• Anonym (Rädd)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

Vad tänker ni kring vaccinering?

• Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban
    Anonym (Y) skrev 2021-07-13 12:29:26 följande:
    Det jag fick höra var att några fått infektionen av vaccinet. Och testats positiva. De utredde en person jag känner med smittspårning men hittade ingen källa, då menade en sköterska på IVA att de sett fall där man fått covid av vaccinet. Jag vet inte om det är sant eller inte. Därför jag kollade om nån mer hört det. Det är ju så mycket fram och tillbaka med allt så man vet knappt vad man ska tro när man får höra saker. Det jag vet är bara att personen och dess familj nu tror efter info från en ssk att vaccinet orsakat infektionen.

Vaccinet saknar komponenter för att bli en infektion.
    De har blivit smittade på annat sätt, och inte konstigt med alla dessa doser som folk vågat ta.
    Så vad du här är fel.

AndreaBD skrev 2021-07-13 13:32:35 följande:
    Det finns bara en sak som är jobbigare än folk som inte förstår nåt, och det är folk som tror att andra inte förstår något, bara för att de diskuterar på en lite högre nivå. 

Och kontentan efter allt detta, det är att ingen gråzon existerar, så vad som var så viktigt med gråzon och aldrig kvantifieras vet ingen.

Här är dagens siffror på vilka som har vågat ta vaccinet upp till detta datum som är angivet och kl14.
    Antalet doser givna:
    2021-07-13 9 343 981
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-13 5 689 425 69,5%
    Antalet personer som fått två doser:
    2021-07-09 3 654 556 44,6%

Och det verkar som väldigt många fortfarande vågar ta vaccinet, men svårt och avgöra vad som är brist på doser, semester eller vad, för siffrorna hoppar lite fram och tillbaka i ökningen.
    Men tror inte man flyttat fram vaccinationsmålen, så det är väl enligt plan för sommaren då.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Ess
    AndreaBD skrev 2021-07-13 13:32:35 följande:

Det finns bara en sak som är jobbigare än folk som inte förstår nåt, och det är folk som tror att andra inte förstår något, bara för att de diskuterar på en lite högre nivå. 

Du behöver inte oroa dig för jag diskuterar definitivt inte med några som ligger på en högre nivå?..
  • Anonym (sumpan)
    Anonym (lllllllllllllllll) skrev 2021-07-13 11:07:55 följande:

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Svar: Ja
    japp och har SkrattandeSkål
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2021-07-13 06:32:19 följande:

Jag har aldrig pratat om gråzoner, men väl har jag diskuterat dessa pga andra påstått den finns men aldrig berättar vad den är.

Men kommit till slutsatsen ingen finns, då man inte berättar exakt vilka dessa, och inte ens snuddat på påvisa den.

Inget svar än, det är vad jag tar med mig.

Exempel har helt uteblivit och vem som ingår i denna gråzon vid COVID-19 vaccinationer.

Visste inte att det kunde vara så svårt och påvisa något som de med kraft säger finns, verkligen udda att vi aldrig får reda på dessa.

Även det du citerar är så otroligt vag sagt, så ingen vet om? det är TILL OCH MED hela vårdinrättningen som är en gråzon.

Jag har insett vi aldrig kommer få reda på detta, och då är svaret ingen gråzon finnes.

Hur ofta tror du man frågar de äldre på ett äldreboende om de vill ha läkemedlet eller vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-07-13 06:47:32 följande:

Det är rätt talande när någon påstår en sak, och sen särskriver ordet och säger det inte är svart utan grått.

Det betyder att inget svar finns har jag lärt mig, och spelar ingen roll hur många gånger vi frågar om vad gråzonen är för vaccinationer.

Så finns inget svar, och i eran alltid ha rätt aldrig be om ursäkt, så blir det som nu och en språklektion som ingen frågade efter, utan om gråzoner och exakt vilka dessa var med vaccinationen.

Nej, ingen vet vad det innebär med vaccinationer, och vi kommer aldrig får reda på exakt heller.

För det är samma sekund desinformationen slutar fungera, så det vill inte en desinformatör.

