• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • lilly439
    Fembarnsmamma12345 skrev 2021-05-12 12:38:59 följande:

Hej nu behöver jag ventilera lite ror jag, gick och köpte ett clearblue test idag, kissade (ej morgonurin) tyckte testet såg negativt ut men såhär ser det ut efter några minuter men grejen är den att när jag hade kissat så va det ljusrosa på pappret och även en gång till när jag kissat idag. BIM fredag eller lördag

Frågan är om det skiter sig tro.

Vad tror ni?

Jag ser ditt plus i alla fall. Så svårt att veta om det är "riktigt" eller en skugga, med tanke på hur det varit för andra tidigare. Men jag tycker att jag ser det utan att behöva vinkla telefonen.... och det är ju lovande?? :)
  • Lotgardet

Hej nu behöver jag ventilera lite ror jag, gick och köpte ett clearblue test idag, kissade (ej morgonurin) tyckte testet såg negativt ut men såhär ser det ut efter några minuter men grejen är den att när jag hade kissat så va det ljusrosa på pappret och även en gång till när jag kissat idag. BIM fredag eller lördag

Vad tror ni?

Har bara varit gravid en gång förut och då blödde jag inget alls, men som jag har förstått det är det normalt om man blöder lite!

Jag ser något på din sticka, försök ta en med morgonrutiner imorgon bitti. Det är starkast koncentration av HCG då. Det är svårare att tyda testen när man testar andra tider på dygnen
  • mollyoshea

Vad tror ni?

Jag tror det är positivt men låg koncentration. Sådär såg mitt ut när jag blev gravid förra gången. Är det cb early? Testa imorgon bitti igen!
  • Fembarnsmamma12345

Det är vanliga clear blue och som sagt så blev det rosa på pappret när jag kissat några gånger idag så känner att antingen så är det möjligt att min ägglossning var väldigt sen kanske annars vet jag inte vad som händer, är ju bara några dagar kvar till BIM :)

Man blir ju lite fundersam

• Lotgardet

Sjukt förvirrad.

Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D
  • ugglans
    Fembarnsmamma12345 skrev 2021-05-12 16:29:34 följande:

Det är vanliga clear blue och som sagt så blev det rosa på pappret när jag kissat några gånger idag så känner att antingen så är det möjligt att min ägglossning var väldigt sen kanske annars vet jag inte vad som händer, är ju bara några dagar kvar till BIM :)

Man blir ju lite fundersam

Kanske var en nidblödning? :)
  • mollyoshea
    Lotgardet skrev 2021-05-12 17:15:05 följande:

Sjukt förvirrad.

Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D

Är det rfsu?

Alltså jag testade imorse igen, med "testa ofta" och kanske att jag såg en hint av streck men hade jag inte vetat att det borde vara ett streck hade jag aldrig sett det. De verkar såååå sega rfsu-testerna! Jag testade ändå positivt med digitalt för flera dagar sedan :)
  • Lotgardet
    mollyoshea skrev 2021-05-12 21:12:52 följande:

Är det rfsu?

Alltså jag testade imorse igen, med "testa ofta" och kanske att jag såg en hint av streck men hade jag inte vetat att det borde vara ett streck hade jag aldrig sett det. De verkar såååå sega rfsu-testerna! Jag testade ändå positivt med digitalt för flera dagar sedan :)

Ja det är det, blev så himla besviken att det var såhär dåligt!
  • JosHed
    mollyoshea skrev 2021-05-12 21:12:52 följande:

Är det rfsu?

Vissa verkar ha svårt att få streck på RFSU. Jag fick ett svagt streck på dem innan det digitala så verkar vara olika med!
Svar på tråden BIM maj