• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Väntar på bekräftad ÄL. 
    ikväll är vi båda så trötta att det inte går att få till något mer tyvärr 🤥 

vad tror ni, placerar FF ut ÄL dag 12 Om jag får en hög temp till? 

Det blev CD 12 enligt FF. Då har vi kanske en liten chans ändå. 

• Alvedon83
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-02 08:45:30 följande:

Det blev CD 12 enligt FF. Då har vi kanske en liten chans ändå. 

Ni har ju prickat in bra, hoppas på tur😊👍
  • Alvedon83

Kunde inte avstå helt från att tempa. Har pms och negativt tidigt test. Så blev nog inget den här gången heller😭
  • pandarinen

Den här ägglossningen och dagar efter har jag haft  så starka symtom. Så om vi hade haft sex under öl hade jag trott att jag var gravid nu. Brösten ömmar, känns fortfarande som ägglossning och jättemycket flyttningar. Men jag har inte haft sex så jag vet att jag inte är gravid 

• Alvedon83

Negativt testa tidigt idag, bim imorgon. Ingen junibebis då😭 har tid på gyn om nån vecka för att se om det bara är åldern som påverkar eller är nåt annat som är knas.

Hur går det för er andra?

pandarinen skrev 2024-10-03 23:16:56 följande:

Den här ägglossningen och dagar efter har jag haft  så starka symtom. Så om vi hade haft sex under öl hade jag trott att jag var gravid nu. Brösten ömmar, känns fortfarande som ägglossning och jättemycket flyttningar. Men jag har inte haft sex så jag vet att jag inte är gravid 

JAG känner mig irriterad på din man 😅 
    jag vet känslan?. Kroppen vill men man kan ju verkligen inte tvinga honom. 
    Alvedon83 skrev 2024-10-05 08:24:19 följande:

Negativt testa tidigt idag, bim imorgon. Ingen junibebis då😭 har tid på gyn om nån vecka för att se om det bara är åldern som påverkar eller är nåt annat som är knas.

Hur går det för er andra?

Fan också 😔 
    beklagar! 

vad bra att du ska till gyn och kolla. 

jag var där igår på en koll och den här gynekologen befarar något låg äggreserv?. Så jag fick lämna blod och så ska jag få veta mer på tisdag. 

Här är tempen ganska hög faktiskt. 
    Men det har varit så både de gångerna jag varit gravid, men också månader där det inte varit något alls. 
    jag är tät i näsan sedan ett dygn tillbaka? hoppas att det är ett tecken, har känt så vid graviditeten med dottern. Även näsblod har jag haft både med dottern och med årets två missfallsgraviditeter. Så nu går jag och hoppas på bäsblod 🤪

• Anonym (Tredje)

Äl i dagarna. Om jag har riktigt tur så händer inte äl förrän min man är hemma på måndag, håller mina tummar för då kanske vi har chans denna månad. 
    Ska på gyn på tisdag och kolla, hade konstiga flytningar i slutet av mensen så pratade med dem och de tyckte jag skulle komma in för en koll.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida