• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-07-15 09:19:50 följande:

Jag har inte alls problem att förstå skriven text, jag är språklärare som sagt. Däremot saknar du uppenbarligen insikten att du inte har uttryckt dig på ett begripligt sätt. Folk kan inte läsa tankar! Du får göra tydligt vad du menar. VILL du inte att folk ska förstå? Varför bekräftar du inte åtminstone ifall folk gissar rätt vad du menar? 

Så som mina senaste tolkning - varför säger du inte åtminstone: Ja, det var så jag menade! Eller nej, det var inte så jag menade. Då skulle man ha några Punkter att gå efter om du nu inte kan uttrycka dig mer tydligt.. 

Men som sagt, det verkar inte som om du VILL bli förstått. Och då är det ju meningslöst. Då slösar du bara andras tid. 

Du är språklärare men klarar inte av att förstå skriven text på familjeliv?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-07-15 11:44:22 följande:
    Sorry, men det du producerar är ju ingen skriven text. Ingen koherent text som lyckas framföra något konkret. 
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-15 11:42:34 följande:
    När det handlar om exempel på typiska gråzoner så fungerar bla anekdoter utmärkt. Då det är exempel.

Jag väntar fortfarande på statistiken som talar om de som faktiskt har vågat, dvs de som medvetet har sagt ja.

Nej!

Här kommer dagens statistik.

Desinformationen håller sig borta fortfarande och när fakta kommer på bordet att här har vi så många som vågat ta en eller två doser.