• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Anonym (Y)

Fick veta idag att man kan få covid av vaccinet. Detta är tydligen känt på IVA. Någon mer som hört det. Alltså inte bara lite feber nån dag utan verklig covid.

• klyban
    Anonym (Y) skrev 2021-07-12 18:32:01 följande:
    Fick veta idag att man kan få covid av vaccinet. Detta är tydligen känt på IVA. Någon mer som hört det. Alltså inte bara lite feber nån dag utan verklig covid.

Alla har hört att vaccinen INTE är hundraprocentiga!!!!!
    Så det är inget nytt, och mRNA vaccinen skyddar till ~93% för allvarliga sjukdom av COVID-19.
    Och sen finns det olika siffror för att inte få COVID-19 alls med mRNA vaccin, tror det lägsta jag sett är ~64% där.

En Amerikansk studie sade att 1~18000 dog som var ovaccinerade, och 150 dog som var vaccinerade och fick COVID-19.
    Det berättar en hel del att vaccinera sig funkar ovanligt bra.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-12 12:23:28 följande:
    Ja, det är många hittills som tagit vaccinet. Har du personligen frågat dem om hur de kände?
    Vad betyder ordet våga för dig?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-12 17:42:03 följande:
    Så "gråzoner inom äldrevården" är svårt att förstå? Är bara att läsa det som står.
    Utifrån sammanhanget kan man komma fram till att du menar något mitt emellan självständiga beslut och att någon annan bestämmer åt en. Något mellan dessa två extrem alltså. Men det är ju ganska ospecifikt. 
  • AndreaBD

Har du belägg för detta påstående? 
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-12 18:28:18 följande:

Det gjorde du när du sade ingen gråzoner existerade med förvaltaren och den medicinska beslut som de tar och för vaccinera de under förvaltarskap mot COVID-19 viruset.

Och där är vi tillbaka på punkten att ALLA har vågat ta vaccinet som har tagit vaccinet.

Även har du sagt att vattkoppor är mer smittsamt än COVID-19, så vad ska vi lära oss av dessa fel?

Att de inte är fel?

För det är ju de ändå.

Inte heller pratat om gråzonen med förvaltare. Det var du som tog upp det.

Jaha, men varför visar du inte statistik på alla som vågat ta vaccinet?
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-12 18:59:17 följande:

Utifrån sammanhanget kan man komma fram till att du menar något mitt emellan självständiga beslut och att någon annan bestämmer åt en. Något mellan dessa två extrem alltså. Men det är ju ganska ospecifikt. 

Varför inte läsa mitt inlägg?
  • EpicF

Ja. Vaccinet gör än inte 100% immun. Man kan få covid-19 även som fullt vaccinerad. Vaccinets mål är att man ska undvika allvarlig sjukdomsförlopp av covid-19 som vaccinerad. Tyvärr finns det de som trots fullvaccinerad blir allvarligt sjuka och hamnar på iva. Förmodligen tar dessa personerna inte upp vaccinet. Genetisk defekt? Otur? Ingen som helt vet varför.
  • Anonym (....)
    AndreaBD skrev 2021-07-12 19:01:10 följande:

Visste du inte att man kan få covod-19 trots vaccinet? Det är känns sedan länge.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-12 19:01:10 följande:

Visste du inte att man kan få covod-19 trots vaccinet? Det är känns sedan länge.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?