• Anonym (Kalas eller inte)

Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?

Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.

• Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
  • MsM84

Hade barnet varit helt oberört och mått normalt efter så ja, men när någon varit magsjuk här har det tagit ett par dagar att trappa upp mat och återfå energin.i så fall, nej.sen hoppas jag att kalaset är ute ????

• Anonym (Elof)
    Anonym (Kalas eller inte) skrev 2021-03-24 07:23:49 följande:

Mina föräldrar som oxå kommer har haft corona. Och mina syskon(den ena har haft corona) dom ynsta har testat negativt och jag själv har testat mig 2ggr. Då visade det sig negativt.

Ett negativt testresultat är en extrem färskvara. Det är helt irrelevant om det inte gjorts precis innan kalaset.

Jag blir helt ärligt vansinnig av sånt här trams. Det är beteende som det här som gör att vi aldrig blir av med den här pandemiskiten. Jag förstår inte vad det är som är så svårt att begripa. Träffa inte fler människor än absolut nödvändigt. Hur svårt kan det vara?

Ja, det är skittråkigt, men om alla gjort så hade vi förmodligen varit av med det värsta nu. Men nej, då bara måste en del ha kalas, och så sprids det vidare.

Helt ärligt, hur kul tror du att vi som följer restriktionerna tycker att det är att anstränga oss månad efter månad efter månad, försaka roligheter mm och så bara skiter såna som ni i det och gör alla våra ansträngningar nästan meningslösa. Jag blir så trött.

Vad jag verkligen tycker passar sig inte i skrift. Men jag tror att du förstår.
  • Anonym (Elof)
    EpicF skrev 2021-03-24 07:33:32 följande:

Det är ok så länge man umgås med dem på regelbunden basis och kan överhålla andra riktlinjer.

Handhygien ska man ha eftersom viruset också kan smittas via kontaktytor. Handhyien och avstånd är det viktigaste om man ska möta andra.

Om nu 73-årngen är rädd för smitta så stannar denne hemma.

Tio privatpersoner är för många att umgås med regelbundet (om man inte bor ihop).
  • Drottningen1970

Det är ok så länge man umgås med dem på regelbunden basis och kan överhålla andra riktlinjer.

Handhygien ska man ha eftersom viruset också kan smittas via kontaktytor. Handhyien och avstånd är det viktigaste om man ska möta andra.

Nej.
  • Anonym (Elof)

Min kompis liv hängde på en skör tråd under ett par veckor förra våren pga Covid. :.-( Sövd och i respirator. Var bara skinn o ben efteråt. Han mår fortfarande inte bra. Ta för guds skull inga chanser. Vi måste hjälpas åt för att bli av med det här.

• Ess

+1
  • neverpreggo
    Anonym (Kalas eller inte) skrev 2021-03-24 07:23:49 följande:
    Mina föräldrar som oxå kommer har haft corona. Och mina syskon(den ena har haft corona) dom ynsta har testat negativt och jag själv har testat mig 2ggr. Då visade det sig negativt.
    Jaha? Vad har det med saken att göra? Jag testade mig för en månad sedan och det var negativt men blir jag dålig idag så kan det ändå vara Corona. Även två dagar efter mitt första test...
  • Anonym (Elof)
    neverpreggo skrev 2021-03-24 12:14:11 följande:

Jaha? Vad har det med saken att göra? Jag testade mig för en månad sedan och det var negativt men blir jag dålig idag så kan det ändå vara Corona. Även två dagar efter mitt första test...

• Anonym (Jag)

Kräk eller inte hade jag inte gått på kalas i dessa coronatider öht. Kräket blir ett icke-problem i sammanhanget.

• EpicF
    Anonym (Elof) skrev 2021-03-24 10:55:11 följande:

Tio privatpersoner är för många att umgås med regelbundet (om man inte bor ihop).

Ja, det får du gärna tycka.
Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?