Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-09-27 21:27:22 följande:
Fan vad frustrerande!
jag tror att du behöver lägga om strategin. Kan ni istället övergå till regelbundet sex hela cykeln (eller de veckorna utom mens) typ var tredje dag eller liknande. 2-3 gånger per vecka. Han behöver inte veta om eller när det är ÄL.
Jo det hade vi kunnat göra, det var så vår son blev till, det är bara att han har blivit helt anti sex så att få honom att ha sex ett par dagar i veckan skulle inte funka. Vi borde inte dragit igång syskon tänker så skarpt för 4 år sedan utan bara låtit det rulla på å ha tänker att blir det så blir det. Blir inget den här månaden heller, går inte att ta upp det till samtal längre.
han blir stel som en pinne hela han typ. Jag funderar på att släppa på det helt å hoppas på lite mys runt jul istället. Inte säga ett ord om det, inte ta initiativ utan låta det komma från honom.
å då hoppas att det faller in under äl
men jag är så otroligt glad att vi har en son! annars hade vi nog gett upp för länge sen. eller kanske varit mer på att söka hjälp, jag har sökt hjälp men får ingen hjälp på de ställen jag varit i kontakt med med anlledning av. Att vi redan har ett barn ihop.
min man vill inte ta spermaprov, tror inte han känner sig bekväm i den situationen