen/föräldrarna försöker pressa en kvinna att göra abort. Sorgligt.

• Miss Skywalker
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-26 23:09:46 följande:
    Jag tolkar det som att TS vill ha ett barn till men att de ändå varit överens om att inte skaffa fler. 
    I en relation där åsikterna går i sär om att skaffa fler barn måste ju en ge sig ifall de vill fortsätta leva  tillsammans. Båda kan inte få sin vilja igenom i just den frågan, men du kanske menar att den med barnlängtan alltid har företräde?
    Miss Skywalker skrev 2021-08-26 16:42:08 följande:

Varför skulle vi missat den detaljen? Jag tycker att ett nytt liv och en gravid kvinnas barnlängtan väger sjukt mycket tyngre än om en pappa till barnet eventuellt skulle vara grinig ibland. Tvivlar dock på att han skulle ångra sitt barn. 

Ts skriver att hon skulle må väldigt dåligt länge. Känns som du har missat den detaljen.

För TS verkar det vara ett dilemma, behålla eller inte. Det är ju det hon vill ha ett mirakelsvar på. Både abort och att behålla känns som skit skriver hon, Och hon berättar också varför. Men det verkar du inte ha någon förståelse för. 
    Jag kan mycket väl förstå TS tankar om att hela glädjen med graviditeten försvinner när mannen inte är med på noterna frivilligt och inte längtar efter ett till barn alls.
    Den som har barnlängtan kan givetvis inte bestämma i planeringsstadiet men nu är graviditeten redan ett faktum och nu är det ts som bestämmer över sin kropp till 100%.
    Men du kan inte första ts barnlängtan eftersom du kallar henne otroligt egoistisk som vill behålla..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Tråkigt) skrev 2021-08-26 23:38:12 följande:

1964 tog Socialdemokratiska kvinnoförbundet kraftfullt ställning mot fri abort. Man menade att det skulle leda till att kvinnorna pressades till att göra abort, av männen, av anhöriga och andra i kvinnans närhet. En strikt abortlagstiftning var ett skydd för kvinnan, menade man då.

Även om S:s kvinnoförbund svängt sedan dess hade de tyvärr helt rätt i sin analys. Mer än 50 år och många "feministiska" regeringar senare ser vi fortfarande ett oändligt antal trådar här där pojkvännen/mannen/föräldrarna försöker pressa en kvinna att göra abort. Sorgligt.

Ja så sjukt. Aborträtten har mer blivit ett onaturligt gissel för kvinnor. Den första frågan en gravid kvinna får är ska du ?behålla?? 
Svar på tråden Måste göra abort men jag vill inte.