• Anonym (Tragisk)

Måste göra abort men jag vill inte.

Snart 40 och blivit väldigt oplanerat gravid. Jag har velat ha nr 3:a i 4 år men min man har sagt nej. Han skulle vara 48 när barnet föds och det tycker han är alldeles för gammalt. Jag känner väl eg att jag är för gammal också men bebislängtan är så stor. Barnen är 9 och 6 och 9:åringen vill inte heller ha ett till syskon men det lägger jag väldigt lite vikt vid.

Om jag gör abort så kommer jag vara så ledsen så länge och alla kommer att märka av det. Gör jag inte abort kommer mannen att tycka att jag gjort fel beslut men stanna. Men varje gång han blir frustrerad pga bebis så som att inte få sova tex så kommer jag att känna att han inte vill ha barnet. Och må dåligt över det. Hur jag än gör så kommer detta att blir skit! Jag vill bara att någon ska tala om för mig vad som är bästa beslutet ????

• Svar på tråden Måste göra abort men jag vill inte.
  • Anonym (Natalist)
    Anonym (M) skrev 2021-08-26 10:02:44 följande:

Du är i känsliga rummet så ta du dina sketna åsikter och dra åt .......

Medans dina åsikter är så jäkla välkomna?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-25 23:34:17 följande:
    Tur att du är så storsint ifall din partner skulle kasta omkull hela din värld på något du var helt oförberedd på och trodde ni var överens om.

Många egoister i den här tråden tydligen... du, jag och allihopa 
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-26 08:43:10 följande:
    Så kan TS säkert ha resonerat. Det vet vi inte. Hursomhelst så är dom gravida igen och TS skriver att vad hon än väljer så känns det som att det kommer bli skit.
    Då borde väl hon ha lika stort ansvar som honom att skydda sig.
    Fast alltså. Vill man absolut inte ha fler barn till en sån grad att man tycker att ett barn skulle "kasta omkull hela ens värld" och förstöra ens liv är det ens egna jäkla skyldighet att skydda sig. Ingen annans. TS har absolut inte lika stort ansvar att skydda sig om hon inte känner likadant. Självklart kan man bestämma i ett par att vi båda skyddar oss för den enas skull, men det är ingen skyldighet. Skärp dig. Är inte TS man en vuxen människa med eget ansvar över sina handlingar? 

• Anonym (Alice)
    Anonym (påpo) skrev 2021-08-26 10:02:41 följande:

Lite egoistiskt, 
    Din man vill inte gå igenom småbarnsåren igen vid 50-årsåldern, och vara kring 70 när barnet tar studenten. Helt korrekt, du är 10 år yngre än din man, sätt dig i hans situation. 

Sluta vara egoistisk och ta ansvar. Använd skydd nästa gång. 

Hade det varit min man hade han anklagat mig för att ha lurat honom till detta. Vilket får jag faktiskt tror du gjort, då du önskat detta i 4 år.

Borde det inte ha varit TS man som skulle ha använt skydd om han absolut inte vill ha ett till barn? Det är ju inte TS ansvar att se till att hon inte blir gravid för att mannen inte vill. 

Mysig man du har... Obestämd
  • fornminne

Det är en sak jag inte förstår. Mannen vill inte ha fler barn och har pratat om att sterilisera sig. Så hur blev det barn? Hur blir barn till? Det vet alla här hoppas jag. Att PRATA om sterilisering räcker inte. Vill man inte ha barn får man vara noga med skydd eller undvika vaginala samlag. Det är bådas ansvar, men nu blev ts gravid oplanerat. Självklart ska hon inte tvinga sig till abort.

• Miss Skywalker
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-25 23:53:30 följande:
    Skitsnack på dig själv du. 
    Så vad är dina tankar om TS man? Han får skylla sig själv eller?

Och vad vet vi om TS sexliv och hur de skyddar sig eller inte. Väldigt oplanerat gravid skrev hon iaf.

Ja inte kan han skylla på någon annan ifall han blir pappa igen.

Abort finns för kvinnans skull och hon bestämmer eftersom det är hon som måste gå igenom den.

Eftersom ts är den som vill ha ett till barn så är det mindre klantigt av henne om hon slarvat med skydd än mannen som inte vill..

• Miss Skywalker
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-25 23:46:54 följande:
    Och i några kommentarer längre ner så skriver hon att de pratat om sterilisering då mannen är 48 och inte vill ha fler barn. Det tolkar jag som att de varit överens om att inte skaffa fler barn trots att hon ändå har en längtan.

En abort är känslomässigt svår, men att skaffa ett barn mot sin partners vilja är nog inte heller varken lätt eller roligt heller. Det kan bli bra, men det behöver inte bli det, och det måste man ju också ta med i beräkningen??
    Det är liksom två tuffa saker, är det då så självklart att aborten är det värsta?

Man måste väl kunna diskutera utan att gå i taket, jösses
    Ja att göra abort mot sin vilja är det värsta. Det är ganska vanligt att kvinnor får psykiska problem efter en abort eftersom den ofta sker mot hennes vilja. Aborten är en valmöjlighet för kvinnor. Istället verkar det ha blivit en post-medel där män kör känslomässig utpressning och hot om att lämna om hon ?behåller?..
  • Gena

Jag har genomgått en sen abort eftersom barnet inte skulle klara sig. Jag vill bara flika in att såvida du inte är väldigt tidig i graviditeten så är själva aborten en väldigt jobbig sak att gå igenom både psykisikt och fysiskt. Det är inte bara så att man tar ett piller och vips är man inte gravid längre. Om man ska gå igenom tycker jag att man bör vara övertygad om att det är rätt beslut.

• Anonym (krasst)

rent krasst så har han ju redan riskerat att bli far när han hade sex med dig, så det är ju ett val han har gjort

eller hur hade han tänkt sig, om det blir barn så gör du abort? det måste ju i såna  fall vara något som ni kommit överens om, man kan inte bara förvänta sig att någon annan än en själv ska ta på sig att gå igenom något sådant bara för man vill slippa konsekvenserna av ens eget agerande

• Anonym (Feltänkt)
    Anonym (krasst) skrev 2021-08-26 13:39:47 följande:

rent krasst så har han ju redan riskerat att bli far när han hade sex med dig, så det är ju ett val han har gjort

eller hur hade han tänkt sig, om det blir barn så gör du abort? det måste ju i såna  fall vara något som ni kommit överens om, man kan inte bara förvänta sig att någon annan än en själv ska ta på sig att gå igenom något sådant bara för man vill slippa konsekvenserna av ens eget agerande

Då är det ett val kvinnor också gör när de har sex.

Om partnern vill något annat så kan hon göra slut med honom eller alternativet han får är att hon gör slut med honom och behåller barnet eller att han stannar och hon behåller barnet.
  • Anonym (krasst)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2021-08-26 13:46:50 följande:
    Då är det ett val kvinnor också gör när de har sex.

Om partnern vill något annat så kan hon göra slut med honom eller alternativet han får är att hon gör slut med honom och behåller barnet eller att han stannar och hon behåller barnet.
    ja kvinnan, ts, har ju också riskerat att hon kan bli mamma

ja så kan man väl göra om man vill
Svar på tråden Måste göra abort men jag vill inte.