Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.
Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.
Det känns som att det som skiljer oss två är att du försöker hitta kryphål i rekommendationerna för att få leva så normalt som möjligt. Jag å andra sidan ser dem som viktig information om ett _minimum_ av åtgärder vi alla behöver vidta, men att det bästa så klart är om vi alla gör mer än det som är det minsta man kan förvänta sig.
Vi är inte busungar som ska försöka smita från kvarsittning. Vi är ansvarsfulla vuxna som bör göra allt vi kan, för allas bästa.
Jag har inte ändrat mitt liv så mycket men det beror på att jag alltid haft en liten del sociala kontakter och alltid varit noggrann med att hålla avstånd till andra (av respekt) och är uppvuxen med att man har en god handygien. Så mitt vanliga skiljer sig inte från ett liv med rekomendatkonerna. Så du har väldigt fel om mig och mitt liv.
Jag har inte skrivit ngt om ditt liv öht. Jag har skrivit om din inställning till FHMs rekommendationer.
Ni kan ju ha på er munskydd allihop och inte sitta och äta tillsammans utan hålla avstånd. Tänk bara på rutinen kring munskydd och tvätta och sprita händerna ofta.
Eftersom du anklagade mig för att försöka hitta kryphål I rekomendationerna förklarade jag för dig att jag alltid i princip har levt efter de rekommendationerna som nu finns i samband med Covid-19. Dvs, mitt liv är redan normalt.
Jo, men det är ju inte ditt liv vi diskuterar utan råden du gett till TS.
I vanliga fall inget problem, men i coronatider så ska man inte umgås med människor man inte umgås med dagligen så nej.
Är kräkning också ett symptom på covid nu?
Är kräkning också ett symptom på covid nu?