• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • EFW
    Alvedon83 skrev 2024-10-06 09:52:25 följande:

Spänningen över, mensen kom just.

Nej så trist! ❤️
  • Alvedon83
    EFW skrev 2024-10-06 14:12:26 följande:
    Nej så trist! ❤️
    Har känt mig rätt likgiltig senaste månaderna så det var roligt att få känna lite pirr och hopp om än bara för nån timme. Bara fortsätta försöka, gynbesök om ca två veckor.
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-10-06 09:52:25 följande:

Spänningen över, mensen kom just.

Men va typiskt! 
    Hoppas du får någon förklaring på allt när du går till gyn då. 
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Jag kan inte låta bli att hoppas lite extra den här månaden. Temperaturerna är högre än de brukar. 
    Månad 14. Två månader efter äggledarspolning. Påbörjade fler/andra kosttillskott för tre månader sedan och den här månaden tog jag även rosenrot. Har även lite ömma bröst. 

• Anonym (M89)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-07 08:29:47 följande:

Jag kan inte låta bli att hoppas lite extra den här månaden. Temperaturerna är högre än de brukar. 
    Månad 14. Två månader efter äggledarspolning. Påbörjade fler/andra kosttillskott för tre månader sedan och den här månaden tog jag även rosenrot. Har även lite ömma bröst. 

Ser jättefint ut! När ska du testa ?
  • Malu84

Hej igen allihopa ! 

vi har inte riktigt gett upp helt än men är inte riktigt så alerta som vi var i början , men denna månaden har vi iaf testat med äl test . Haft ihop det Torsdag och Lördag , med väldigt positivt test i Lördags , idag är det inte posetivt längre så ägget har väl släppt lördag / Söndag så vi ger det en sista chans idag igen . Så nu håller vi tummarna igen ! Tror kanske vi är rätt körda då vi hållit på i 1,5 år utan minsta grej . Men vi var eniga i början med att blir det så blir det annars inte , jag är 40 och han 50 så vi vet att åldern är emot oss . 

Hoppas ni alla mår bra och att det känns okej med vilket beslut man än tagit i bebis verkstaden . 

• Anonym (M89)
    Malu84 skrev 2024-10-07 12:37:44 följande:

Hej igen allihopa ! 

vi har inte riktigt gett upp helt än men är inte riktigt så alerta som vi var i början , men denna månaden har vi iaf testat med äl test . Haft ihop det Torsdag och Lördag , med väldigt positivt test i Lördags , idag är det inte posetivt längre så ägget har väl släppt lördag / Söndag så vi ger det en sista chans idag igen . Så nu håller vi tummarna igen ! Tror kanske vi är rätt körda då vi hållit på i 1,5 år utan minsta grej . Men vi var eniga i början med att blir det så blir det annars inte , jag är 40 och han 50 så vi vet att åldern är emot oss . 

Hoppas ni alla mår bra och att det känns okej med vilket beslut man än tagit i bebis verkstaden . 

Heja heja! Är det ert första barn? ❤️
  • Alvedon83
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-07 08:29:47 följande:

Fin graf, blir det test imorgon? 
  • Malu84
    Anonym (M89) skrev 2024-10-07 17:05:59 följande:
    Heja heja! Är det ert första barn? ❤️
    Jag har 2 sen innan men han inga , så klart vi hoppas lite ! 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida