• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Anonym (Bebisdrömmar)

Letar symptom för fulla muggar nu..

1 vecka till bim men så svårt att inte känna efter. Känns som jag är kissnödig hela tiden med ett tryck på blåsan. När jag går skvalar det på rätt ordentligt. 

Drar i nedre delen av magen också, ex om jag stått böjd och reser mig upp så drar det till som att nån rycker av ett plåster nästan. konstig liknelse kanske hehe.

Är såå sugen på att testa men är säker på att det kommer visa negativt om jag testar mig redan nu, oavsett om det är testa tidigt eller inte så försöker hålla mig men det är svårt. 

• Hoppas2022
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-29 09:46:41 följande:

Letar symptom för fulla muggar nu..

1 vecka till bim men så svårt att inte känna efter. Känns som jag är kissnödig hela tiden med ett tryck på blåsan. När jag går skvalar det på rätt ordentligt. 

Drar i nedre delen av magen också, ex om jag stått böjd och reser mig upp så drar det till som att nån rycker av ett plåster nästan. konstig liknelse kanske hehe.

Är såå sugen på att testa men är säker på att det kommer visa negativt om jag testar mig redan nu, oavsett om det är testa tidigt eller inte så försöker hålla mig men det är svårt. 

Spännande :) det bästa är nog att hålla sig åtminstone till äl+10 men jag själv tycker det är sååå svårt :D jag börjar testa redan på äl+7 :D
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-29 10:19:18 följande:
    Spännande :) det bästa är nog att hålla sig åtminstone till äl+10 men jag själv tycker det är sååå svårt :D jag börjar testa redan på äl+7 :D
    Imorgon är det äl+10. iaf från positivt äl-test. men har inte fått plus så tidigt nån gång men köpte precis ett testa tidigt ändå nu. använt rfsu testa tidigt förut. Nu köpte jag cb testa tidigt istället. Men ska försöka hålla mig men vette tusan om jag kommer klara det haha
  • Emmissss

Hoppar in här då jag äntligen känner mig lite redo att försöka med ett syskon. Då det första barnet tog en stund så har vi bestämt att inte stressa något utan blir det så blir det. Får se hur länge vi håller den teorin hehe.

1/7 Hoppas2022 (4:e försöket för 4:e barnet)

1/7 Längtar efter dig (4:e försöket för barn nr 4, 1 MF)

1/7 JonnaCamilla ( 2a försöket, 1a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1a försöket)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket för första barnet, 1 MA)

7/7 mangelica92 (2a försöket, 6:e barnet)

7/7 Anonym4042 (1a försöket, 2a barnet)

8/7 Villblimamma96, 25 år (7e försöket)

8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (2a försöket, första barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)

11/7 RoyalCanin (3e försöket, första barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3e försöket, ett mf, andra barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, andra barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, första barnet)

25/7 Anonym (tusen), 33 år (5:e försöket, andra barnet, ett MA)

27/7 Emmissss, 30 år (första försöket, andra barnet)

29/7 Soffsen, 27 år (1 års försök, första barnet, 2 tidiga missfall)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, första barnet)

• Anonym (Bebbepg)

BIM om 1,5 veckor. Önskar det tog sig direkt vore perfekt timing (första försöket).

• Elli123
    Anonym4042 skrev 2021-06-29 09:39:01 följande:

Har googlat lite nu och vad jag fattar så len det vara kort tid av LH-stegring utan att det är något konstigt. Men himla svårt att pricka in att man tar test just då!

Jag tog ett test till dagen efter och då var teststrecket väldigt svagt. Hade sån äggviteflytning den dagen (26:e), så gissar att ägglossning var då nångång.

Testade du idag också?

Jag testade idag men det var väldigt väldigt svagt (se bild) så gissar på att jag haft, får väl se om det blir äggviteflytningar inom kort!

• Villblimamma96
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-28 16:30:22 följande:

Tycker jag anar en skugga. Blödningen kan bero på massa olika saker, kan vara en blödning från när ägget släppte från äggstocken. Kan ha varit en implantationsblödning, kan ha varit en "förkyld" slida. Det sistnämnda fick jag som diagnos när jag va yngre för att jag fick massa småblödningar i tid och otid och det va för att jag hade känsliga slemhinnor och ofta fick infektioner där nere. 

Men håller tummarna att det är ett plus! =D Jag har som absolut tidigast plussat på äl + 12 så om det är 10 dagar sedan sex så kanske vänta 2-4 dagar på att ta ett nytt test? Lycka till!

Ja, jag väntar nog några dagar och tar ett nytt test. Tyvärr så är jag säkert inte gravid? den här blödningen var för mycket för att bara vara några strimmor liksom, men ändå för lite för att vara mens liksom på något sätt.
  • Villblimamma96
    Hoppas2022 skrev 2021-06-28 16:49:13 följande:

Ok, det blir spännande att följa :) hoppas blödningen beror på graviditet. Annars kan det finnas olika orsaker, man kan även få en blödning vid ägglossning. När ska du testa igen?

Jag tänker testa igen i övermorgon tänker jag. Men har inte så mycket hopp ändå. Men allt är ändå konstigt, tempen har inte gått ner än heller, bara uppåt. Känns konstigt om det vore en ägglossningsblödning, för det var ändå så mycket att jag verkligen inte vill ha sex. Men mycket mindre och kortare tid än en vanlig mens. Skulle det vara så att jag får en sån här stor blödning när jag har ägglossning måste jag söka hjälp, för annars kommer det aldrig bli några barn gjorda! Hoppas att det inte har med ägglossning att göra!
  • Villblimamma96
    Hoppas2022 skrev 2021-06-28 16:49:13 följande:

Ok, det blir spännande att följa :) hoppas blödningen beror på graviditet. Annars kan det finnas olika orsaker, man kan även få en blödning vid ägglossning. När ska du testa igen?

Jag tänker testa igen i övermorgon tänker jag. Men har inte så mycket hopp ändå. Men allt är ändå konstigt, tempen har inte gått ner än heller, bara uppåt. Känns konstigt om det vore en ägglossningsblödning, för det var ändå så mycket att jag verkligen inte vill ha sex. Men mycket mindre och kortare tid än en vanlig mens. Skulle det vara så att jag får en sån här stor blödning när jag har ägglossning måste jag söka hjälp, för annars kommer det aldrig bli några barn gjorda! Hoppas att det inte har med ägglossning att göra!
  • mangelica

Asså denna tempraturkurvan är så konstigt haha. Vad händer, har legat lågt 2 dagar i rad nu! Inte under sträcket men endå, vad hände? brukar ligga ganska högt efter äl. :)

Bifogar bild på denna månads kurvan:

Och såhär såg förra månaden ut:

Någon som har någon teori haha vad är en inplantations dipp och hur länge varar den? haha aldrig hört om det innan så man blir ju lite nyfiken haha xD

Svar på tråden BIM JULI