-
-
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?
-
Det är en tjej jag känner som använder det uttrycket. Hon sa hon vill känna sig uppvaktad, brudig.Xenia skrev 2021-04-25 16:25:51 följande:Jag tycker ordet "brudig" är sexistiskt. En "brud" är ju en tjej/kvinna. Och det är tydigen negativt i sig att vara tjej/kvinna.
-
Nja... Jag startade tråden för att jag har inte varit med om att tjejer tar första steget, på det sätt som t ex Molly50:Xenia skrev 2021-04-25 20:18:06 följande:Du ser vad du vill se. Nu var det en kille som startade tråden för att klaga på svenska tjejer.
"Jag kunde väl gå fram och prata med killarna och vara lite flirtig.
Visa att jag var intresserad.
Var rak och ärlig om att jag gillade honom osv."
Och många gånger har jag läst att tjejer utomlands är mer framåt. Men det stämmer inte, har jag sett i den här tråden.
Tjejer tar första steget, om dom är attraherade. -
Xenia skrev 2021-04-25 20:18:06 följande:
Du ser vad du vill se. Nu var det en kille som startade tråden för att klaga på svenska tjejer. Hade det varit en tjej som startat tråden och klagat på svenska killar typ "italienare är så charmiga och svenska killar så stela", så hade jag skrivit att hon kunde importera en kille från Italien.
Att träffa en icke svensk person är ej fru/manimport per automatik.Anonym (oit) skrev 2021-04-25 22:59:39 följande:Fast det är ju egentligen det man gör när man tar hit någon genom giftermål.
"Personlig asyl" kan man ju också kalla det
Man använder inte heller gällande Italianere , eftersom de har EU pass.
Exempel på hur ordet används:
Motivering
Ordet ?fruimport? refererar till när svenska män för in utländska kvinnor till Sverige under anknytning och tillfälligt uppehållstillstånd. Det omfattande våldet mot utländska kvinnor som kommer till Sverige i anknytningsrelation får inte tillåtas fortsätta i tysthet. Det rör sig om tusentals kvinnor som utsätts för våld och kränkningar av svenska män, där kvinnan inte ges möjlighet att lämna mannen utan att bli utvisad från Sverige. Våldet mot anknytningskvinnorna är betydligt mer omfattande än man tidigare trott och medför också en stor utsatthet för medföljande barn. Fruimport är ett växande fenomen; om man söker på ?post-order wife? på Google får man över 11 miljoner träffar.
Vissa svenska män, så kallade serieimportörer, har satt detta i system då den så kallade ?tvåårsregeln?, som funnits i utlänningslagen sedan 1983, medför att män kan importera en kvinna, utsätta henne för våld och övergrepp och sedan bryta relationen innan de två åren har gått då kvinnan inte ännu har rätt att ompröva sitt uppehållstillstånd ? för att sedan importera en annan kvinna. Kvinnorna kommer ofta till Sverige efter att ha känt mannen i mycket kort tid eller endast via kontakt från en internetsida.
www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/fruimport-och-vald-mot-anknytningskvinnor_H702155 -
Nej, känns onödigt. Svenska tjejer är ju mer framåt än i många andra länder. Dom stöter inte på mig, men det är för att jag inte är attraktiv.Xenia skrev 2021-04-25 16:15:01 följande:Ja, då får du väl emigrera alt importera en tjej.
-
Du låter precis som mig, jag vill också hellre ha särboföråhllande och är inte så intresserad av att skaffa barn. Men jag tror nog nästan alla skulle vilja ha en partner i någon variant om man träffade rätt. Sen klarar man sig ju faktiskt lika bra med att vara själv också. Det var bara det där pratet som jag hört ibland att "vi kvinnor behöver inte er män längre!", vilket jag tror grundar sig i att de haft dåliga erfarenheter av män och inte hittat rätt, än att de egentligen skulle vilja träffa någon.Linnie skrev 2021-04-25 22:56:33 följande:Bara för att man är normalsocial betyder inte det att man vill ha en sexuell relation eller vara sambo. Men skulle jag bli tokkär vill jag ha en särborelation, blir jag väldigt attraherad kanske en kk-relation.
Jag har inte varit sambo sedan jag var 26 (11 år sedan) och det ska till något mycket speciellt innan jag ens skulle tänka tanken att jag vill bo med någon.
