• Anonym (Kukdiggaren)

Kvinnors syn på bisexuella män.

Jag dras mestadels till kvinnor både mentalt och fysiskt och har till 90% bara sex med kvinnor. För ett par år sedan föll det sig dock så att jag provade på att ha sex med en kille, kort och gott sög jag av en annan kille, mest av nyfikenhet. Dessvärre fick jag mersmak och blir med jämna mellanrum väldigt sugen på att suga kuk. Så länge jag är singel är det inga problem att ordna en diskret träff för att lindra mitt begär. Men hur ska jag göra om jag skaffar flickvän?

Skulle ni tjejer här tycka det var ok om er pojkvän hade sex med killar ibland?

Skulle ni vilja delta? Titta på?.

Vad har ni för tankar?

• Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.
  • Anonym (Vaz)
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-13 07:44:46 följande:

Hej TS, det verkar som om kvinnorna på FL till stor del tycker att sådana som du och jag är motbjudande. Lyckligtvis finns det många som inte sitter fast i gamla fördomar, så förhoppningsvis kan du vara öppen med din läggning fast det sannolikt minskar utbudet av kvinnor rätt kraftigt. Själv har jag valt att hålla min läggning hemlig, jag är trots allt mest hetero men ibland skulle jag önska att jag kunde vara öppen om det med min partner. Men har du tur kanske du kan träffa någon som MammAmma här, lycka till.

Jag håller med att tråden togs upp av det negativa. Men det är några som skrivit att de skulle tycka det är ok att leva med en bi man men kanske inte att han ligger med andra vid sidan av eller att man hellre då är med. Jag känner likadant, jag lever med en man som jag skulle kalla för binyfiken och jag tycker det är helt ok. Jag skulle vilja utforska den biten tillsammans. Sen kanske jag är konstig men ser hellre min man med en annan man än med en kvinna. Jag skulle inte vilja ha en trekant med en annan kvinna med med en annan man skulle det funka. Jag kanske skulle tycka det var ok att han träffade en annan man själv om det var någon som vi kände och haft sex med tillsammans men att de ibland var själva.
  • Anonym (bs man)
    Anders 386 skrev 2021-05-14 09:46:35 följande:
    Håller med dig fullständigt. Jag har t.ex. full respekt för människor med en gudstro trots att jag inte själv tror på Gud. Jag förstår inte hur dom tänker men accepterar dom som individer ändå. Man kan liksom inte dela alla andras åsikter. Det det handlar om är att respektera människor som är annorlunda än man själv.

Man är inte homofob bara för att man tycker att det är osmakligt med homosexualitet. (Lite dåligt exempel gällande mig kanske eftersom jag inte tycker det är osmakligt utan istället lite lockande med samkönad sex . Skrattande )

Homofob kan man väl kallas om man ser homosexualitet som ett störande element som inte borde finnas. Som ett hot som någon uttryckte det.
    Jag har stor respekt för dina inlägg här på FL, men i det här avseendet tycker jag du har fel. Det är skillnad på att tolerera en grupp - t ex religiösa - och att känna äckel för dem. kexsmula ovan har ju tydligt sagt att hon tycker sex mellan män är "vidrigt" vilket inte tyder på någon större respekt i min värld. Ingen har begärt att hon ska gå igång på att se på bögsex - det är inte det tråden handlar om - utan hur hon skulle reagera om hon fick reda på att hennes man någon gång haft sex med en man. Enligt henne själv skulle det äckla henne så mycket att hon antagligen skulle dumpa honom. Det är rätt långt ifrån tolerans och acceptans tycker jag, men rätt så nära det du skriver som att det är "ett störande element som inte borde finnas". Och som jag frågade, ponera att hon får en son som är homosexuell. Hur skulle han uppleva det om hans mamma tyckte det var "vidrigt" att han hade ett sexliv?

Visst finns det grader av homofobi, som vissa andra i den här tråden visat prov på. Men jag tycker nog absolut att när man får såna känslor av avsky för något en person gjort i sitt förflutna som inte angår en själv så är det inte ok. Jag är t ex inte det minsta intresserad av extrema former av sex, som BDSM eller strypsex. Men jag skulle inte äcklas av att få veta att min fru gjort det innan hon träffade mig, eller tyckt det var vidrigt. Live and let live.
  • Anonym (bs man)
    Anonym (Vaz) skrev 2021-05-14 10:33:34 följande:
    Jag håller med att tråden togs upp av det negativa. Men det är några som skrivit att de skulle tycka det är ok att leva med en bi man men kanske inte att han ligger med andra vid sidan av eller att man hellre då är med. Jag känner likadant, jag lever med en man som jag skulle kalla för binyfiken och jag tycker det är helt ok. Jag skulle vilja utforska den biten tillsammans. Sen kanske jag är konstig men ser hellre min man med en annan man än med en kvinna. Jag skulle inte vilja ha en trekant med en annan kvinna med med en annan man skulle det funka. Jag kanske skulle tycka det var ok att han träffade en annan man själv om det var någon som vi kände och haft sex med tillsammans men att de ibland var själva.
    Jag skulle tycka det var underbart att utforska min binyfikenhet med min fru. Men eftersom jag vet att hon inte skulle vara bekväm med att jag hade sex med en annan så väljer jag att avstå, det är helt OK för min del.
  • Anonym (Nej)

Vilken fråga.. nej, jag hade inte tyckt att det var okej om min partner låg med män eller kvinnor samtidigt som vi är tillsammans?

Men som svar på frågan i rubriken, jag attraheras bara av manliga män och kan bara ha ett förhållande med en sådan man. Bisexuella män går därför bort, precis som t.ex transpersoner. Manliga cismän gäller här.

• Anders 386
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-14 11:16:17 följande:
    Jag har stor respekt för dina inlägg här på FL, men i det här avseendet tycker jag du har fel. Det är skillnad på att tolerera en grupp - t ex religiösa - och att känna äckel för dem. kexsmula ovan har ju tydligt sagt att hon tycker sex mellan män är "vidrigt" vilket inte tyder på någon större respekt i min värld. Ingen har begärt att hon ska gå igång på att se på bögsex - det är inte det tråden handlar om - utan hur hon skulle reagera om hon fick reda på att hennes man någon gång haft sex med en man. Enligt henne själv skulle det äckla henne så mycket att hon antagligen skulle dumpa honom. Det är rätt långt ifrån tolerans och acceptans tycker jag, men rätt så nära det du skriver som att det är "ett störande element som inte borde finnas". Och som jag frågade, ponera att hon får en son som är homosexuell. Hur skulle han uppleva det om hans mamma tyckte det var "vidrigt" att han hade ett sexliv?

Visst finns det grader av homofobi, som vissa andra i den här tråden visat prov på. Men jag tycker nog absolut att när man får såna känslor av avsky för något en person gjort i sitt förflutna som inte angår en själv så är det inte ok. Jag är t ex inte det minsta intresserad av extrema former av sex, som BDSM eller strypsex. Men jag skulle inte äcklas av att få veta att min fru gjort det innan hon träffade mig, eller tyckt det var vidrigt. Live and let live.
    Jag tänker lite som du - jag blir heller inte äcklad eller tycker att andras sexuella lekar är vidriga. Är dessutom själv lite binyfiken även om det inte kommit till speciellt mycket handling.
    Men jag vill ändå inte betrakta Kexsmula som homofob - det är väl egentligen mer så att jag tycker synd om henne med en sån syn på sin omgivning. Hon kan tyvärr inte göra något åt det. Vissa saknar helt enkelt den öppna tolerans som du och jag har. Många har en ganska trång "toleranskorridor" som dom inte vågar sig utanför. Min fru är likadan (Tyvärr). Det är mer en rent allmän intolerans även om det finns acceptans.

• Kexsmula
    Anders 386 skrev 2021-05-14 12:26:00 följande:

Jag tänker lite som du - jag blir heller inte äcklad eller tycker att andras sexuella lekar är vidriga. Är dessutom själv lite binyfiken även om det inte kommit till speciellt mycket handling.

Men jag vill ändå inte betrakta Kexsmula som homofob - det är väl egentligen mer så att jag tycker synd om henne med en sån syn på sin omgivning. Hon kan tyvärr inte göra något åt det. Vissa saknar helt enkelt den öppna tolerans som du och jag har. Många har en ganska trång "toleranskorridor" som dom inte vågar sig utanför. Min fru är likadan (Tyvärr). Det är mer en rent allmän intolerans även om det finns acceptans.

