• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • Lotgardet
    lilly439 skrev 2021-05-13 09:47:11 följande:

Alla som plussat (grattis!!). När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?

Jag började testa äl+7. På äl +8 eller äl +9 började jag se något svaaaaaaaagt på testet! Testade med testlagrets då. Tycker de är bra faktiskt, tycker man ser starkare på de än på graviditetskollens som jag också testat med.
  • mollyoshea
    Lotgardet skrev 2021-05-13 11:01:15 följande:

Jag är också på ÄL +12 idag, vad har du för BF? :D

22 januari ????
  • Lotgardet
    mollyoshea skrev 2021-05-13 11:24:59 följande:

22 januari ????

Här är det 24 januari :D
  • lilly439

Jag är på ÄL+7 ifall man räknar från dagen jag fick positivt ägglossningstest. ÄL+6 om man räknar från dagen efter då ägglossning troligtvis var.

Så för tidigt att testa men tog ändå ett test för jag hade svårt att hålla mig haha. BLANKT NEGATIVT.

Idag har jag en del molande känsla i magen. Som en lätt mensvärk...

• Lotgardet
    lilly439 skrev 2021-05-13 12:41:42 följande:

Jag är på ÄL+7 ifall man räknar från dagen jag fick positivt ägglossningstest. ÄL+6 om man räknar från dagen efter då ägglossning troligtvis var.

Så för tidigt att testa men tog ändå ett test för jag hade svårt att hålla mig haha. BLANKT NEGATIVT.

Idag har jag en del molande känsla i magen. Som en lätt mensvärk...

Testa igen om någon dag, den där molande värken kan vara ägget som fäster ????
  • JosHed
    lilly439 skrev 2021-05-13 09:47:11 följande:

Alla som plussat (grattis!!). När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?

Tog ett test på känn på ÄL+ 8/9 på eftermiddagen (test som mäter från BIM) och fick ett plus xD så sjukt! Fick plus på digitala dagen efter!
  • lilly439
    Lotgardet skrev 2021-05-13 12:46:49 följande:
    Testa igen om någon dag, den där molande värken kan vara ägget som fäster ????

Så kan det vara, jag ska testa igen i helgen och sen i början av nästa vecka. Känns som det inte kommer bli något denna månad men ändå så roligt att hoppas och testa :) Jag har köpt en del tester just för att kunna testa, har både RFSU tidigt, RFSU testa ofta, Clearblue early, Clearblue digital och sedan något billigt märke. Haha :)

JosHed skrev 2021-05-13 14:35:00 följande:
    Tog ett test på känn på ÄL+ 8/9 på eftermiddagen (test som mäter från BIM) och fick ett plus xD så sjukt! Fick plus på digitala dagen efter!

Men gud vilken lyx att få plussa så tidigt och få veta! :)

• muffins88

Hej på er! Har följt er i det tysta än så länge i väntan på att själv kunna börja testa.

Först och främst, stort Grattis till alla er som har plussat!! Helt otroligt många!

Här kommer en tankenöt. Kunde inte hålla mig längre så jag testade i morse med ett ?testa extra tidigt test?. Det visade inget inom testtiden, men när jag tittade på det ca en timme senare så var där två streck, inte bara skugga utan med färg. Till saken hör att jag förra cykeln testade flera ggr med samma test och de gick inte att misstolka ens efter något dygn, dvs inga torkstreck eller liknande. Är idag på ungefär äl+10/11 BIM -5

• JosHed
    lilly439 skrev 2021-05-13 16:20:15 följande:

Så kan det vara, jag ska testa igen i helgen och sen i början av nästa vecka. Känns som det inte kommer bli något denna månad men ändå så roligt att hoppas och testa :) Jag har köpt en del tester just för att kunna testa, har både RFSU tidigt, RFSU testa ofta, Clearblue early, Clearblue digital och sedan något billigt märke. Haha :)

Men gud vilken lyx att få plussa så tidigt och få veta! :)

Haha ja skönt på ett sätt, men den sjukt många dagar till mensen att oroa sig för att jättetidigt missfall som skulle blött ut när mensen kom!
  • JosHed
    muffins88 skrev 2021-05-13 20:46:27 följande:

Hej på er! Har följt er i det tysta än så länge i väntan på att själv kunna börja testa.

Först och främst, stort Grattis till alla er som har plussat!! Helt otroligt många!

Här kommer en tankenöt. Kunde inte hålla mig längre så jag testade i morse med ett ?testa extra tidigt test?. Det visade inget inom testtiden, men när jag tittade på det ca en timme senare så var där två streck, inte bara skugga utan med färg. Till saken hör att jag förra cykeln testade flera ggr med samma test och de gick inte att misstolka ens efter något dygn, dvs inga torkstreck eller liknande. Är idag på ungefär äl+10/11 BIM -5

Alltså jag bortser från allt som händer efter tiden gått ut. Men då står det så på förpackningen med - vet inte vad som står på dessa! Jag har fattat det som att negativa kan bli positiva och tvärtom efter tiden! Men jag håller tummen att du plussar inom några dagar :D
Svar på tråden BIM maj