• Längtar efter Dig

BIM JULI

Ska vi följas åt?

Vi är inne på fjärde försöket med ett MF.

Nu hoppas vi på ett plus!

• Svar på tråden BIM JULI
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-27 23:00:29 följande:

Tack för uppmuntrande ord <3 Jag tror det är vanliga spottings, brukar få det upp till fem dagar innan mens. Predictor early var negativt så jag ställer in mig på nästa försök nu. Jag är nog extra negativ idag men jag vet inte ens varför jag är så dum och tror att jag kan få ett barn till. Tog tio år innan jag blev gravid med minstingen och jag är nog ännu mindre fertil nu när jag är äldre. Har nog tänkt fel kring allt. Vi har bekanta som plötsligt blev fertila efter 15 år barnlöshet när de var runt 40 och fick tre barn på raken. Jag har nog snöat in mig på att det skulle vara samma för oss och tänkt att jag med skulle bli gravid lätt nu. Men uppenbarligen har inget ändrats. Kommer nog inte få fler barn :(

Åh? Tufft det här? :( Du får tänka extra på det du redan har idag kanske. Vi som inte har barn tänker ju att ni som har barn har haft sådan tur då ni/du iaf fick ett barn. Även om det tog tid så fick ni ju ert efterlängtade barn och det låter även som du har en fin man med som vill försöka trots att det är tufft för er båda att försöka med allt vad det innebär. <3 <3 Jag förstår också såklart att du mer än allt vill ha ett till barn och att det är förtvivlande när det inte går, så känner med dig, men kanske kan det hjälpa att fokusera på det du har och inte det du inte har.

Det var även en i BIM juni tråden såg jag nu som blev gravid och var 41, så kul, och gav iaf mig lite hopp!

Stor virtuell kram till dig!
  • Anonym4042
    Elli123 skrev 2021-06-28 18:04:31 följande:

Tog ett nytt äl test nu, från det väldigt starka imorse till detta svaga :( kan det redan ha gått över? På 11 timmar?

Likadant för mig (använde likadana stickor), men där fick jag positivt först och sen var det rejält mycket svagare bara 4 timmar senare..! Undrar också vad det innebär när LH är starkt en så kort tid.
  • Anonym4042
    Anonym4042 skrev 2021-06-28 21:42:06 följande:

Likadant för mig (använde likadana stickor), men där fick jag positivt först och sen var det rejält mycket svagare bara 4 timmar senare..! Undrar också vad det innebär när LH är starkt en så kort tid.

Mina test såg ut såhär (på midsommarafton)

• Hallonglass91
    Villblimamma96 skrev 2021-06-28 14:48:06 följande:

Jag hakar på den här tråden. Är inne på 7e försöket nu. Skulle egentligen ha BIM den 8/7, men igår fick jag en blödning? som dock verkar vara över idag (nästan i alla fall). Blev ingen ordentlig mens, men inget plus heller, så jag vet inte. Hoppas ju ändå förtvivlat på att jag blött nu för att jag blivit gravid, men det är kanske inte så ändå. Var det mensen som kom igår så är nya BIM 26/7. Jag tempar också men min temp har inte sjunkit ännu utan bara stigit än så länge. Dock brukar jag inte ha perfekt tempkurva i vanliga fall heller utan tempen gör lite som den vill? Håll tummarna att min blödning är någon form av nidblödning och att ägglossningen kom tidigare den här månaden, även om det verkar ytterst osannolikt. Förresten: OM jag har tur och det var en nidblödning hur lång tid kan det ta innan det visar positivt på ett test? När ska jag ge upp och acceptera att det bara var mens liksom?

Bifogar en bild på testet från igår som jag ser något svagt på men min sambo sa att det var blankt och att jag tolkar för mycket för att jag hoppas. Det var inte mer positivt på dagens test heller.

RoyalCanin skrev 2021-06-28 19:11:39 följande:

Hoppar gärna in här! 3:e försöket, BIM 11 juli

Första barnet

Lägger till er i BIM lista :)

1/7 Hoppas2022 (4:e försöket för 4:e barnet)

1/7 Längtar efter dig (4:e försöket för barn nr 4, 1 MF)

1/7 JonnaCamilla ( 2a försöket, 1a barnet)

2/7 mandy93, 27år (1a försöket)

4/7 Elin11989, 31 år (3:e försöket 3:e barnet)

4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

5/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel, 1 MF)

6/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket för första barnet, 1 MA)

7/7 mangelica92 (2a försöket, 6:e barnet)

7/7 Anonym4042 (1a försöket, 2a barnet)

8/7 Villblimamma96, 25 år (7e försöket)

8/7 Jolly74, 47 år (1:a sedan MA för 3:e barnet, 1 MA)

8/7 QueenS, 31 år (1:a försöket, 2:a barnet)

9/7 Bopbopipop, 26 år (1:a försöket, 2:a barnet)

10/7 Viola94, 27 år (2a försöket, 1a barnet)

11/7 PrettyMoon, 30 år (2a försöket, första barnet)

