P-piller till 15-åring pga mens
Har en 15-åring som tycker mensen är så jobbig, ont i magen och känner sig begränsad av den. Funderar på om p-piller eller minipiller är bra att börja med då? Eller är hon för ung?
Har en 15-åring som tycker mensen är så jobbig, ont i magen och känner sig begränsad av den. Funderar på om p-piller eller minipiller är bra att börja med då? Eller är hon för ung?
Sedan finns risken att hon får värre när hon blir äldre, jag hade riktigt jobbig mens på gymnasiet.
Vad tänker du för alternativ?
Men då hjälper väl inte p-piller eftersom hon fortfarande har mens varje månad med p-piller. Jag tror inte någon tjej/kvinna tycker det är roligt med mens men man får ju lära sig leva med det om det är normala smärtor och normala mängder blödning. Hon kanske ska ha mens i 30+ år till. Vad är det som hon missar för att hon har mens? Man kan ju göra det mesta med mens. Kanske inte dyka med vithajar men hur ofta gör man det ;)
Sedan finns risken att hon får värre när hon blir äldre, jag hade riktigt jobbig mens på gymnasiet.
Hon har egentligen vanligt ont, men det begränsar henne psykiskt, hon missar en massa roligt för att hon tycker det är så jobbigt med mensen.
Och du fattar att det inte är nån garanti? Varför stoppa i ditt barn hormoner i onödan?? Det finns också vissa länkar mellan p-piller och cancer, jag skulle inte chansa även om det var en väldigt liten andel ökning.
Ingen risk för sex...? Har du låst in henne eller...?
Varför inte menskopp?? Hur bra som helst på så många sätt.Man kan bada med menskopp! Och åka på utflykt, resa osv också.