-
-
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?
-
Men förstår du var jag kommer ifrån? Jag menar att det är vanligt att killar tror att tjejen är intresserad när hon bara är trevlig. Bara för att en tjej kommer fram och börjar prata, så behöver inte det betyda nåt. Hon måste vara väldigt tydlig, då inte alla män vågar tro på att hon kanske är intresserad.molly50 skrev 2021-04-25 12:11:06 följande:För min egen del så handlade det inte om rädsla för att göra bort mig.
Utan mer om att jag tröttnade på att bli sedd som ett sexobjekt för att jag raggade.
Det var,som sagt,inte det jag var ute efter. -
Jag förstår det är ganska så raka frågor du får killarna accepterar när du säger nej? Är det genom ditt jobb du har lärt dig att småprata? Tycker du det ens finns någon skillnad mellan svenska tjejer och utländska tjejer när det kommer till att vara social småprataAnonym (B) skrev 2021-04-25 11:40:29 följande:
Nej , det förekommer inte ofta men det har hänt några gånger med mig och många andra jag känner.
Kanske några gånger om året.
Jag missförstår inte tydliga frågor gällande dejt / sex osv. , så nej , det handlar inte om att jag missförstår just gällande detta.
Jag har också ett jobb där jag träffar många nya människor varje dag , så detta förekommer såklart oftare jämfört med någon som jobbar t. e på kontor med samma gäng år efter år.
Ja , jag småpratar gärna om alla möjliga ämnen med alla möjliga människor.
-
Eftersom Sverige har typ flest singlar i hela världen så kan man kanske utgå från att det kan delvis bero på kvinnors passivitet när det kommer till att ta första steget. Länder där kvinnor ockås gör det borde rimligtvis ha färre singlar.Anonym (Mer) skrev 2021-04-25 11:23:52 följande:Var är det Sant någonstans enligt dig
-
Precis. Det är vanligt.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 12:14:38 följande:Men förstår du var jag kommer ifrån? Jag menar att det är vanligt att killar tror att tjejen är intresserad när hon bara är trevlig. Bara för att en tjej kommer fram och börjar prata, så behöver inte det betyda nåt. Hon måste vara väldigt tydlig, då inte alla män vågar tro på att hon kanske är intresserad.
Det kan också göra att man som tjej inte vill gå fram och prata av rädsla för att ge falska signaler.
Ja,men även om man är tydlig och visar vad man vii så kan man bli missförstådd.
Många män kan då ta det som att man vill ha sex,fast så inte är fallet.
Och det kan också skrämma bort kvinnor.
Kan du förstå det? -
Ja och det kanske beror på att kvinnor i Sverige är så passiva när det gäller att ta första kontakt, att när de gör det så tänker många män att "oj hon måste vara intresserad!", för det är så ovanligt. Och i sin tur blir det att färre och färre kvinnor gör det när de bara är lite intresserad för att de vet männens förväntade reaktion, och vill inte riskera få en efterhängsen snubbe.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 12:14:38 följande:Men förstår du var jag kommer ifrån? Jag menar att det är vanligt att killar tror att tjejen är intresserad när hon bara är trevlig. Bara för att en tjej kommer fram och börjar prata, så behöver inte det betyda nåt. Hon måste vara väldigt tydlig, då inte alla män vågar tro på att hon kanske är intresserad.
-
Här kan man återigen se att danskarna är mer framåt.
duifokus.se/resor/svenskarna-ar-blyga-aven-pa-semestern/
Men det kanske är en myt att svenskar är blyga och tillknäppta. Jag har alltid trott det, för jag har alltid hört att folk från andra länder säger det.
Jag har alltid trott att tjejer oftast inte tar första steget, men det är ju en myt, har vi fått lära oss i den här tråden. -
Absolut, det blir en ond cirkel. Killar vågar inte ta första steget, för risken är stor att hon inte är intresserad. Tjejen vågar inte, för då tror han att det ska bli ligga.molly50 skrev 2021-04-25 12:47:00 följande:Precis. Det är vanligt.
Det kan också göra att man som tjej inte vill gå fram och prata av rädsla för att ge falska signaler.
Ja,men även om man är tydlig och visar vad man vii så kan man bli missförstådd.
Många män kan då ta det som att man vill ha sex,fast så inte är fallet.
Och det kan också skrämma bort kvinnor.
Kan du förstå det? -
Ja,det blir en ond cirkel. Det håller jag med om.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 12:52:45 följande:Absolut, det blir en ond cirkel. Killar vågar inte ta första steget, för risken är stor att hon inte är intresserad. Tjejen vågar inte, för då tror han att det ska bli ligga.
-
Ja, som jag skrev nyss, en ond cirekl. Plus att vi har pandemin nu.Anonym (paj) skrev 2021-04-25 12:49:49 följande:Ja och det kanske beror på att kvinnor i Sverige är så passiva när det gäller att ta första kontakt, att när de gör det så tänker många män att "oj hon måste vara intresserad!", för det är så ovanligt. Och i sin tur blir det att färre och färre kvinnor gör det när de bara är lite intresserad för att de vet männens förväntade reaktion, och vill inte riskera få en efterhängsen snubbe.
Oddsen är inte goda för kärleken -
Ja, det är säkert jättevanligt att kvinnor stöter på män. Särskilt i Pakistan och Saudi.
Allvarligt TS, du låter som en lantis som aldrig har varit utanför Europa.