• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • AndreaBD
    Anonym (öh) skrev 2021-07-14 11:52:53 följande:

Klart det finns många exempel på gråzoner och etiska problem och övertramp inom vården.

www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/fick-coronavaccin-utan-medgivande

Jag tror inte att någon uttryckte direkt tvivel på att det kan hända, men om någon påstår att det händer, då vill man ju verkligen ha exempel på det. Man vill ju veta var och hur och när det hände. Det var det som diskussionen handlade om. Men jag ska inte tjata, Epic har ju gett ett exempel, bättre än inget. Bättre sent än aldrig. 
  • Anonym (öh)
    klyban skrev 2021-07-14 12:05:51 följande:

Det är ju ingen gråzon, utan där har det gått fel i information och kommunikationen.

Och sånt rättar man bara till i organisationen.

Lyft blicken!

Du kan ju läsa upp dig och gräva ner dig om etiska gråzoner inom vården på regeringen.se men nått säger mig att det inte kommer att ske.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-14 06:52:04 följande:

Anekdotiska berättelser av en antivaccer funkar inte som källa.

Noll gråzon är svaret upp tills nu.

Att vi står här fortfarande med NOLL "gråzoner"

Anekdotiska berättelser funkar inte, och nu är det 4 st som inte anmält.Helt otroligt faktiskt och hur du utökar och tror det skulle ändrar något.

Och med att inte anmäla säger man att det inte var en gråzon.

Ni antivaccers är farliga för samhället.

Att de är NOLL stycken personer i "gråzonen FORTFARANDE.

Och sen kan man undra vad skulle det ändra på alla som vågat ta vaccinet och ingen som man ens kan påvisa är en gråzon.

För annars är antalet doser vi vågat ta dessa:

2021-07-13 9 343 981

Helt fantastiska siffror trots din antivaccer propaganda, som även styrks när du springer ess ärenden med sin anativaccer propaganda.

Ska bli OERHÖRT intressant och se de nya siffrorna idag kl14 och hur många till som vågar.

Det har saknat ned undersommaren lite, men fortfarande en bra ökning.

Du får ge dig till tåls tills dess.

Du efterfrågade exempel på nä gråzoner kan uppstå. Du fick flera exempel på detta.

Vad är det du tycker vi ska anmäla?

Jag är fortfarande inte antivaccare.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-14 11:39:10 följande:

Noll stycken.

Och det fanns en massa saklighet där, men det vet vi vad en antivaccer tycker om saklighet kring COVID-19 vaccin.

Jag uppdaterar senare hur många som har vågat ta COVID-19 vaccinet.

Du kan väl istället visa statistiken som talar om att alla dessa som enligt har vågat ta vaccinet har blivit tillfrågade och då svarat ja.
  • Anonym (öh)
    EpicF skrev 2021-07-14 12:41:46 följande:

Du kan väl istället visa statistiken som talar om att alla dessa som enligt har vågat ta vaccinet har blivit tillfrågade och då svarat ja.

Det är naturligtvis så att den absoluta majoriteten medborgare som är eller kommer att vara vaccinerade har blivit tillfrågade och samtyckt samt aktivt medverkat till att bli vaccinerade. Återstår gör samma grupper som alltid utgör etiska dilemman och det är dementa, intellektuellt funktionsnedsatta, en del multihandikappade osv. För dem hamnar många saker inom gråzoner.
  • EpicF
    Anonym (öh) skrev 2021-07-14 12:58:19 följande:

Det är naturligtvis så att den absoluta majoriteten medborgare som är eller kommer att vara vaccinerade har blivit tillfrågade och samtyckt samt aktivt medverkat till att bli vaccinerade. Återstår gör samma grupper som alltid utgör etiska dilemman och det är dementa, intellektuellt funktionsnedsatta, en del multihandikappade osv. För dem hamnar många saker inom gråzoner.

Ja, och den är också med i statistiken över de som tagit vaccinet.
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-07-14 12:36:05 följande:
    Lyft blicken!

Du kan ju läsa upp dig och gräva ner dig om etiska gråzoner inom vården på regeringen.se men nått säger mig att det inte kommer att ske.

Det står klart och tydligt att det är informationsmiss och kommunikationsmiss.
    Och jag bara antar den beror på stress och att det fixas.

EpicF skrev 2021-07-14 12:40:46 följande:
    Du efterfrågade exempel på nä gråzoner kan uppstå. Du fick flera exempel på detta.

Vad är det du tycker vi ska anmäla?

Jag är fortfarande inte antivaccare.

Ändå försvarar du allt som en antivaccer säger, det går inte ihop alls.

Anekdotiska berättelser fungerar inte i dessa sammanhang.

Här har du alla som vågat COVID-19 vaccinet trots all desinformation, vi plöjde precis igenom 70% vallen för tagit en dos.
    Fantastiskt jobbat ute i landet.

Antalet doser givna:
    2021-07-14 9 430 443
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-13 2021-07-14 5 747 869 70,2%
    Antalet personer som fått två doser:
    2021-07-09 3 682 574 45,0%

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-14 13:11:08 följande:
    Ja, och den är också med i statistiken över de som tagit vaccinet.
    Är det DET som du hela har menat och cirklat runt kring? Då förstår man ju äntligen vad du egentligen ville säga. Hittills har det varit obegripligt. Men nu fattar jag. Du menar att inte alla som har fått vaccinet har tagit det beslutet själva, och att vissa kanske därför har tagit det utan att våga???

Tyvärr verkar du ha svårt att uttrycka dig tillräckligt tydligt så att man förstår vad du är ute efter. Framför allt, när man nu frågar efter, så kommer du med något helt annat.
  • LillaTjockaBertil

Jag har fått min första dos idag och den enda biverkning jag känner av än så länge är lätt smärta i armen jag fick sprutan i. Av de 15-20 personerna som vaccinerades samtidigt som mig var det ingen som fick någon allergisk reaktion.

• Anonym (Moa)
    Jag bokade min tid själv så jag gjorde till och med flera aktiva handlingar för att få vaccinet.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?