• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Villblimamma96

Jag hakar på den här tråden. Är inne på 7e försöket nu. Skulle egentligen ha BIM den 8/7, men igår fick jag en blödning? som dock verkar vara över idag (nästan i alla fall). Blev ingen ordentlig mens, men inget plus heller, så jag vet inte. Hoppas ju ändå förtvivlat på att jag blött nu för att jag blivit gravid, men det är kanske inte så ändå. Var det mensen som kom igår så är nya BIM 26/7. Jag tempar också men min temp har inte sjunkit ännu utan bara stigit än så länge. Dock brukar jag inte ha perfekt tempkurva i vanliga fall heller utan tempen gör lite som den vill? Håll tummarna att min blödning är någon form av nidblödning och att ägglossningen kom tidigare den här månaden, även om det verkar ytterst osannolikt. Förresten: OM jag har tur och det var en nidblödning hur lång tid kan det ta innan det visar positivt på ett test? När ska jag ge upp och acceptera att det bara var mens liksom?

Bifogar en bild på testet från igår som jag ser något svagt på men min sambo sa att det var blankt och att jag tolkar för mycket för att jag hoppas. Det var inte mer positivt på dagens test heller.

• Hoppas2022
    Villblimamma96 skrev 2021-06-28 14:48:06 följande:

Jag hakar på den här tråden. Är inne på 7e försöket nu. Skulle egentligen ha BIM den 8/7, men igår fick jag en blödning? som dock verkar vara över idag (nästan i alla fall). Blev ingen ordentlig mens, men inget plus heller, så jag vet inte. Hoppas ju ändå förtvivlat på att jag blött nu för att jag blivit gravid, men det är kanske inte så ändå. Var det mensen som kom igår så är nya BIM 26/7. Jag tempar också men min temp har inte sjunkit ännu utan bara stigit än så länge. Dock brukar jag inte ha perfekt tempkurva i vanliga fall heller utan tempen gör lite som den vill? Håll tummarna att min blödning är någon form av nidblödning och att ägglossningen kom tidigare den här månaden, även om det verkar ytterst osannolikt. Förresten: OM jag har tur och det var en nidblödning hur lång tid kan det ta innan det visar positivt på ett test? När ska jag ge upp och acceptera att det bara var mens liksom?

Bifogar en bild på testet från igår som jag ser något svagt på men min sambo sa att det var blankt och att jag tolkar för mycket för att jag hoppas. Det var inte mer positivt på dagens test heller.

När hade du äl? Skuggan på testet syns! Hoppas det är början på något :)
  • Villblimamma96
    Hoppas2022 skrev 2021-06-28 15:12:53 följande:

När hade du äl? Skuggan på testet syns! Hoppas det är början på något :)

Jag vet inte? Jag skulle ha haft ägglossning nu egentligen? så oavsett kom den ju för tidigt. Fick den här blödningen på dag 19 i cykeln, borde ha haft en cykeln på ca 32 dagar. Hade samlag 10 dagar innan blödningen, är det mens så borde jag ha haft ägglossning då någon gång, det är enda temperaturdippen jag har hunnit ha också. NC verkar lika förvirrad den här månaden som jag! Fattar ingenting
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Villblimamma96 skrev 2021-06-28 14:48:06 följande:

Tycker jag anar en skugga. Blödningen kan bero på massa olika saker, kan vara en blödning från när ägget släppte från äggstocken. Kan ha varit en implantationsblödning, kan ha varit en "förkyld" slida. Det sistnämnda fick jag som diagnos när jag va yngre för att jag fick massa småblödningar i tid och otid och det va för att jag hade känsliga slemhinnor och ofta fick infektioner där nere. 

Men håller tummarna att det är ett plus! =D Jag har som absolut tidigast plussat på äl + 12 så om det är 10 dagar sedan sex så kanske vänta 2-4 dagar på att ta ett nytt test? Lycka till!

