Anonym (Bisexuell man) skrev 2025-01-30 09:42:58 följande:
Jag är bisexuell och lever ett helt vanligt familjeliv.
Min fru visste att jag haft sex med män tidigt i förhållandet och inte haft problem med det. Sen har vi inte pratat om det förens sista året (10 + år vi vart tillsammans).
Vi har ett fantastiskt sexliv tillsammans och har börjat prata om att ha sex med flera då hon gärna vill provapå sex med tjejer och jag gärna har sex med män igen. Vi får se om det blir verklighet i framtiden. Men det är otroligt skönt att ha en kvinna som accepterar mig för den jag är och jag accepterar henne för den hon är. Det ger oss krydda i sexlivet.
Med det sagt så är jag min fru trogen, och kommer alltid att vara, skulle vi vilja experimentera med flera är det tillsammans som par vi gör det, inget smygande bakom ryggar.
Bara för man är bisexuell och har en stor sexlust behöver det inte betyda attman inte är en monogram person.
Fast du är ju uppenbarligen inte monogam. Och inte många andra bimän heller enligt vad jag har läst om.
Jag tror inte att bisexuella män generellt vill vara monogama, med hänsyn till allt man läst om er. De kommer alltid att längta efter öppna förhållanden och såna män är helt meningslösa som relationsmaterial, åtminstone för mig och många andra kvinnor som är fullt nöjda med en enda partner och sexuell dragning till ett enda kön.
För mig låter det bara girigt, billigt och gränslöst att dras till båda kön. Bryr mig personligen inte om hur bisexuella kvinnor fungerar då jag ej dras sexuellt till andra kvinnor. Män däremot, inte en chans att de ska få dra ner mig i sitt träsk av promiskuöst leverne.
Vill inte ens dejta någon som haft många partners, vilket bimän garanterat haft i de flesta fall. Med tanke på hur busenkelt det är för män att hitta sex hos andra män.