• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • pandarinen

Önskar jag var några år yngre... att vi hade tänkt på det här med bebisar tidigare men framförallt om jag hade vetat att det skulle vara så här svårt att få ett syskon ( grabben min blev till på andra försöket) så hade jag nog tagit hjälp omgående, nu har tiden rusat iväg under småbarnsåren med lillgrabben så man kan hunnit med att tänka på allt runt om- förutom att ha sex vid äl :D

• pandarinen

Tjejer nu måste ni hjälpa mig. Min man verkar inte det minsta sexsugen och jag känner mig som en 14 åring haha vet inte hur jag på ett bra sätt ska få honom att vilja få till det ikväll. Det är ju ikväll det måste ske, ev imorgon men sen är det nog för sent den här månaden. Eller om jag ska bara ska låta det gå å invänta initiativ från honom 

• pandarinen

Jag tror jag bara måste ge upp, acceptera. Lättare att göra det nu än för något år sedan. Då var en missad månad otroligt jobbigt. Men det fysiskt jobbigt när kroppen skriker, älsmärta och ömma bröst och maken vill inte ha någon närhet?.
    men det är väl 4 års hopp förväntan planerar sex, sorg, besvikelse som ligger bakom. Första tre åren hade vi kanon sexliv men nu, vi har inte haft sex på 2 månader?.

• Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    pandarinen skrev 2024-09-27 21:00:42 följande:

Jag tror jag bara måste ge upp, acceptera. Lättare att göra det nu än för något år sedan. Då var en missad månad otroligt jobbigt. Men det fysiskt jobbigt när kroppen skriker, älsmärta och ömma bröst och maken vill inte ha någon närhet?.
    men det är väl 4 års hopp förväntan planerar sex, sorg, besvikelse som ligger bakom. Första tre åren hade vi kanon sexliv men nu, vi har inte haft sex på 2 månader?.

Fan vad frustrerande! 

jag tror att du behöver lägga om strategin. Kan ni istället övergå till regelbundet sex hela cykeln (eller de veckorna utom mens) typ var tredje dag eller liknande. 2-3 gånger per vecka. Han behöver inte veta om eller när det är ÄL.

• Meddelande borttaget
  • pandarinen
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-09-27 21:27:22 följande:

Fan vad frustrerande! 

jag tror att du behöver lägga om strategin. Kan ni istället övergå till regelbundet sex hela cykeln (eller de veckorna utom mens) typ var tredje dag eller liknande. 2-3 gånger per vecka. Han behöver inte veta om eller när det är ÄL.

Jo det hade vi kunnat göra, det var så vår son blev till, det är bara att han har blivit helt anti sex så att få honom att ha sex ett par dagar i veckan skulle inte funka. Vi borde inte dragit igång syskon tänker så skarpt för 4 år sedan utan bara låtit det rulla på å ha tänker att blir det så blir det. Blir inget den här månaden heller, går inte att ta upp det till samtal längre. 

han blir stel som en pinne hela han typ. Jag funderar på att släppa på det helt å hoppas på lite mys runt jul istället. Inte säga ett ord om det, inte ta initiativ utan låta det komma från honom. 

å då hoppas att det faller in under äl

men jag är så otroligt glad att vi har en son! annars hade vi nog gett upp för länge sen. eller kanske varit mer på att söka hjälp, jag har sökt hjälp men får ingen hjälp på de ställen jag varit i kontakt med med anlledning av. Att vi redan har ett barn ihop.
    min man vill inte ta spermaprov, tror inte han känner sig bekväm i den situationen 

• Meddelande borttaget
  • Idaho1989

Blev inget testa tidigt här, mensen kom lite tidigare än beräknat istället. Lite frustrerande samtidigt som det känns skönt att kroppen verkar börja komma igång igen efter missfallet....

• Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    Idaho1989 skrev 2024-09-30 19:34:15 följande:

Blev inget testa tidigt här, mensen kom lite tidigare än beräknat istället. Lite frustrerande samtidigt som det känns skönt att kroppen verkar börja komma igång igen efter missfallet....

Tråkigt, men som du säger är det skönt att veta att kroppen är igång igen. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida