Anonym (Y) skrev 2021-07-13 12:29:26 följande:
Det jag fick höra var att några fått infektionen av vaccinet. Och testats positiva. De utredde en person jag känner med smittspårning men hittade ingen källa, då menade en sköterska på IVA att de sett fall där man fått covid av vaccinet. Jag vet inte om det är sant eller inte. Därför jag kollade om nån mer hört det. Det är ju så mycket fram och tillbaka med allt så man vet knappt vad man ska tro när man får höra saker. Det jag vet är bara att personen och dess familj nu tror efter info från en ssk att vaccinet orsakat infektionen.
Vaccinet saknar komponenter för att bli en infektion.
De har blivit smittade på annat sätt, och inte konstigt med alla dessa doser som folk vågat ta.
Så vad du här är fel.
AndreaBD skrev 2021-07-13 13:32:35 följande:
Det finns bara en sak som är jobbigare än folk som inte förstår nåt, och det är folk som tror att andra inte förstår något, bara för att de diskuterar på en lite högre nivå.
Och kontentan efter allt detta, det är att ingen gråzon existerar, så vad som var så viktigt med gråzon och aldrig kvantifieras vet ingen.
Här är dagens siffror på vilka som har vågat ta vaccinet upp till detta datum som är angivet och kl14.
Antalet doser givna:
2021-07-13 9 343 981
Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
2021-07-13 5 689 425 69,5%
Antalet personer som fått två doser:
2021-07-09 3 654 556 44,6%
Och det verkar som väldigt många fortfarande vågar ta vaccinet, men svårt och avgöra vad som är brist på doser, semester eller vad, för siffrorna hoppar lite fram och tillbaka i ökningen.
Men tror inte man flyttat fram vaccinationsmålen, så det är väl enligt plan för sommaren då.