• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Elin11989

Idag på ÄL+6 damp min temp ner lite och jag hoppas att det är en såkallad implantationsdipp ;) igår mådde jag illa till och från som jag vissa månader gör i samband med ägglossning, tänker att det kanske var hormonpåslag inför att ägget ska fästa, allt hoppas man ju på i dessa dagar, tur att andra människor inte vet hur man dagarna i enda analyserar varenda litet symtom för då skulle dom tro att man är galen ;)

• Längtar efter Dig
    Hoppas2022 skrev 2021-06-24 22:56:54 följande:
    BIM är 1/7 för mig. Jag tror din BIM blir den 29:e ? Tänker att om du hade positivt äl test 14:e och ägget släppte dagen efter den 15:e så bör BIM vara efter 14 dagar. Men det beror på hur många dagar efter äl din mens brukar komma. Vanligaste är 14 dagar men det kan variera från person till person.

Jag har symtom men kan lik väl bero på annat. Jag hade drag och tryck i livmodern i tisdags och igår. Var illamående igårkväll och till och från idag. Mina bröst är större än vanligt och ömma. Allt detta kan vara min PMS som drar igång nu innan mens men man hoppas såklart att det är tidiga graviditetssymtom.
    Ja, vad bra att du uppdaterade listan  
    Min menscykel brukar nästan alltid vara 28 dagar, ibland 27. Med två utav barnen så hade jag nog äl några dagar tidigare då jag blivit bakflyttad en hel vecka med två utav barnen. och några enstaka dagar med ett utav dem. Så känner att det är svårt nu att veta hur jag ska tänka med BIM typ.
    Men om jag ska tänka den 29e så är jag på BIM -3 då, så finns hopp än. Jag testade idag med rfsu testa tidigt och fick negativt. 

Håller med om detta med ömma bröst, illamående och mensvärk, så svårt att veta om det beror på graviditet eller bara vanlig pms. Men känns som jag har mer mensvärk denna menscykel än vad jag brukar ha. Usch vill bara veta nu!
  • Hallonglass91
    Elin11989 skrev 2021-06-25 10:23:53 följande:

Idag på ÄL+6 damp min temp ner lite och jag hoppas att det är en såkallad implantationsdipp ;) igår mådde jag illa till och från som jag vissa månader gör i samband med ägglossning, tänker att det kanske var hormonpåslag inför att ägget ska fästa, allt hoppas man ju på i dessa dagar, tur att andra människor inte vet hur man dagarna i enda analyserar varenda litet symtom för då skulle dom tro att man är galen ;)

Hahaha det är tur det ;) Glad midsommar!
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-25 07:39:53 följande:

Dagens test var likadant som igår så med all säkerhet är det spökstreck. Kan ändå vara gravid med tanke på att det är några dagar kvar till BIM :) känns som om det är evigheter till på söndag och mitt predictor early!

Längtar efter Dig skrev 2021-06-25 11:03:52 följande:

Ja, vad bra att du uppdaterade listan  

Min menscykel brukar nästan alltid vara 28 dagar, ibland 27. Med två utav barnen så hade jag nog äl några dagar tidigare då jag blivit bakflyttad en hel vecka med två utav barnen. och några enstaka dagar med ett utav dem. Så känner att det är svårt nu att veta hur jag ska tänka med BIM typ.

Men om jag ska tänka den 29e så är jag på BIM -3 då, så finns hopp än. Jag testade idag med rfsu testa tidigt och fick negativt. 

Håller med om detta med ömma bröst, illamående och mensvärk, så svårt att veta om det beror på graviditet eller bara vanlig pms. Men känns som jag har mer mensvärk denna menscykel än vad jag brukar ha. Usch vill bara veta nu!

Håller tummarna för er båda. Glad midsommar!:)
  • Hoppas2022

Dagens test var blankt. En skugga syns om man vänder och vrider men inget som kommer med på bild. Men det är ju flera dagar kvar till BIM så hoppet är inte ute :)

• JonnaCamilla
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 10:01:59 följande:

Dagens test var blankt. En skugga syns om man vänder och vrider men inget som kommer med på bild. Men det är ju flera dagar kvar till BIM så hoppet är inte ute :)

Testade också med ett rfsu idag, helblankt! Men hade inte väntat mig nåt annat heller ju. Har också BIM 1/7. Testar med ett testa-tidigt imorn :)
  • anna tuva

Hej!

Vad tror ni om detta ägglossningstest. Vet att jag borde skaffa digitala men men. Visst är det på gränsen till positivt?

• Hoppas2022
    JonnaCamilla skrev 2021-06-26 13:55:14 följande:

Testade också med ett rfsu idag, helblankt! Men hade inte väntat mig nåt annat heller ju. Har också BIM 1/7. Testar med ett testa-tidigt imorn :)

Då är vi i samma sits, jag ska med testa med ett testa tidigt imorgon :) lycka till! Jag håller tummarna för oss!
  • Hoppas2022
    anna tuva skrev 2021-06-26 14:04:26 följande:

Hej!

Vad tror ni om detta ägglossningstest. Vet att jag borde skaffa digitala men men. Visst är det på gränsen till positivt?

Ja det är svårt med de stickorna. Det ser på gränsen till positivt eller kanske till och med positivt ut?
  • mamma8212

Någon som tempar eller vet med sig att äl kan komma senare än dom där 24-36 timmarna efter positivt äl-test? Jag fick positivt dag 15, dag 18 var jag så fruktansvärt öm i magen, vi kunde knappt ha sex, det gjorde SÅ ont och det har jag aldrig varit med om innan. Det har inte känts något efter det, eller innan. Om det hänger ihop med äl så kom den ju mer 72 timmar efter positivt. Jag misstänker att jag har ägglossning 2 dagar efter positivt test annars, för det stämmer med när mensen sen kommer.

Annars har jag inga känningar än, vilket är bra. Förra månaden fick jag mensvärk redan runt den här tiden.. Så jag hoppas det håller sig borta.

Svar på tråden BIM JULI