Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Anonym (Gravid) skrev 2021-05-08 16:22:29 följande:

Jag vill vaccinera mig eftersom jag dels inte vill riskera att sprida smittan vidare och dels inte vill bli sjuk, även om man överlever låter det skönt att slippa en jobbig influensa, tycker vanlig influensa är dryg nog.

Dock är jag i valet och kvalet nu, är gravid och i en av de grupper som får vaccinera sig, men känner mig lite fundersam eftersom det inte rekommenderas för alla gravida och vaccinet fortfarande löpande utvärderas i studier för gravida.

Så jag hoppas på tydligare kunskapsbild snart för det.

Du vet att man kan få smittan och sprida vidare även som vaccinerad?
  • Anonym (....)
    AndreaBD skrev 2021-07-12 19:01:10 följande:

Har du belägg för detta påstående? 

Visste du inte att man kan få covod-19 trots vaccinet? Det är känns sedan länge.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2021-07-13 06:32:19 följande:

Jag har aldrig pratat om gråzoner, men väl har jag diskuterat dessa pga andra påstått den finns men aldrig berättar vad den är.

Men kommit till slutsatsen ingen finns, då man inte berättar exakt vilka dessa, och inte ens snuddat på påvisa den.

Inget svar än, det är vad jag tar med mig.

Exempel har helt uteblivit och vem som ingår i denna gråzon vid COVID-19 vaccinationer.

Visste inte att det kunde vara så svårt och påvisa något som de med kraft säger finns, verkligen udda att vi aldrig får reda på dessa.

Även det du citerar är så otroligt vag sagt, så ingen vet om? det är TILL OCH MED hela vårdinrättningen som är en gråzon.

Jag har insett vi aldrig kommer få reda på detta, och då är svaret ingen gråzon finnes.

Hur ofta tror du man frågar de äldre på ett äldreboende om de vill ha läkemedlet eller vaccinet?
  • Anonym (....)
    Ess skrev 2021-09-13 13:27:59 följande:

Första sprutan tagen.

Kan berätta att det med magneten man läser om, inte fungerar. Provade tre olika, men ingen fastnade.

Trodde du att det skulle fungera?
  • Anonym (....)
    AndreaBD skrev 2021-09-20 09:15:08 följande:

Helt missvisande, den meningen! Nej, en stor del av dem vaccinerade smittar inte varandra. Vaccinationen skyddar nämligen många mot infektionen som sådan, inte bara mot att bli svårt sjuk. Och även den minoriteten som då bara är skyddade mot svår sjukdom smittar inte lika mycket som ovaccinerade som blir sjuka. 

Jo, många av de som är vaccinerade är de som smittas och för smittan vidare. Om du ids se på världsbasis så ser du att majoriteten är vaccinerade.
  • Anonym (....)
    broderbob skrev 2022-01-07 22:05:58 följande:

Vad gör vi om det kommer en farligare variant efter Omikron som WHO varnar för ,finns det vaccin det är så många olika frågor som nu dyker och sedan har vi dessa vaccinationsmotståndare som har sina konspirationsteorier som inte förstår att de hela tiden gör det värre som surrar om att de äger sin egen kropp och mänskliga rättigheter stater som ljuger för att läkemedelsbolagen kan tjäna pengar

Kryssvaccinering med Pfizer och Moderna ska fungera bra mot Omikron. Så ja, det finns vaccin redan.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?