• Anonym (ppp)

Varför tar inte svenska tjejer första steget?

Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:02:29 följande:
    Dom som har bott utomlands säger samma sak: Att kvinnor stöter på män är väldigt mycket vanligare utanför Sverige. Upplever allmänt att kvinnor i dessa länder tar för sig mer och är mindre offerkoftor än i Sverige. Särskilt på datingområdet. Det är bara positivt och sexigt.
    Låter som helt tvärtom. I Sverige vet jag många som tar första steget (inklusive mig själv), men i många andra länder är det mer traditionellt att mannen ska uppvakta. 
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Evolution) skrev 2021-04-25 08:48:11 följande:
    Att svenska tjejer är lata, traditionella, gammalmodiga, bekväma, brudiga, fega, ska servas, tar för givet att killen ska ta första steget, rädda för att verka desperata... kanske att det spelar in?
    Vilken märklig syn du har. Det är inte 1950 längre. Känner över huvud taget inte igen detta. 

Det finns säkerligen sådana kvinnor, men jag kommer inte på några i mina kretsar i alla fall. 
    Det kan kanske vara så att du förväntat dig att någon kvinna skulle vara mer på och ta första steget, medan det i själva verket handlar om att hon inte var så intresserad av dig? Menar inte att vara taskig men det kan ju vara så. Bara för att en kvinna är "på" och framåt så betyder det ju inte att man tar kontakt med vilken man som helst. 
Svar på tråden Varför tar inte svenska tjejer första steget?