• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • blackpeach
    Lotgardet skrev 2021-05-14 07:25:40 följande:

//

Nu är det digitala taget, jag kan äntligen lita på att jag är gravid!

Grattis!!
  • Ped ansvar
    blackpeach skrev 2021-05-15 16:20:16 följande:

Hoppar också in här. Tredje barnet. Fick tidigt missfall (oplanerad graviditet) i februari. Min man ville inte ha fler barn men nu ville han ändå testa? Lite förvirrande Haga. Men jag vill ha en till så jag hoppas det har blivit något. Har följt tråden några dagar.. BIM 22/5.

Lite samma sits som här då, haha! Vi skulle inte ha flera barn, men efter ett tidigt MF av en oplanerad graviditet i mars så sköt en längtan i höjden hos mig, och maken som inte heller ville ha fler ändrade sig efter det och blev ?övertygad? efter en utedejt med bekanta som har sin tredje på 3 månader. Så nu hoppas vi ändå på en sista trea :)
  • Ped ansvar
    blackpeach skrev 2021-05-15 16:21:52 följande:

Jag tycker det där ser positivt ut :)

Jag trodde det var positivt, men nu har jag hört flera som sagt att de fått falska positiva på dessa, så blev lite nedslagen. Dock BIM i mitten av nästa vecka så avvaktar tills dess.
  • Lotgardet
    Ped ansvar skrev 2021-05-15 13:23:48 följande:

Åh nej, jag har idag köpt och använt RFSU testa tidigt.. varför är inte dom bra?

Strecket syntes tydligare på graviditetskollens vanliga test än på RFSUs testa tidigt. Det är klart att de funkar, men de är inte nå bättre än vanliga test alltså
  • Ped ansvar
    Lotgardet skrev 2021-05-15 19:30:24 följande:

Strecket syntes tydligare på graviditetskollens vanliga test än på RFSUs testa tidigt. Det är klart att de funkar, men de är inte nå bättre än vanliga test alltså

Aha, jag förstår :) jag testade mitt på dagen, hade svårt att vänta till imorgon bitti, haha. Jag såg ett tydligt, men svagt, rosa streck, så funderar på om det är positivt eller falskt/spökstreck..
  • lilly439

Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

Jag testar för tidigt...så hoppet lever..

• Jojjans
    Ped ansvar skrev 2021-05-15 19:38:54 följande:

Aha, jag förstår :) jag testade mitt på dagen, hade svårt att vänta till imorgon bitti, haha. Jag såg ett tydligt, men svagt, rosa streck, så funderar på om det är positivt eller falskt/spökstreck..

Är det ett färgat streck så är det inte spök. Grattis! :)
  • blackpeach

Jag testade negativt igår kväll på äl + 8.

Fick lite blod på pappret imorse när jag gick på toa. Brukar inte ha sportinslag men har haft lite sen missfallet. Ändå 6 dagar till bim så hoppas ändå fortfarande.

• blackpeach
    Ped ansvar skrev 2021-05-15 19:38:54 följande:

Helt säker på att du är gravid! ;)
  • Lotgardet
    lilly439 skrev 2021-05-15 20:13:01 följande:

Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

Jag testar för tidigt...så hoppet lever..

Vi håller alla tummar och tår för dig! Hoppas det är något där! :D
Svar på tråden BIM maj