Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.
Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.
Vår dotter på 7 år har konstaterad Covid 19, smittad från skolan. Enda symtomen illamående och få kräkningar, Mådde bra snabbt. Precis pratat med smittspårningen, vanligaste symtomet hos barn, just nu, är kräkningar och magproblem. Kan helt vara utan andra symtom. Var försiktiga!!!!
Jag är vuxen med konstaterad covid. Mycket illamående och kräkningar. Fick höra av sjukvården att kräkningar som covid-symptom har ökat jättemycket senaste tiden, förra året var det inte alls lika vanligt.
Men det är väl i samband med feberstegring?
Nej, såklart inte, men det har inte med kräkningen att göra, utan att det pågår en pandemi, och man ska inte träffa andra än de man bor med. Det trodde jag ingen hade missat. Kalas FÅR man ju inte ens ordna, så det borde vara en icke-fråga.
Du som är vuxen har ansvar för att hjälpa barn och ungdomar att inte sprida smitta.
Du som är vuxen har ansvar för att hjälpa barn och ungdomar att inte sprida smitta.
Barn i förskolan och grundskolan ska helst inte delta i kalas eller andra samlingar med många personer.
www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/informationsmaterial/lattlast/sprid-inte-covid-19-under-jul-nyar-och-andra-hogtider
Jag blir helt mörkrädd när jag läser den här tråden. Ett barn som har ett coronasymptom som vill gå på kalas om två dagar med 10 andra personer varav två är äldre. Inte konstigt att Sverige nu ligger femma i Europa när det gäller aktiva fall. Sverige är verkligen som i en helt egen värld i denna pandemi, jag kan inte komma på något annat land med sådan smittspridning som agerar så ansvarslöst.
Självklart ska ni stanna hemma allihopa tills ni vet om ert barn har corona eller inte.
Man bör inte ens gå på några kalaser under dessa omständigheter.
Inte konstigt att vi aldrig blir av med skitet...
Blir illamående av att läsa här.
Det är extremt irriterande med folk som skiter fullständigt i rekommendationerna... Men ännu mer irriterande med folk som till punkt och pricka ENDAST går efter vad som står och vad fhm säger. Det är det som är problemet i den här världen att folk kan ej tänka själva och ta vettiga beslut.
Inte nog med att man absolut inte borde gå på kalas i dessa tiderna. Klart som fan man hade kunnat gå på kalas 3 dagar senare om ungen bara spytt en gång utan följder, om läget hade varit som för 2 år sedan. Numera? Nej.
Så sjukt bara att läsa hela tiden gång på gång folk som träffas på kalas eller liknande och försvarar sig med att det är anpassat osv osv. Jo visst. Kanske enligt rekommendation.. Men hur kommer det sig då att folk fortfarande blir sjuka om nu så allting är så anpassat?
Och att alla är så bra på att lägga över ansvaret på andra.. en 70 plussare som skulle på kalaset också? Du skrev att den har ett eget ansvar. JA MEN DET HAR DU SJÄLV MED.
Vet jag tex att det befinner sig folk i riskzonen någonstans så undviker jag självklart att åka dit om det är en möjlighet.. för vi alla bär ett ansvar.
Ursäkta om jag låter otrevlig men är bara så jävla trött på den här pandemin och önskar bara att det tog stopp någongång. Men det kommer det aldrig göra om folk föredrar nöje framför hälsa