Men jag vill ju iofs inte heller ha barn, vilket väl får anses "onormalt" om vi nu ska se till biologin. Vissa saknar drift att föröka sej (menar inte saknad sexdrift), även i djurriket hade nog en del honor gärna sluppit avkomma-om de visste att det är vad som väntar efter parning. -
Ja, givetvis om jag blir himlastormande kär så vill jag ju ha en relation, men jag anstränger mej inte just nu för att hitta situationer att träffa någon att bli kär i. Och jag kan verkligen bli kär i typ vem som helst. Har ingen "typ" jag faller för, inget speciellt utseende, ingen speciell ålder, inte ens ett kön-båda går fint. Givetvis inte "vem som helst", det finns ju något hos dessa personer som jag faller för utan att jag vet vad det är. Personlig charm och utstrålning förmodligen. Och ett utseende som är attraktivt, men det är inte ens en fjärdedel av helheten.Anonym (paj) skrev 2021-04-26 11:01:18 följande:Du låter precis som mig, jag vill också hellre ha särboföråhllande och är inte så intresserad av att skaffa barn. Men jag tror nog nästan alla skulle vilja ha en partner i någon variant om man träffade rätt. Sen klarar man sig ju faktiskt lika bra med att vara själv också. Det var bara det där pratet som jag hört ibland att "vi kvinnor behöver inte er män längre!", vilket jag tror grundar sig i att de haft dåliga erfarenheter av män och inte hittat rätt, än att de egentligen skulle vilja träffa någon.
Men ofta när jag inte är kär längre kan jag tänka om personens utseende att "wow, hen är inte alls lika snygg nu", så det är ju givet att någon blir mer attraktiv för att man är just kär.
Att det finns kvinnor som säger "vi behöver inte er män längre", speciellt på anonyma forum behöver nog inte män lägga så stor vikt vid. Det handlar ju om en enda kvinna som kanske tom säger det i affekt. Eller som du säger så har hon precis varit med om dåliga erfarenheter från män.
Eller så faktiskt för att det finns en aning av sanning i påståendet, just när det kommer till barnskaffning. Män behövs ju ändå men enbart spermier. Och oroa dej inte för det, för jag är säker på att det flesta kvinnor vill göra barn på det naturella sättet.
Tror det är få heterosexuella kvinnor som vid 25 bestämmer sig för att aldrig mer träffa en man och sedan fullföljer det resten av livet. Men en del är mer av typen "det händer när det händer".
Min farmor blev änka vid 38, hon levde ensam i resten av livet, men så hade hon också två barn och mannen var hennes stora kärlek som avled för tidigt. -
Ja det är en universell sanning att majoriteten av alla kvinnor är heterosexuella och vill ha en manAnonym (Love) skrev 2021-04-25 19:44:06 följande:
Va?
Vad menar du egentligen? Är det en universell sanning att alla kvinnor vill ha en man?
Ja det är en universell sanning att majoriteten av alla människor oavsett kön vill dela sitt liv med en annan människa. -
Jag tror inte det har så mycket med kön att göra utan med kultur att göra. Svenskar är generellt sett inte de mest sociala människorna eller känslovisande på planeten. Vi är väldigt PK och försiktiga av oss. I många andra kulturer är folk mer raka och tydliga med vad de känner. Precis som en tex spanjorska kan säga rakt ut att du är en idiot så kan hon oxå säga att hon gillar dig. Det går åt båda hållen sas.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-26 07:11:36 följande:Nja... Jag startade tråden för att jag har inte varit med om att tjejer tar första steget, på det sätt som t ex Molly50:
"Jag kunde väl gå fram och prata med killarna och vara lite flirtig.
Visa att jag var intresserad.
Var rak och ärlig om att jag gillade honom osv."
Och många gånger har jag läst att tjejer utomlands är mer framåt. Men det stämmer inte, har jag sett i den här tråden.
Tjejer tar första steget, om dom är attraherade. -
Det förklarar varför jag har blivit misstänkt för att vara spanjorita då i yngre dagar.Anonym (sådär) skrev 2021-04-26 18:05:24 följande:Jag tror inte det har så mycket med kön att göra utan med kultur att göra. Svenskar är generellt sett inte de mest sociala människorna eller känslovisande på planeten. Vi är väldigt PK och försiktiga av oss. I många andra kulturer är folk mer raka och tydliga med vad de känner. Precis som en tex spanjorska kan säga rakt ut att du är en idiot så kan hon oxå säga att hon gillar dig. Det går åt båda hållen sas.
-
När jag skrev samma sak, så svarade dom flesta att jag hade fel.Linnie skrev 2021-04-26 15:13:54 följande:Ja, givetvis om jag blir himlastormande kär så vill jag ju ha en relation, men jag anstränger mej inte just nu för att hitta situationer att träffa någon att bli kär i. Och jag kan verkligen bli kär i typ vem som helst. Har ingen "typ" jag faller för, inget speciellt utseende, ingen speciell ålder, inte ens ett kön-båda går fint. Givetvis inte "vem som helst", det finns ju något hos dessa personer som jag faller för utan att jag vet vad det är. Personlig charm och utstrålning förmodligen. Och ett utseende som är attraktivt, men det är inte ens en fjärdedel av helheten.
Men ofta när jag inte är kär längre kan jag tänka om personens utseende att "wow, hen är inte alls lika snygg nu", så det är ju givet att någon blir mer attraktiv för att man är just kär.