• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban

Vi står här fortfarande utan en förklaring exakt vad gråzonen är.
    Jag konstaterar att det är desinformation nu, då det aldrig förklaras i detalj.

Och de som vågar ta vaccinet är solklart, se under alla de har vågat och är semantiskt cementerat.

Antalet doser givna:
    2021-07-09 9 086 607

Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-09 5 523 876  67,4%

Antalet personer som fått två doser:
    2021-07-09 3 562 731  43,5%

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-11 22:55:33 följande:

Vi står här fortfarande utan en förklaring exakt vad gråzonen är.

Jag konstaterar att det är desinformation nu, då det aldrig förklaras i detalj.

Och de som vågar ta vaccinet är solklart, se under alla de har vågat och är semantiskt cementerat.

Antalet doser givna:

2021-07-09 9 086 607

Det är du som pratar om gråzoner med vaccinering av Covid-19. Ingen annan.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-11 23:40:22 följande:

Okey, och bra, för då vet vi inga gråzoner existerar att inte våga ta vaccinet.
    Så enkelt det var och reda ut till slut.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-11 23:44:07 följande:

Okey, och bra, för då vet vi inga gråzoner existerar att inte våga ta vaccinet.

Så enkelt det var och reda ut till slut.

Och jag har aldrig påstått det heller. Det är dax för dig att läsa inläggen du svarar på, innan du svarar. Då blir det inte så mycket irrelevant babbel.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-11 21:15:48 följande:
    Ehh...jo både gråzoner och autonomi hör hemma inom vården och även äldreomsorgen.
    Ingen fattar ju vad du menar om du slänger in enskilda begrepp som inte verkar ha med ämnet att göra. Då får man ju förklara hur man menar. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-11 23:40:22 följande:
    Men sluta nu, det var ju du som började med det ordet och alla andra undrar bara vad du menar och försöker tolka det! 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-12 10:14:02 följande:

Ingen fattar ju vad du menar om du slänger in enskilda begrepp som inte verkar ha med ämnet att göra. Då får man ju förklara hur man menar. 

Enklast är väl ändå att du läser inlägget?
    AndreaBD skrev 2021-07-12 10:15:28 följande:

Men sluta nu, det var ju du som började med det ordet och alla andra undrar bara vad du menar och försöker tolka det! 

Fortfarande, enklast är om du läser inlägget. Då hade du sett var det pratades om gråzon. Och hade du läst klybans inlägg så hade du sätt att det var h*n som började eprata om gråzon och covid-19 vaccin specifikt.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2021-07-12 10:14:02 följande:
    Exakt, men nu vet vi inga gråzoner existerar och våga ta vaccinet, det var ju skönt och rett ut det.
    EpicF skrev 2021-07-12 11:31:28 följande:
    Enklast är väl ändå att du läser inlägget?

Fortfarande, enklast är om du läser inlägget. Då hade du sett var det pratades om gråzon. Och hade du läst klybans inlägg så hade du sätt att det var h*n som började eprata om gråzon och covid-19 vaccin specifikt.

Tråden handlar om våga ta vaccinet, och detta är de som vågat ta vaccinet.
    Upp tills fredagen så var det dessa siffror, idag vid kl14 kommer nya siffror i hur många som vågat upp till den punkten.

Antalet doser givna:
    2021-07-09 9 086 607

• EpicF
    klyban skrev 2021-07-12 12:18:27 följande:

Exakt, men nu vet vi inga gråzoner existerar och våga ta vaccinet, det var ju skönt och rett ut det.Tråden handlar om våga ta vaccinet, och detta är de som vågat ta vaccinet.

Upp tills fredagen så var det dessa siffror, idag vid kl14 kommer nya siffror i hur många som vågat upp till den punkten.

Antalet doser givna:

2021-07-09 9 086 607

Ja, det är många hittills som tagit vaccinet. Har du personligen frågat dem om hur de kände?
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-12 12:23:28 följande:
    Ja, det är många hittills som tagit vaccinet. Har du personligen frågat dem om hur de kände?

Det spelar inegn roll hur de känner sig, de har trots allt vågat ta vaccinet och enligt TS.

Men en del kände väl som mig och med väldigt få biverkningar, lite ont i armen och kände sig lite skum på kvällen.
    Men visat sig det var en mer än vad många andra fått.
    Så våga kan man, och vågar gör man då det är inte värre än sätta ena foten framför den andra och gå och vaccinera sig.
    Och när man tagit vaccinet, ja, då har man vågat UPPENBARLIGEN!

(Rättar till ett fel, det är Tisdag kl14 uppdateras de nya siffrorna, ska bli spännande hur många till som har vågat ta vaccinet och uppenbarligen.)

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?