-
-
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?
-
Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
Varför vill du att dessa tjejer ska ragga på dig? De låter ju bara vansinnigt oattraktiva och jobbiga att ha med att göra. -
Du har tagit ett steg mot ren pajkastning. Det kommer bli svårt att få till en vettig diskussion då.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
-
Sen är det ofta lite också lite spännande när man får kontakt med folk ifrån andra länder, svenska män och kvinnor anses faktiskt ofta lite spännande i USA, säger man att man svensk så vill många prata på tillställningar och många har fortfarande en inställning till att svenska kvinnor ofta är blonda och snygga även om ju de flesta inte är blonda, men det finns fler blonda i norden än i många andra länder.
Men jag upplever också t ex när franska vänner kommer till Sverige så blir många intresserade av dom, det blir något lite annorlunda mot det vanliga.
Tror kanske att det är det dom du refererar till varit med om, man blir intresserad när det kommer någon ifrån ett annat land, det är något spännande och vissa länder lockar mer.
Så det dom du refererar till som svenska män utomlands gäller nog för te x franska och amerikanska killar som kommer till Sverige, svenska tjejer blir intresserade och pratar och tar kontakt.
Märker det när amerikanska vänner kommer på besök.
Men att svenska kvinnor rent generellt är sämre på att ta första steget det tror jag inte stämmer.
Man måste också skilja på att som jag skriver ovan, bli intresserad och prata för att det är spännande med någon som är på besök och att faktiskt sen vilja gå längre.
Det kan ju vara lite extra spännande att flirta lite med någon som är på besök ifrån Frankrike än att flirta med någon svensk på krogen.
Kanske tänkte dom kvinnorna likadant som dom männen du refererar till mötte på.
-
Nej, du överdriver. Ta inte allt så allvarligtAnonym (Man) skrev 2021-04-25 08:57:27 följande:Du har tagit ett steg mot ren pajkastning. Det kommer bli svårt att få till en vettig diskussion då.
Jag tycker att jag har en poäng i att svenska tjejer är svårare. Jämför med danska tjejer som inte bor så långt bort. -
Jaha du ville inte ha en diskussion, du var bara ute efter att nedvärdera svenska kvinnor.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
Du verkar inte så insatt i andra länder och om andra länders kvinnor.
Har du ens varit utomlands och träffat kvinnor i dessa länder?
Du var alltså bara besviken på tjejer som nobbat dig och tror att det är himmelriket i andra länder.
Oj så besviken du kommer att bli när du märker att det inte är någon skillnad. -
Nu framkom det att det är din attityd som gör att tjejer inte blir intresserade.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:
Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
-
Ja, det verkar så.Anonym (Bott utomlands numer i Sverige) skrev 2021-04-25 09:05:13 följande:tror att det är himmelriket i andra länder.
Oj så besviken du kommer att bli när du märker att det inte är någon skillnad.
De som säger att det är skillnad, dom ljuger? -
Som svensk kvinna, 32 år, håller jag absolut inte med här utan tänker att det är väldigt individuellt. Jag tar gärna första steget och bjuder ut någon om jag är intresserad. Tycker en man att jag är desperat för att jag tyckte han verkade intressant så ligger det problemet hos honom. Följer heller inga -dejtingregler- som:Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:
Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
- Vänta tre dagar
- Spela ointresserad/svår/dröj med svar osv.
Är jag intresserad och vill träffas igen efter första dejten så säger jag det rätt omgående. Brukar för övrigt oftast gå på minst två dejter, då första dejten kan vara lite nervöst. Uppskattar sedan att en är rak från bägge håll, exempelvis vill en inte träffas mer säger en det. Att ghosta är ett big no no i min värld :) -
Tack för ditt svar.Undertext skrev 2021-04-25 09:16:44 följande:Som svensk kvinna, 32 år, håller jag absolut inte med här utan tänker att det är väldigt individuellt. Jag tar gärna första steget och bjuder ut någon om jag är intresserad. Tycker en man att jag är desperat för att jag tyckte han verkade intressant så ligger det problemet hos honom. Följer heller inga -dejtingregler- som:
- Vänta tre dagar
- Spela ointresserad/svår/dröj med svar osv.
Är jag intresserad och vill träffas igen efter första dejten så säger jag det rätt omgående. Brukar för övrigt oftast gå på minst två dejter, då första dejten kan vara lite nervöst. Uppskattar sedan att en är rak från bägge håll, exempelvis vill en inte träffas mer säger en det. Att ghosta är ett big no no i min värld :)
Det är jag som haft otur då, som inte träffat såna tjejer. Alternativt att jag är oattraktiv. -
Låter som helt tvärtom. I Sverige vet jag många som tar första steget (inklusive mig själv), men i många andra länder är det mer traditionellt att mannen ska uppvakta.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:02:29 följande:Dom som har bott utomlands säger samma sak: Att kvinnor stöter på män är väldigt mycket vanligare utanför Sverige. Upplever allmänt att kvinnor i dessa länder tar för sig mer och är mindre offerkoftor än i Sverige. Särskilt på datingområdet. Det är bara positivt och sexigt.