Anonym (Mams) skrev 2021-08-03 17:42:53 följande:
Hur vet du att ppiller inte kommer hjälpa? Känner många som blev blödningsfria av minipiller. Och med P-piller är det lätt att skjuta upp mensen vid behov.
Tråkigt att du känner att du måste stå ut med allt trots att hjälp finns. Nu försöker jag hitta hjälp åt min dotter. Kalla henne bortskämd du för att hon har en mamma som bryr sig om henne. Jag skämmer gärna bort henne med att hitta en lösning så att hon ska slippa ha ont och må dåligt.
Tror du att alla 15-åringar har sex? Kan ju upplysa dig att så inte är fallet. Men OM hon nu haft det så hade väl p-piller varit jättebra för henne? Men nu är det som sagt inte där behovet ligger.
Hjälpa eller inte så måste hon ju ha mens nån gång, man kan inte skjuta på mens vecka ut och vecka in, när kommer det egentligen att passa henne att ha mens...? Och som sagt, det är långt från säkert att hon kommer bli av med varken mens eller värk med p-piller. Det finns både Ipren och paracetamol att testa först! Och annat.
Vadå att jag måste stå ut...? Det är DIN dotter som har problem med sin mens, inte jag. Jag kallar henne bortskämd för att hon tydligen måste ligga på en divan och begränsa hela sitt sociala liv den lilla stackarn för att hon råkar ha mensvärk och det är ju så besvärligt... Eller så kan man inse att man för ett kort kort tag kan ta det lite lugnt och sen går livet tillbaka till det normala.
Jag kan upplysa dig om att väldigt många 15-åringar har sex fast deras mammor sitter och tvärsäkert säger i diskussionsforum att de så klart inte har sex... Om hon nu har sex så är p-piller verkligen inte särskilt bra för en tonåring, och det skyddar i vilket fall inte mot sjukdomar, om du redan glömt det.