-
-
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?
-
Det hade varit smartare att skriva "jag upplever att många kvinnor är si och så" i stället för att skriva "kvinnor är si och så"...Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 09:02:45 följande:Nej, du överdriver. Ta inte allt så allvarligt
Jag tycker att jag har en poäng i att svenska tjejer är svårare. Jämför med danska tjejer som inte bor så långt bort. -
Jag har hört det ofta, att om en tjej är attraherad så stöter hon på en kille. Jag tror inte att alla tjejer vågar göra det.Anonym (O) skrev 2021-04-25 11:03:18 följande:Inte sant! Är väldigt attraherad av en på mitt jobb och får för mig det finns intresse tillbaka men känns för riskabelt att ta kontakt iom vi kommer behöva stöta på varandra (:)) då och då. Hade han tagit kontakt hade jag blivit glad! Sen kan jag förstå att det kanske på en arbetsplats är ännu mer riskabelt för en man att stöta på en kvinna.
-
Jag har aldrig påstått att jag är smart.Anonym (paj) skrev 2021-04-25 11:03:38 följande:Det hade varit smartare att skriva "jag upplever att många kvinnor är si och så" i stället för att skriva "kvinnor är si och så"...
-
Nja, inte i Japan om jag förstått det rätt. Förmodligen inte i Korea eller Kina heller för den delen.Anonym (B) skrev 2021-04-25 09:45:05 följande:Ingen påstår att tjejer tar inte första steget.
Men får du nej när du tar första steget då är chansen liten att tjejerna ska ta första steget när det gäller dig.
Kvinnor oavsett nationalitet tar första steget när de träffar en man de finner attraktiv.
Inte varje gång de ser en man. -
Jag kunde väl gå fram och prata med killarna och vara lite flirtig.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 11:03:36 följande:Hur raggade du? Det är vanligt att tjejer raggar, har jag förstått nu, även om jag själv inte varit med om det.
Visa att jag var intresserad.
Var rak och ärlig om att jag gillade honom osv.
Men tyvärr så missuppfattades det ibland. -
Är verkligen utländska tjejer mer benägna att ta kontakt?
-
Är du väldigt tydlig då? Tjejer har kommit fram och pratat, men om dom flirtar kan vara svårt att avgöra.molly50 skrev 2021-04-25 11:08:05 följande:Jag kunde väl gå fram och prata med killarna och vara lite flirtig.
Visa att jag var intresserad.
Var rak och ärlig om att jag gillade honom osv.
Men tyvärr så missuppfattades det ibland.
Citerar B här i tråden:
Min erfarenhet ( utländsk tjej som bor i Sverige ) och många av mina utländska tjejkompisars ( olika länder ) är att en del svenska män missförstår vanlig trevlighet och småprat till intresse. -
Nej, det är en myt har vi fått se i tråden. Det är snarare svenska tjejer som är mer framåt.Anonym (Mer) skrev 2021-04-25 11:09:57 följande:
Är verkligen utländska tjejer mer benägna att ta kontakt?
-
Förekommer det missförståndet ofta kan även du missförstå ibland. Är du bra på att småprataAnonym (B) skrev 2021-04-25 09:57:04 följande:
Min erfarenhet ( utländsk tjej som bor i Sverige ) och många av mina utländska tjejkompisars ( olika länder ) är att en del svenska män missförstår vanlig trevlighet och småprat till intresse.
-
Ok, ska uttrycka mig på ett annat sätt då. Det hade varit mindre korkat att skriva på ett annat sätt.Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 11:06:36 följande:Jag har aldrig påstått att jag är smart.