• Hoppas2022
    Villblimamma96 skrev 2021-06-28 15:24:42 följande:

Jag vet inte? Jag skulle ha haft ägglossning nu egentligen? så oavsett kom den ju för tidigt. Fick den här blödningen på dag 19 i cykeln, borde ha haft en cykeln på ca 32 dagar. Hade samlag 10 dagar innan blödningen, är det mens så borde jag ha haft ägglossning då någon gång, det är enda temperaturdippen jag har hunnit ha också. NC verkar lika förvirrad den här månaden som jag! Fattar ingenting

Ok, det blir spännande att följa :) hoppas blödningen beror på graviditet. Annars kan det finnas olika orsaker, man kan även få en blödning vid ägglossning. När ska du testa igen?
  • Elin11989
    mangelica skrev 2021-06-28 12:01:14 följande:

Vad spännande!, lust att dela din kurva?

Vi fprbhpllabtummarna för att det är så då :)<3

Här är min kurva :)
  • Elli123

Tog ett nytt äl test nu, från det väldigt starka imorse till detta svaga :( kan det redan ha gått över? På 11 timmar?

• mandy93
    Fialotta8 skrev 2021-06-28 07:58:46 följande:

Jag är helt med på hur du tänker och känner och hur din kropp funkar. Vi fick barn i november och min cykel har ganska nyss startat. Skulle haft ägglossning den 19e men det verkar som att den var först igår. Hade negativa test hela hela hela tiden men igår fick jag en sån där jättetydlig ägglossningsflytning och tog ett test idag igen som va NÄSTAN positivt. Så antingen va det ägglossning igår typ åtta dagar efter beräknad, eller typ imorgon som är 10 dagar efter..... så störigt när kroppen inte funkar som den brukar!Jag kan så relatera till allt du skriver. Vi fick barn i november och min cykel har ganska nyss kommit igång efter det. Jag skulle haft ÄL den 19e men bara negativa test hela hela tiden så jag gav upp denna månaden och kände att det blir ingen äl denna månaden.... igår däremot fick jag en sån där jättetydlig ägglossningsflytning med molvärk så hoppet steg och i morse testade jag och testet var nästan helt positivt. Så troligtvis har jag haft äl igår eller imorgon. Det är 8! Eller 10 dagar senare än planerat! :o så ge inte upp helt ännu om ni nu känner er redo för nästa bebis givetvis!

Åh tack för ditt svar! Så kan det ju vara....tänker ju att kroppen kanske som du skriver inte är riktigt med på noterna än. Vi får se. Jag hade lite ägglossningsflytning nu under midsommarhelgen, typ 7 dagar sent. Tyvärr var vi bortresta så blev inget ligg. Men men! Nu kanske jag kan dricka vin på vår semester i juli haha.

Jag velar fram och tillbaka. Sambon är med på noterna (och är även väldigt pepp på att slippa kondom haha) men vi har inte bråttom. Vår lilla tjej är inte ens 10 månader så vi har inte bråttom.

Hoppas det går vägen för er denna månad!
  • Fialotta8
    mandy93 skrev 2021-06-28 19:00:12 följande:

Åh tack för ditt svar! Så kan det ju vara....tänker ju att kroppen kanske som du skriver inte är riktigt med på noterna än. Vi får se. Jag hade lite ägglossningsflytning nu under midsommarhelgen, typ 7 dagar sent. Tyvärr var vi bortresta så blev inget ligg. Men men! Nu kanske jag kan dricka vin på vår semester i juli haha.

Jag velar fram och tillbaka. Sambon är med på noterna (och är även väldigt pepp på att slippa kondom haha) men vi har inte bråttom. Vår lilla tjej är inte ens 10 månader så vi har inte bråttom.

Hoppas det går vägen för er denna månad!

Ja det är störigt när man inte riktigt känner igen sin kropp bara, haha! Men så är det. Vi får se, jag har ingen aning om hur det kommer gå för oss. Kanske har fått till det typ en eller två gånger omkring äl och det kanske kan räcka? Haha vem vet :p är ödmjuk inför att det inte är lika lätt att skaffa nr 3 som nr 1 och 2. Vi får se!

Uppdatera sen när det är dags för testning om du vill ;D
Svar på tråden BIM JULI