-
-
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?
-
Du har helt rättAnonym (Öööh?) skrev 2021-04-25 13:09:49 följande:
Ja, det är säkert jättevanligt att kvinnor stöter på män. Särskilt i Pakistan och Saudi.
Allvarligt TS, du låter som en lantis som aldrig har varit utanför Europa.
Det här är sånt som jag har läst, att tjejer utomlands är mer framåt, så jag trodde att det var sant. -
Så varför har Sverige flest singlar i hela världen? Kanske för att många av de tjejer som inte blir valda av de män som tar initiativ blir singlar för de tar själva tar inga initiativ. Hade det varit så att det var ung lika många män och kvinnor som tog för sig så hade det nog varit färre singlar.Anonym (Öööh?) skrev 2021-04-25 13:09:49 följande:
Ja, det är säkert jättevanligt att kvinnor stöter på män. Särskilt i Pakistan och Saudi.
Allvarligt TS, du låter som en lantis som aldrig har varit utanför Europa.
-
Sverige har flest ensamhushåll. Inte samma sak som flest singlar. Många som är ihop fast de inte bor tillsammans.Anonym (paj) skrev 2021-04-25 15:13:50 följande:Så varför har Sverige flest singlar i hela världen? Kanske för att många av de tjejer som inte blir valda av de män som tar initiativ blir singlar för de tar själva tar inga initiativ. Hade det varit så att det var ung lika många män och kvinnor som tog för sig så hade det nog varit färre singlar.
-
Dessutom är det fler unga som har egna lägenheter än i många andra länder. Det är vanligare att man delar lägenhet med kompisar eller andra utanför Sverige för att ha råd med hyra mm. Då räknas det inte heller som ensamhushåll. Många bor hemma längre dessutom i andra länder vilket också påverkar siffrorna hur många som bor i ensamhushåll. Säger inte mycket alls om man är i relation eller inte.Anonym (Nja) skrev 2021-04-25 15:28:03 följande:
Sverige har flest ensamhushåll. Inte samma sak som flest singlar. Många som är ihop fast de inte bor tillsammans.
-
Nej , därifrån jag kommer är det vanligt att man småpratar, och det har inget att göra med att vara intresserad av personen.Anonym (Mer) skrev 2021-04-25 12:41:22 följande:
Jag förstår det är ganska så raka frågor du får killarna accepterar när du säger nej? Är det genom ditt jobb du har lärt dig att småprata? Tycker du det ens finns någon skillnad mellan svenska tjejer och utländska tjejer när det kommer till att vara social småprata
Jag tycker absolut det finns skillnader mellan svenskar och människor från vissa kulturer gällande småprat , men det är också individuellt.
De flesta accepterar ett nej såklart , men det kan vara värre om detta händer om man är ute på krogen.
Jag går aldrig ut själv. -
För att jag bara är måttligt intresserad, och varför skulle jag anstränga mig för något som jag inte ens är säker på att jag vill ha?
-
Ja, då får du väl emigrera alt importera en tjej.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:02:29 följande:Dom som har bott utomlands säger samma sak: Att kvinnor stöter på män är väldigt mycket vanligare utanför Sverige. Upplever allmänt att kvinnor i dessa länder tar för sig mer och är mindre offerkoftor än i Sverige. Särskilt på datingområdet. Det är bara positivt och sexigt.
-
Jag tycker ordet "brudig" är sexistiskt. En "brud" är ju en tjej/kvinna. Och det är tydigen negativt i sig att vara tjej/kvinna.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
-
Ska du prata om att vara sexistisk ?Xenia skrev 2021-04-25 16:15:01 följande:
Ja, då får du väl emigrera alt importera en tjej.
Importera en tjej...Xenia skrev 2021-04-25 16:25:51 följande:Jag tycker ordet "brudig" är sexistiskt. En "brud" är ju en tjej/kvinna. Och det är tydigen negativt i sig att vara tjej/kvinna.
-
För att folks första intryck inte alltid stämmer så bra. Måttligt intresserad kan mycket väl leda till mycket intresserad, medan den där charmiga snygga mannen kan visa sig ha en mindre fin personlighet.Anonym (Love) skrev 2021-04-25 16:10:05 följande:
För att jag bara är måttligt intresserad, och varför skulle jag anstränga mig för något som jag inte ens är säker på att jag vill ha?