Fast jag tycker inte det handlar om tolerans riktigt. För jag tolererar homosexuella (mer än tolererar, min släkting är en riktigt rolig och fin människa på alla sätt och vis som jag tycker mycket om) och anser självklart att de ska få finnas och är värda precis lika mycket som heterosexuella. Men det betyder inte att det är konstigt att bli avtänd av att se dem ha sex. Jag tycker definitivt att de ska få knulla hur mycket de vill.
  • Anonym (Oerhört trogen och hetero)
    Anonym (Tändande?) skrev 2021-05-08 14:18:13 följande:
    Anonym (Nope) skrev 2021-05-03 18:44:15 följande:

Nej jag skulle INTE vara ok med det. Jag skulle inte heller  vara tillsammans med en bisexuell man, även om han inte sög kuk under vårt förhållande. Vill enbart ha en heterosexuell man.

Anonym (emma) skrev 2021-05-04 02:03:24 följande:

Nej, med all respekt för dig och andra bisexuella män, så vill jag absolut inte ha en sådan partner. Dels är jag 100% monogam, dels finner jag män som tänder på män avtändande, så bara den vetskapen skulle sabba hela grunden för förhållandet - även om han var mig trogen och inte sög av andra män.

Så himla rolig tankevurpa! Vadå "tänder inte på att han haft sex med män"? Tänder ni på era heteromän när ni tänker på hur de legat med sina ex? Tänk igenom det. Så himla konstig sak att tända/inte tända på, eller ens ha som måttstock, varför måste ni bli tända av någon annans sexliv eller preferenser? Det är som när män förminskar kvinnor till att vara "knullbara" eller inte. Så himla roligt och korkat.

För att svara på frågan - jag vill ha en trogen man. Men sök en partner som också är intresserad av ett öppet förhållande så är problemet löst. Då slipper någon av er kompromissa i relationen, så länge man är ärlig om vad man är ute efter. Du behöver inte ens vara särskilt specifik om vad det är du vill göra med andra, det kan komma sen.
    Sent omsider... förstår inte ens vad du menar?
    Det ÄR en dealbreaker om han haft sex med en annan man.
    Varken mer eller mindre än så.
  • Anonym (Oerhört trogen och hetero)
    Anonym (Nej) skrev 2021-05-14 11:35:19 följande:

Vilken fråga.. nej, jag hade inte tyckt att det var okej om min partner låg med män eller kvinnor samtidigt som vi är tillsammans?

Men som svar på frågan i rubriken, jag attraheras bara av manliga män och kan bara ha ett förhållande med en sådan man. Bisexuella män går därför bort, precis som t.ex transpersoner. Manliga cismän gäller här.

Samma här. Skriver under på varje ord.
  • Kexsmula
    Anonym (bs man) skrev 2021-05-14 11:16:17 följande:

Oj, håll i hästarna lite nu. Man kan bli äcklig av att bevittna något som gör en avtänd utan att ha en fobi mot folk som utför det man själv äcklad av. Som sagt är min homosexuella släkting äcklad av heterosex och mår illa bara hon hör folk prata om det. Det är helt okej för mig och jag förstår henne. Samma med mina bögvänner, de har till och med uttryckt att de mår dåligt när de tänker på att deras partner haft sex med tjejer en gång i tiden. Är de heterofober?

Jag blir också avtänd av sant tycker det är vidrigt att se porrfilmer med gangbang, pissex, oldies but goldies osv, men det betyder inte att jag tycker att människorna som ägnar sig åt detta är vidriga och har ingen fobi för dessa människor och tycker verkligen att de har existensberättigande.

Förstår du skillnaden?

Jag har ju dejtat en man innan som berättade om att han nyligen märkt att han gillade att suga kuk och det sa han dessutom bara några timmar innan vi skulle ha sex. Det var väldigt svårt att få ur den synen ur tankarna när vi hade sex och det blev inte särskilt bra. Jag dumpade dock inte honom, trots att han visade sig crazy på många sätt och hade 6 ungar med 4 kvinnor och ibland skrev konstiga mess med tecknade gubbar som hänger sig osv.

Det sista var lite OT, men jag har som sagt inga problem med homosexuella/bisexuella och om någon av mina söner var gay hade jag verkligen inte velat veta några detaljer om hans sexliv men detsamma gäller om de är hetero. Jag skulle vara helt okej om de hade säkert sex med vem de ville, men skulle faktiskt inte vilja visualisera dem ha sex i mitt huvud eftersom det känns lite... Ja, vad ska man säga? Obehagligt. Just för att det är mina söner. Jag tror heller inte att de hade velat prata om sina sexliv detaljerat med mig.
  • MammAmma
    Anonym (Nej) skrev 2021-05-14 11:35:19 följande:

Bisexuell/homo = omanlig? Bwahaha, jadu.
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.