Rätt udda att det ska vara så svårt att påvisa denna gråzon om vaccinationer.

Det är ingen som vet vad dessa gråzoner är och vaccinerats, så den siffran är noll av 9086607 doser.

Antalet doser givna:

2021-07-09 9 086 607

Låter inte som en gråzon för mig, utan det låter som samtliga har vågat ta COVID-19 vaccinetprecis som jag sade första gången,

Så noll i gråzonen, så kan vi låtsas tt gråzonen finns, men ingen finns i den.

Det finns ingen som vet vilka som ingår i denna gråzon, men noll stycken är dom nu.

1 Noll stycken i gråzonen är vi vid nu.

2 JA, jag undrar vilka som ingår i denna gråzon om COVID-19 vaccinationer mer exakt, och svaret är noll har det visat sig.

Just nu är det noll personer i denna gråzon om COVID-19 vaccineringar, alla har vågat alla +9miljioner.

Noll påvisade i denna gråzon om vaccineringar.

Skoj ni försöker förklara ordet och tro faktumet försvinner om ingen gråzon finns med COVID-19 vaccineringarna.

Och vad en anekdotiskt berättelse av +9miljiner doser givna ska berätta, så är det mer svart och vitt som att alla har vågat ta COVID-19 vaccinet.

För det är vad som ser när ni fallerar att precisera sig vilka dessa är och sakligt med källa.

Vi vet fortfarande inte vilka dessa är i denna gråzon ni vill prata om och sakligt och med källa.

Så svaret är att det finns ingen som hamnat i en gråzon och alla har vågat.(Och tillägget man får göra där pga man gjort om det till språklekar istället för att berätta vad det är, så är det att alla har vågat själva, och ett extremt EXTREMT fåtal har haft en förvaltare som tagit det beslutet, men vad de få skulle ändra vet jag inte, de flesta har ju vågat uppenbarligen.)

Hur många av de äldre som fått vaccinet tror du har blivit tillfrågade?

Det går inte att bevisa gråzoner då de varken är svart eller vitt.
  • EpicF

Just nu är det noll personer i denna gråzon om COVID-19 vaccineringar, alla har vågat alla +9miljioner.

Så du har frågat alla dessa + 9miljoner om de vill ha vaccinet och fått ett ja från var och en? Det underlaget vill jag se. För jag tror nämligen inte att du gjort, eller rättare sagt jag vet att du inte har gjort det.
  • EpicF

Så du har frågat alla dessa + 9miljoner om de vill ha vaccinet och fått ett ja från var och en? Det underlaget vill jag se. För jag tror nämligen inte att du gjort, eller rättare sagt jag vet att du inte har gjort det.
  • Mikkans

Javisst, ska nästa vecka. Astra innehöll ju aktivt virus vilket inte pfizer å moderna gör. Min egen tes är att TS hade blivit mycket sjuk även om du fått corona(känslig mot sprutan=sjuk i covid). Tur att du vaccinerade dig!

• EpicF
    edvinpersson skrev 2021-07-13 08:13:27 följande:

En mängd olika termer används för att beskriva den: hybridkrigföring, indirekt krigföring, gråzonen och andra. Jag är här för att höra vittnena och faktiskt få en riktig utfrågning.

?
  • EpicF
    Anonym (Y) skrev 2021-07-13 12:29:26 följande:

Det jag fick höra var att några fått infektionen av vaccinet. Och testats positiva. De utredde en person jag känner med smittspårning men hittade ingen källa, då menade en sköterska på IVA att de sett fall där man fått covid av vaccinet. Jag vet inte om det är sant eller inte. Därför jag kollade om nån mer hört det. Det är ju så mycket fram och tillbaka med allt så man vet knappt vad man ska tro när man får höra saker. Det jag vet är bara att personen och dess familj nu tror efter info från en ssk att vaccinet orsakat infektionen.

Då har de smittats före de fick vaccinet, inte AV vaccinet. Att man inte hittar källan vid smittspårning är inget ovanligt. Kan vara någon okänd, kontaktytor eller att de åkt taxi/buss/tåg/flyg.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?