• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-12 23:29:42 följande:

Det skrev hen inte. Läs igen!

Återigen, läs inlägg 2806, 2807 och 2813.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-12 23:38:52 följande:
    Återigen, läs inlägg 2806, 2807 och 2813.
    Ja, ja. Det läste jag senare. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-12 23:37:57 följande:
    Är det så att du inte förstår vad en gråzon är? Jag har nämligen skrivit vad det innebär.
    Men sluta! Om du hittar en enda vuxen, normalintelligent människa i Sverige som inte vet vad det betyder, så skulle jag vara förvånad. ALLA vet vad det betyder. 

Poängen har HELA TIDEN varit att man ibland måste ge exempel, förklara lite mera vad man tänker på då, eftersom det är för brett annars. INTE att nån inte skulle veta vad det betyder. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-12 23:42:57 följande:

Men sluta! Om du hittar en enda vuxen, normalintelligent människa i Sverige som inte vet vad det betyder, så skulle jag vara förvånad. ALLA vet vad det betyder. 

Poängen har HELA TIDEN varit att man ibland måste ge exempel, förklara lite mera vad man tänker på då, eftersom det är för brett annars. INTE att nån inte skulle veta vad det betyder. 

Det finns två personen i tråden. Båda påstår sig vara vuxna.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-12 23:46:35 följande:
    Det finns två personen i tråden. Båda påstår sig vara vuxna.
    Nej, det finns INGEN i den här tråden som inte vet. Du kan sluta förklara.

Folk ville bara veta närmare vad som ingår i din gråzon när det gäller det här. Det beror ju alltid på ämnet och även på vad exakt man syftar på. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-12 23:51:05 följande:

Nej, det finns INGEN i den här tråden som inte vet. Du kan sluta förklara.

Folk ville bara veta närmare vad som ingår i din gråzon när det gäller det här. Det beror ju alltid på ämnet och även på vad exakt man syftar på. 

Du och klyban, det är två. Som inte vet eller förstår vad geåzon innebär. Trots förklaring och trots exempel.

Min gråzon?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-12 23:53:53 följande:
    Du och klyban, det är två. Som inte vet eller förstår vad geåzon innebär. Trots förklaring och trots exempel.

Min gråzon?
    Jag visste nog redan vad en gråzon var när du fortfarande gick på dagis. 

Det är två olika saker: 

1. Att veta vad ordet betyder (det vet jag, och det vet Kyban också)

2. Att veta exakt vad du räknar med i gråzonen när det gäller situationen du skrev om. Alltså: Hur ser det ut exakt när folk varken har sagt ja eller nej till vaccination, i vilka situationer kan sånt hända? Varför händer det? M.m. (bara som exempel)

Ingen har undrat vad ordet betyder, utan bara ... det ovanstående. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-13 00:02:40 följande:

Det är två olika saker: 

2. Att veta exakt vad du räknar med i gråzonen när det gäller situationen du skrev om. Alltså: Hur ser det ut exakt när folk varken har sagt ja eller nej till vaccination, i vilka situationer kan sånt hända? Varför händer det? M.m. (bara som exempel)

1. Och ändå visar du (Och klyban) så tydligt gång efter gång att du inte vet vad det innebär.

2. Det för dig ta med klyban då det är han som pratat om gråzoner i covid-19 vaccineringen.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-13 00:02:40 följande:

Det är två olika saker: 

2. Men eftersom klyban inte kommer att svara så kan jag tala om för dig att det bla händer i äldreomsorgen. Inte bara med covid-vaccin utan med mycket annat. Vilket det även finns exempel på i tråden.
  • Ess
    AndreaBD skrev 2021-07-12 23:33:37 följande:

Varför förklarar du detta, tror du verkligen att han inte förstår det? Han ville nog - precis som jag - ha lite innehåll i "gråzonen" -  det är nog ingen här som inte vet vad det är. 

Nä jag märker att han inte förstår, det verkar inte du heller göra faktiskt.

En gråzon går inte att påvisa som svart eller vit, för då hade det inte varit en gråzon.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?