11/7 Rårakan, 36 år (2a försöket efter mf, tredje barnet)

11/7 RoyalCanin (3e försöket, första barnet)

14/7 muffins88, 33 år (3e försöket, ett mf, andra barnet)

24/7 ksrg8887, 33 år (9:e försöket, andra barnet)

15/7 Fridahello, 25 år (2:a försöket, första barnet)

25/7 Anonym (tusen), 33 år (5:e försöket, andra barnet, ett MA)

29/7 Soffsen, 27 år (1 års försök, första barnet, 2 tidiga missfall)

30/7 johanna1992, 28 år (1:a försöket, första barnet)
  • Elli123
    Anonym4042 skrev 2021-06-28 21:44:35 följande:

Mina test såg ut såhär (på midsommarafton)

Hmm konstigt.. jag är inte så insatt så vet inte riktigt vad det kan bero på. Tänkte testa en till imorgonbitti och sen inte testa fler! Hur har det sett ut för din nu efter midsommar? Har du testat?
  • JonnaCamilla

Tog ett nytt äl test nu, från det väldigt starka imorse till detta svaga :( kan det redan ha gått över? På 11 timmar?

Förra månaden blev mitt starkaste inte tydligare än vad ditt blev nu, på samma cykeldag som digitalt test blev positivt den här cykeln. Hade samma ÄL-symtom båda cyklarna och bekräftad ÄL genom natural cykle denna månad. Min slutsats är att mitt test var positivt förra månaden fast det bara nästan var lika starkt som kontrollstrecket, och att jag inte ska använda annat än digitala test i framtiden ;) Jag tror alltså ditt kanske också är så positivt det blir för dig och att det är dags för ÄL :)
  • Hoppas2022

Svårt att veta. LH sjunker snabbt efter ägglossningen så det kan vara att ägget släppt. Ibland försöker kroppen ägglossa men lyckas inte och då kommer det senare. Om du brukar ha symtom på ägglossning så kan du fundera över om du haft symtom idag. Jag har använt äl test tre månader nu och för mig visade det positivt kvällen innan ägget släppt två av månaderna. Denna månad fick jag inget positivt test trots att jag testa 3 gånger om dagen på äl dagarna. Det verkar ge varierande resultat med äl-testen så det är svårt att säga om äl varit eller inte.
  • Hoppas2022
    Hallonglass91 skrev 2021-06-28 21:41:34 följande:

Åh? Tufft det här? :( Du får tänka extra på det du redan har idag kanske. Vi som inte har barn tänker ju att ni som har barn har haft sådan tur då ni/du iaf fick ett barn. Även om det tog tid så fick ni ju ert efterlängtade barn och det låter även som du har en fin man med som vill försöka trots att det är tufft för er båda att försöka med allt vad det innebär. <3 <3 Jag förstår också såklart att du mer än allt vill ha ett till barn och att det är förtvivlande när det inte går, så känner med dig, men kanske kan det hjälpa att fokusera på det du har och inte det du inte har.

Det var även en i BIM juni tråden såg jag nu som blev gravid och var 41, så kul, och gav iaf mig lite hopp!

Stor virtuell kram till dig!

Tack <3 Ja det har du rätt i, jag var bara extra negativ igår när jag insåg att det är kört denna månad och att jag fortfarande är infertil. Men nu är det nya tag :) ska förbereda mig för nästa försök och tänkte köra med en dubbel rosenrot kur. Tänkte även boka en ny utredning till hösten och se om något ändrats i min fertilitet eller om det fortfarande är oförklarlig infertilitet.

Ja, jag såg hon som blev gravid i juni-tråden. Gav mig hopp med :)
  • Elli123
    JonnaCamilla skrev 2021-06-28 22:42:36 följande:

Förra månaden blev mitt starkaste inte tydligare än vad ditt blev nu, på samma cykeldag som digitalt test blev positivt den här cykeln. Hade samma ÄL-symtom båda cyklarna och bekräftad ÄL genom natural cykle denna månad. Min slutsats är att mitt test var positivt förra månaden fast det bara nästan var lika starkt som kontrollstrecket, och att jag inte ska använda annat än digitala test i framtiden ;) Jag tror alltså ditt kanske också är så positivt det blir för dig och att det är dags för ÄL :)

Tack! Håller tummarna för det! Så bra att ha denna grupp som man kan bolla med :)
  • Anonym4042
    Elli123 skrev 2021-06-28 22:30:57 följande:

Hmm konstigt.. jag är inte så insatt så vet inte riktigt vad det kan bero på. Tänkte testa en till imorgonbitti och sen inte testa fler! Hur har det sett ut för din nu efter midsommar? Har du testat?

Har googlat lite nu och vad jag fattar så len det vara kort tid av LH-stegring utan att det är något konstigt. Men himla svårt att pricka in att man tar test just då!

Jag tog ett test till dagen efter och då var teststrecket väldigt svagt. Hade sån äggviteflytning den dagen (26:e), så gissar att ägglossning var då nångång.

Testade du idag också?
Svar på tråden BIM JULI