• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2021-07-16 12:50:52 följande:
    Oavsett, de förstör båda varenda tråd de tjafsar i. Det är så tråkigt.
    Jo.
  • klyban

Här är de nya och färska siffrorna på hur många som vågat sig på och ta COVID-19 vaccin.
    Och detta till trots alla försök till desinformation emot vaccineringen.

Antalet doser givna:
    2021-07-16 9 647 534
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-16 5 892 242 71,9%
    Antalet personer som fått två:
    2021-07-16 3 755 292 45,9%

Och världen har tagit är ~3570000000 stycken doser, och den som tycker det är jobbigt med alla nollor, så är det ~3,57 MILJARDER doser givna.
    Och USA berättar för oss att ~99,2% som dör är ovaccinerade där borta, det är oerhörd viktig information att ge.
    För det berättar den makalös och överdrivet stora medicinska nyttan med COVID-19 vaccin.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (öh)
    klyban skrev 2021-07-16 14:12:20 följande:

Här är de nya och färska siffrorna på hur många som vågat sig på och ta COVID-19 vaccin.

Och detta till trots alla försök till desinformation emot vaccineringen.

Antalet doser givna:

2021-07-16 9 647 534

Antalet vaccinerade personer med minst en dos:

2021-07-16 5 892 242 71,9%

Antalet personer som fått två:

2021-07-16 3 755 292 45,9%

Och världen har tagit är ~3570000000 stycken doser, och den som tycker det är jobbigt med alla nollor, så är det ~3,57 MILJARDER doser givna.

Och USA berättar för oss att ~99,2% som dör är ovaccinerade där borta, det är oerhörd viktig information att ge.

För det berättar den makalös och överdrivet stora medicinska nyttan med COVID-19 vaccin.

Så nu litar du i alla fall på siffrorna från USA? I alla andra avseenden under pandemin har du ju gjort gällande att de och andra nationer felrapporterar, underrapporterar och desinformerar.
  • klyban
    Anonym (öh) skrev 2021-07-16 14:25:25 följande:
    Så nu litar du i alla fall på siffrorna från USA? I alla andra avseenden under pandemin har du ju gjort gällande att de och andra nationer felrapporterar, underrapporterar och desinformerar.

Nä, det finns massa fel med USA siffror, och ett genuint problem överallt, större på vissa ställen mindre på andra som i Sverige.
    Men dessa siffror ger en indikation att dör man av COVID-19 så är MYCKET troligtvis att man är ovaccinerad.

Och det är poängen med vaccin, och inte dö av viruset.
    Men för all del, om detta ändrar sig, så tar vi en ny diskussion om dessa siffror och vad de kommer berätta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • FuckGoggleAskMe
    Pope Joan II skrev 2021-07-16 13:22:18 följande:

Nu har jag fått meddelande från moderaterna så nu väntar en avstängning. För vad kan man fråga sig? Off topic kan det ju inte gärna vara med tanke på vad andra ägnat sig åt. Personangrepp? Att tycka att någon inte är så saklig och vältalig som hen berömmer sig av att vara?

Ta det som ett kvitto på att du skrev något bra! Grattis!
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-15 21:55:53 följande:
    Då har dina äldre släktingar gjort ett aktivt val.

Ja, de som är klara i huvudet har gjort ett aktivt val.

De som inte kan ta beslut själva gör det heller inte om andra saker.

Väldigt många äldre är oerhört glada för vaccinet.

Återigen, vi har inte tvångsvaccinering i Sverige.

• Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-07-15 21:59:01 följande:
    Och jag hade en äldre dam på jobbet i förra veckan som tacka nej till vaccinet för tredje gången. Hon var fullt medveten om att vi var i en pandemi. Önskade inte vaccinet alls.
    Menar du att ni ändå tvingade i henne vaccin?
  • Anonym (Alternativet är värre)

Delta sprider sig mer nu och det står om unga som hamnar på intensiven frågan är om man vågar att inte vaccinera sig som ung om det händer i Sverige också och varför skulle det inte kunna hända i Sverige, våra ungdomar är inte magiskt skyddade

Alla vi i familjen och släkten har vaccinerat oss, nu väntar vi bara till i höst när 16åringen också får göra det. Jag vill varken se mitt barn eller min mor eller mig själv eller någon annan svårt sjuk i covid, har redan sett andra drabbas och det önskar jag inte min värsta ovän

• fgdsgdgfdg
    Anonym (Moa) skrev 2021-07-16 18:35:56 följande:
    Menar du att ni ändå tvingade i henne vaccin?
    Hur läser du egentligen? Damen har tackat nej tre(3) gånger så uppenbarligen har ingen tvingat i henne någonting. 
  • Anonym (Ingela)

Hej TS. Hur har det gått för dig? Vet att de som erbjudits AZ som 1a dos fick välja Pfizer som andra. Men förstår att du är skärrad. Har du diskuterat hur du ska göra med din vårdkontakt? De kan nog ge bättre råd än vi här.

Själv fick jag min 2a dos Pfizer igår. Mår helt ok nu men natten och morgonen var tuff.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?